Discipline: Carrosserie
Wij hebben een geïsoleerde laadbak op een verlaagd X-low chassis vervaardigd en gemonteerd. Deze opdracht hebben wij uitgevoerd in samenwerking met Coxx Mobile Systems. Dit project was een opdracht van GMS uit Alblasserdam.
Dit bedrijf is actief in de archiefsector. GMS digitaliseert de meest uiteenlopende archiefcollecties. Van dossiers en boeken tot microfilms en van handschriften tot negatieven.
Isolatie
De te archiveren documenten dienen onder de juiste temperatuur vervoerd te worden. Wij hebben een zelfdragende geïsoleerd laadbak ontwikkeld. De laadbak heeft de volgende inwendige afmetingen: 6250 x 2230 x 2400 mm en een totale hoogte van 2980 mm (zonder koelmachine). De achterzijde is afgesloten door een elektrisch geïsoleerde roldeur. Deze is voorzien van een elektrische en handmatige vergrendeling.
Makkelijk laden en lossen door verlaagd X-low chassis
Het voertuig heeft een rijhoogte van 500 mm. Als de luchtvering in de laagste stand staat is dit 420 mm. In combinatie met de aluminiumramp en mover is het ontzettend makkelijk om te laden en lossen. Voor de mover is een oplaadpunt in de laadbak aangebracht, zodat deze altijd bedrijfszeker is.
De lage instap van het X-low chassis, gecombineerd met een hoog laadvermogen bieden de ideale basis voor vervoer van goederen en personen.
Klimaatbeheersing
Het klimaat in de laadbak wordt beheerst door een Carrier Xarios 350 met heet gasverwarming. Omdat achter de cabine een slaapvertrek is aangebracht, is de Xarios op het dak gemonteerd. Het geheel is in onze eigen spuiterij voorzien van een metallic laklaag, afgewerkt met blanke lak.
Wij wensen GMS veel veilige kilometers toe met dit speciale transportmaterieel!
Wij hebben opnieuw een Lamberet SR2 Greenliner oplegger geleverd aan P.M. van Zaal Transport B.V. uit De Kwakel (Noord-Holland).
De opleggers zijn specifiek volgens de wensen en eisen van de opdrachtgever gebouwd. Zowel op het gebied van veiligheid als gebruikersgemak zijn deze dus helemaal op maat gemaakt. De oplegger is uitgerust met diverse systemen zoals de WABCO optiLoad-optiTurn, voor minder bandenslijtage, betere wendbaarheid, verlaging van het brandstofverbruik en het niet overbelasten van de trekas. De WABCO Tailguard zorgt voor het veilig en op de juiste snelheid aandokken.
Veiligheid met het Lamberet Safe-light systeem
Om op de steeds drukker wordende snelwegen, steden en dorpen goed op te vallen tijdens het manoeuvreren, laden en lossen zijn de opleggers voorzien van het Lamberet Safe-light systeem. Dit houdt in dat de bovenbalk is voorzien van extra knipperlichten, remlichten en werklampen welke geprojecteerd zijn op het laadklepplateau. Zoals we van Lamberet gewend zijn, zijn de achterdeuren volledig vlak. Dit is niet alleen een fraai gezicht, maar geeft ook 40 mm meer inwendige binnenruimte. Samen met de achterdeuren die 270 graden scharnieren en 160 mm van het achterkader wegdraaien is dit een zeer robuust systeem. Onze ervaring is dat er weinig tot geen achterschades zijn bij dit systeem. De achterdeuren worden in geopende stand vastgehouden door de gepatenteerde deurvasthouders.
Duurzame oplossingen
Om zelf te kunnen laden en lossen is er een onderschuivende laadklep gemonteerd. Deze is door Lamberet voorzien van robuuste aanslagen en een centraal smeersysteem. Dit systeem zorgt voor behoud van de laadklep die kan worden gevoed door zowel een extra accupakket met clang als ook door een Rema stekker. Het kopschot is voorzien van een Carrier Vector 1550 welke zijn brandstof krijgt door de door Lamberet meegeleverde 240 liter tank met zowel links en rechte een vulopening, voorzien van antidiefstal korf. Ook met al deze opties blijft de SR2 Greenliner oplegger de lichtste in zijn soort. Dit komt door de constante doorontwikkeling van het product, composiet panelen en het modulaire chassis.
Wij danken Van Zaal Transport wederom voor het vertrouwen en wensen hun veel rendabele maar vooral veilige kilometers toe!
Van Arentis, verhuurder van industriële machines en gereedschappen in Terneuzen, kregen wij de mooie opdracht voor het bouwen van een open laadbak met een Palfinger autolaadkraan.
De laadbak is uitgevoerd met een V-randprofiel waar om de 50 cm bindringen in zijn aangebracht. Deze hebben een capaciteit van 2500 kg. In de laadvloer zijn 12 extra rongpotten aangebracht. De aluminium zijborden zijn driedelig uitgevoerd en zijn 30 cm hoog. Het achterbord kan worden ondersteund door vier schuifkokers die met de rongen volbad gegalvaniseerd zijn.
Verder zijn er twee RVS gereedschapskisten gemonteerd op een frame. Dit frame is samengesteld uit kokerprofielen die aan het chassis zijn geschroefd. De kisten zijn in onze eigen plaatwerkerij geproduceerd. Voor een optimale conservering is de carrosserie gescoopeerd en in onze eigen spuiterij voorzien van drie lagen lak.
Palfinger autolaadkraan
De Palfinger autolaadkraan is van het type PK 7.501 SLD5 A. Deze kraan heeft een hydraulisch bereik van 7,2 meter en kan 890 kg oppakken. De kraan is voorzien van het HPSC-E stabiliteitsbewakingssysteem met volledig variabele afstempelposities. Via de radiografische zender is het mogelijk de motor te starten en uit te zeten, het gas automatisch op en af te toeren, de werklamp aan en uit te zetten en de steunpoten te bedienen.
Door MAN dealer Thieu van Dorst uit Goes zijn verschillende componenten zo gepositioneerd dat de steunpoten gewoon omlaag kunnen blijven hangen. Palfinger autolaadkranen zijn standaard uitgevoerd met het befaamde KTL laksysteem (Kathodische Dompelbad Lakbehandeling) en afgespoten in de standard kleur RAL 3020 rood.
Wij wensen Arentis veel veilig kilometers en draaiuren toe met deze open laadbak!
Aan G.F. de Rooy en Zn hebben wij een lichtgewicht openlaadbak mogen leveren, gemonteerd op een Fiat Ducato 3500 kg.
De openlaadbak is in eigenhuis volledig ontworpen en vervaardigd uit aluminium. Dit heeft geresulteerd in een netto laadvermogen van 1460 kg.
De Rooy Tractoren in Hoeven (Noord-Brabant) is sinds 1934 actief in de handel van gebruikte tractoren en motoren van o.a. Ford, Massey Ferguson, John Deere, Fiat, Volvo en vele andere merken.
Aan JMT International hebben wij een Plywood Carrosserie geleverd. Deze is gemonteerd op een DAF LF bakwagenchassis.
JMT is het grootste meubel- en tapijttegelverhuurbedrijf van Europa. Het event- en beursmeubilair wat JMT levert wordt vooral ingezet op evenementen, beurzen, tentoonstellingen en congressen. JMT en Carrosserie Elenbaas doen al meer dan 30 jaar tevreden zaken met elkaar.
Optimale bescherming
Carrosserie Elenbaas heeft een Plywood carrosserie vervaardigd. Zoals elke klant heeft ook JMT graag dat de aangeschafte laadbakken lange tijd meegaan. Deze garantie geven wij elke klant graag! Het lage driedelige hulpraam is daarom aan de zijkanten en aan het kopschot voorzien van een zogenaamde badkuipconstructie. Deze constructie zorgt voor optimale bescherming tegen de impact van de pompwagen en heftrucks.
Praktische indeling
Tegen het dak en in de vloer zijn diverse rails aangebracht om de lading te kunnen borgen. Per zijde zijn twee zware ladingogen bevestigd om de meereizende heftruck goed vast te kunnen zetten. In de vrije ruimte aan de rechterzijde is een op maat gemaakte RVS gereedschapskist geïnstalleerd.
Op maat gemaakt DAF LF bakwagenchassis
Aan de achterzijde van de laadbak is een heavy-duty achtersluitende laadklep met volledig sluitend laadklep-plateau geïnstalleerd om de goederen en benodigde attributen goed, snel en veilig te kunnen laden en lossen. De truck, laadbak en aanbouwdelen zijn in onze eigen spuiterij en designafdeling voorzien van bestickering in de JMT huisstijl. Handig dat de bakwagen op één adres van A tot Z afgewerkt kon worden!
Wij wensen JMT veel goede zaken en kilometers toe met deze eyecatcher!
Aan Aannemingsbedrijf Bijkerk uit Burgh-Haamstede hebben wij een open afzetbak met vele extra opties geleverd.
Bij deze aanvraag lag het probleem bij de hoogte van een container. Deze overschreed de wettelijke hoogte. De hoogte van een haakarm auto zorgde voor een nog hogere wagen. Door gebruik te maken van een robuust driedelig frame konden wij de totale hoogte verlagen.
De laadbak is voorzien van wegklapbare twistlocks, rongpot posities in de laadvloer en randprofiel inclusief rongen en opberging tegen het kopschot, zijborden met opberging onder de laadbak, verzwaard achterbord wat in geopende stand door kokers wordt ondersteund en zware bindogen in het randprofiel om de laadbak gemakkelijk te betreden via een rvs trap.
De gehele laadbak is geschoopeerd waarna de wagen in onze eigen spuiterij in de bedrijfskleuren van Bijkerk is gespoten.
Wij wensen bouwbedrijf Bijkerk veel gemak en werkplezier met deze openlaadbak.
Wiskerke Onions uit Kruiningen heeft onlangs zijn vierde en vijfde Lamberet SR2 koeltrailer in gebruik genomen. Het betreft de Heavy-Duty oplegger van Lamberet.
Omdat er regelmatig zwaar geladen wordt, heeft deze oplegger een GVW (Gross Vehicle Weight) van 42.000 kg en een eigen gewicht van 8410 kg (inclusief volle tank). Dit geeft een laadvermogen van 33.590 kg. Er is gekozen voor een wielbasis van 7700 mm. Dit om de totale combinatie qua aslasten perfect te kunnen benutten. De bumper is verder naar binnen gemonteerd en zo hoog mogelijk bevestigd. Hierdoor kan deze bij belading door een heftruck niet beschadigen. Ook wanneer de oplegger met een terminaltrekker wordt verreden biedt de hogere bumper voordelen. De bestickering in de huisstijl van Wiskerke Onions is in onze eigen designafdeling aangebracht.
Functionele uitbreiding koeltrailer
Een andere uitbreiding aan de trailer is de volledige ledverlichting met waterdichte connectoren. Deze is inclusief vier extra achteruitrijlampen en zes rode led toplampen. Wij monteerden rvs spatschermen en ferryvoorzieningen. Last but not least is deze trailer uitgerust met een Carrier Vector 1550 koelmachine.
Aan TBS Shipsupplies uit Terneuzen hebben wij een rijk uitgeruste Lamberet gestuurde oplegger geleverd.
De oplegger is recent toegevoegd aan de Lamberet-familie. Dit betekent dat het een volledig door Lamberet geleverd concept is. De range X-City heeft 3 lengte-varianten voor 24, 27 of 33 pallets met verschillende as en stuuras configuraties. De aan TBS geleverde oplegger is een 13600 mm variant met één stuuras op as drie en een liftas op as één. Dit is gebaseerd op een 1150 mm schotelhoogte met 2600 mm inwendige hoogte. Er zijn geen uitsparingen in de vloer gemaakt. Dit komt ten goede aan de isolatiewaarde. De oplegger in multi-temp is gecertificeerd op FRC/FRC.
Rendabel en efficiënt
De oplegger is van vele praktische en efficiënte opties voorzien. Dit om de transportwerkzaamheden goed en rendabel te kunnen uitvoeren. In dubbel stock kunnen 66 pallets vervoerd worden en is de oplegger voorbereid voor LZV. Aan de achterzijde is een stekker voor de nachtstroom van de koelmachine aangebracht. Voor het laden en lossen is een Dhollandia 2500 kg laadklep gemonteerd. Aan de voorzijde is een Carrier Vector 1950 MT met 240 liter Lamberettank aangebracht. Deze is links en rechts te vullen. Uiteraard is er ook aan de veiligheid van de chauffeur en medeweggebruikers gedacht. Zo is de bovenbalk van het achterkader voorzien van Lamberet full led safe-lights (knipper, top, rem en werklampen voor het laadklepplatform).
Wij wensen TBS Shipsupplies veel werkgemak en efficiënte kilometers toe met deze gestuurde oplegger!
Verolme Transport uit Nieuwe-Tonge had een uitdagende vraag bij ons neergelegd. Vraag was om een zo zwaar mogelijke kraan op een DAF 6×2 te bouwen met een mastlengte van minimaal 15 meter, inclusief een normale oplegger met een kopstraal van 204 cm. De keuze is uiteindelijk gevallen op een Palfinger PK-53002-SH.
De SH kraan is uitermate geschikt doordat deze is gebouwd uit hoogwaardige staalsoorten. Dit levert een laag eigen gewicht met een geweldige capaciteit van 2450 Kg op 16,30 meter. De Palfinger SH familie onderscheid zich door de ergonomische afwerking. Dit is terug te zien in de afdekkappen, de gehele afwerking van de kraan en communicatie met het voertuig door Can-Bus overdracht. De chauffeur wordt totaal ontzorgd door het HPSC stabiliteitsbewakingssysteem. Bij dit systeem berekenen sensoren in de stempelpoten de maximale hefcapaciteit van de kraan. De unieke ‘Soft Stop’ functie zorgt ervoor dat bewegingen niet met volle snelheid tegen de eindaanslag komen. Dit alles wordt geregeld met het Paltronic 150 besturingssysteem.
Handig alles onder één dak!
De gehele bouw, afwerking, engineering en spuiten is volledig door Carrosserie Elenbaas uitgevoerd. Het gehele plaatwerk is uitgevoerd in RVS 2 mm plaat met een gereedschapskist. De kist is voorzien van schuiflades die een gewicht kunnen dragen van 150 kg. Verder is de truck voorzien van een schuifframe met een JOST schotelkoppeling welke in de cabine pneumatisch te vergrendelen of te ontgrendelen is.
Wij wensen Verolme Transport vele winstgevende draaiuren toe met dit mooie en bijzondere product!
Aan Cool Runnings transport B.V. uit Tilburg hebben wij een Lamberet Frigoline koel/vries laadbak mogen leveren.
De Lamberet Frigoline laadbak is speciaal ontwikkelt voor het segment 3.5 tot 7.5 ton. De Frigoline laadbak combineert een laag eigen gewicht en uitstekende isolatiewaarde met een perfecte afwerking. De laadbak is gemonteerd op een Mercedes-Benz Sprinter. Deze drijft ook de Carrier Pulsor 600 multi-temp koelmachine aan. Wij wensen Cool Runnings veel rendabele kilometers onder de juiste temperatuur toe.