Discipline: Carrosserie
Van P. de Heus en Zonen Groep uit Mijnsheerenland kregen wij opnieuw het vertrouwen om een auto met open laadbak te leveren. Een mooi bewijs van de tevredenheid van beide partijen over de samenwerking!
De openlaadbak is zo laag mogelijk opgebouwd en uitgerust met voldoende bindmogelijkheden. Zo zijn aan beide kanten acht bindringen met een capaciteit van 2500 kilo aangebracht. Over het midden van de vloer lopen twee verzonken bindrails. Hieraan kunnen landbouwvoertuigen met kettingen worden verankerd, ook zijn diverse rongpotposities aangebracht. Aan de voorkant is opbergruimte voor de rongen aangebracht. Achter het kopschot is een lier gemonteerd om voertuigen makkelijk op de laadbak te laden. Aan beide kanten van de bak is een RVS gereedschapskist gemonteerd. De gehele carrosserie is door ons geschoopeerd en afgelakt.
Wij wensen P. de Heus & Zonen veel veilige kilometers en draaiuren toe met dit mooie stuk gereedschap!
Recent hebben wij een nieuwe truck voor eigen gebruik aangeschaft. Zo kunnen we weer volledig up-to-date het getrokken materiaal van onze klanten verrijden.
In eigen spuiterij hebben wij de trekker voorzien van onze huisstijl. Aan de achterzijde is op twee hoogtes een vangmuil koppeling geplaatst met rechts daarvan alle mogelijke aansluitingen voor licht en lucht. Tevens is er een nieuwe koppelschotel gemonteerd die pneumatisch verstelbaar is, zodat wij zowel mega als ook gewone opleggers kunnen verrijden, binnen de wettelijke afmetingen. Achter de side skirt is een rvs kist gemonteerd.
Aan Stef Nederland B.V., specialist in food logistics, leverden wij tien Lamberet opleggers met een X-steering systeem. Deze opleggers hebben een mechanisch stuursysteem waarbij de eerste en de derde as tegengesteld aan elkaar gestuurd worden. Dit verkleint de draaicirkel, gaat bandenslijtage tegen en bespaart brandstof.
Deze oplegger is van alle gemakken voorzien, zo is het een multi-temp uitvoering met een gedeeld tussenschot, kan de luchtvering vanuit de laadbak worden bediend en zijn er voldoende mogelijkheden om de lading te borgen. De temperatuur wordt bewaakt door een Carrier Vector 1950 MT koelmachine. Tot slot is er een BAER laadklep gemonteerd.
Aan De Pagter Interieurs met winkels in Middelburg, Domburg en Veere hebben wij een op maat gemaakte meubelcarrosserie geleverd. Deze is gemonteerd op de basis van een Scania chassis.
De carrosserie is opgebouwd uit gladde plywood panelen. Aan de binnenkant is een lat-om-lat-betimmering aangebracht. Om meubels zonder beschadigingen te veroorzaken te kunnen verschuiven, is een bamboevloer gemonteerd. Het rvs-achterkader wordt afgesloten door een topklep in combinatie met een achtersluitende laadklep. Onder het achterkader is een luxe 3-delige bumper aangebracht.
Op basis van een Mercedes-Benz Sprinter hebben wij voor groothandel VAV divers uit Etten-Leur een Lamberet Frigoline koel/vries laadbak geleverd.
Deze laadbak heeft een perfecte balans tussen eigen gewicht en isolatiewaarde. Deze variant is voorzien van achterdeuren en zijdeur in combinatie met gordijnstroken. De temperatuur wordt bewaakt door een Carrier Xarios 350 MT.
Op het door Groenenboom aangeleverde Scania V8 chassis hebben wij een openlaadbak gecreëerd. De Elenbaas openlaadbakken kenmerken zich door een lage vloerhoogte. Dit komt door het 3-delige volledig gelaste hulpraam.
Bijkomend voordeel van deze manier van construeren is dat het frame extreem sterk is en torsiestijf. Voor dit voertuig konden wij een vloerhoogte in rijstand van 1020 mm realiseren. Verder is het geheel uitgerust met RVS-kisten, dichte zijafscherming, zware bindringen in het zijkantprofiel, handmatige afstempeling achter en een onderbouwkoppeling.
Openlaadbakken krijgen veel te voorduren door laden/lossen en weersomstandigheden. De laadbak is daarom, voordat deze in de bedrijfskleuren is gespoten, volledig geschoopeerd.
Kloostrans uit Zelhem (Gelderland) heeft zich gespecialiseerd in het vervoer van (on)geconditioneerde levensmiddelen met een temperatuurrange van -25 °C tot +25°C van en naar Italië. De kracht ligt in het vervoer van deelpartijen, kleine zendingen met een strak tijdsschema. Kloostrans is ISO 22000 gecertificeerd. Met de nieuwe Lamberet Sr2 Greenliner kan het bedrijf opdrachten nog efficiënter verwerken. Kloostrans koos al eerder voor de kwaliteit van Lamberet.
Op verzoek van Kloostrans hebben wij deze Lamberet Sr2 Greenliner oplegger voorzien van specifieke opties. Zo is de laatste zes meter voorzien van een dubbel-stock laadvloer. De brandstoftank is naar achteren verplaatst om ruimte te maken voor een kist. In de wielbasis is alle ruimte benut door een volledig op maatgemaakte RVS-kist te monteren.
De oplegger in multi-temp uitvoering is ook voorzien van een zijdeur om snel pallets te kunnen lossen uit het diepvriescompartiment. Hier is ook goed de extreem goede isolatiewaarde te zien. Want ook in bloemenuitvoering en met een zijdeur heeft deze oplegger toch het ATP-FRC certificaat.
In de keuze voor een nieuw Lamberet voertuig speelde onder andere het lage gewicht mee. Op internationale ritten is dit erg belangrijk. De ingewerkte sluiting van 40mm, het strakke design en het slim uitgedachte achterkader zorgt voor meer inwendige ruimte. In combinatie met de dubbelwerkende scharnieren draaien de deuren vlak tegen de zijwand aan, 160 mm van het achterkader. Zo voorkomen we vervelende schades aan de deuren en deurrubbers. De temperatuur wordt bewaakt door een Carrier Vector 1950 multi-temp low-noise.
Aan Heemskerk Transport hebben wij een nieuwe Lamberet oplegger geleverd. Deze oplegger gaat wekelijks op Zweden rijden, met diepgevroren en gekoelde voedingsmiddelen. Om de goederen op de juiste temperatuur bij de eindklanten te bezorgen was een oplegger met een uitstekende isolatie topprioriteit. Om die reden is de keuze gevallen op een polyester oplegger van het Franse merk Lamberet.
Steeds vaker laten transporteurs bij aanschaf niet alleen de aanschafprijs meetellen, maar ook de isolatiewaarde van een oplegger. Een goede isolatie geeft een besparing op het brandstofverbruik en het onderhoud van de koelmachine. Het gewicht van de oplegger is van grote invloed op het brandstofverbruik van het trekkend voertuig. Het ontwerp van de oplegger heeft invloed op de aerodynamica en schadegevoeligheid van de oplegger. De Lamberet Greenliner oplegger biedt al deze voordelen. In de ‘total cost of ownership’ is een dergelijke oplegger daarom erg interessant. Niet alleen qua aanschafprijs, maar ook in de levensduur van de oplegger.
Oplossing op maat
De oplegger is voorzien van een Carrier vector 1950 low-noise Multi-temp koelmachine. Ook is een verplaatsbaar tussenschot gemonteerd. Onder de oplegger zijn op maat gemaakte lichtbakken met ledverlichting aangebracht. De lichtmetalen velgen maken het geheel af. Het spuitwerk en de bestickering zijn geheel naar wens van de klant in onze eigen spuiterij en print & sign afdeling uitgevoerd.
Lamberet Safe-light systeem voor veilig werken
Snelwegen en steden en dorpen worden steeds drukker. Om goed op te vallen bij het manoeuvreren, laden en lossen is deze oplegger daarom voorzien van het Lamberet Safe-light systeem. Dit houdt in dat de bovenbalk voorzien is van extra knipperlichten, remlichten en werklampen die dienst doen als werkverlichting. Zoals we van Lamberet gewend zijn, zijn de achterdeuren volledig vlak. Dit is niet alleen een fraai gezicht, maar geeft ook 40 mm meer inwendige binnenruimte. Samen met de achterdeuren die 270 graden scharnieren en 160 mm van het achterkader wegdraaien is dit een zeer robuust systeem. Onze ervaring is dat er weinig tot geen achterschades zijn bij dit systeem.
Wij wensen Heemskerk Transport veel werkplezier met deze oplegger!
Na het succes van de eerste oplegger, het gebruiksgemak en de behoefte uit de markt heeft Nord Cargo B.V. haar tweede Ekeri-oplegger aangeschaft. De Ekeri-oplegger is de tweede in de vloot en wordt getrokken door een volledig aangeklede Volvo jubileum-editie. Aan de linkerkant zijn de typische Ekeri-zijdeuren aangebracht. De centrale rong is verplaatsbaar.
De trailer is verder uitgerust met Ekeguard L. Dit is een centrale vergrendeling die met een afstandsbediening geregeld kan worden. Chassis, steunpoten en naven zijn in de juiste kleur gespoten en de verlichting is volledig uitgevoerd in LED. Er zijn lichtmetalen wielen gemonteerd en op de trailer zijn diverse extra kisten gemonteerd.
De nieuwe Ekeri-oplegger wordt ingezet op de route naar Spanje waar gelost wordt op vliegvelden. Retour gaan vaak medicijnen mee die bestemd zijn voor Scandinavië.
Aan Bulten Transport hebben wij een Lamberet Sr2 Greenliner mogen leveren. De op schotelhoogte 1150 mm bestelde oplegger heeft een inwendige hoogte van 2650 mm en een binnenbreedte van 2495 mm bloemen breed. De oplegger voldoet in deze uitvoering aan de ATP-regel en wordt aangemerkt als FRC/FRC. De geteste isolatiewaarde van de oplegger is K=0.37.
Deze multitemp oplegger is uitgevoerd met vele opties die het werk makkelijker maken. Zo is er bijvoorbeeld een verplaatsbaar tussenschot gemonteerd. De luchtvering kan vanuit de laadbak worden bediend. Voor de binnenverlichting is de keuze gevallen op daglichtverlichting geschakeld door een 20 min. schakelaar. Deze is aangebracht in de rechterzijwand van de laadbak.
Veiligheid boven alles
De bovenbalk van het achterkader is voorzien van Lamberet SafeLights Full-Led. Deze bieden de volgende functies: top-verlichting, remverlichting, knipperlicht en werklampen voor laden lossen. Niet alleen de chauffeur heeft bij het laden en lossen voldoende licht. Ook weggebruikers die de trailer vanaf de achterkant naderen worden gewaarschuwd. Op specifieke wens van de klant zijn achterlichtbakken en -verlichting gemonteerd. Verder is de oplegger achter de assen, voorzien van een palletkist.
Aan alles is gedacht
Het vlakke achterkader met ingewerkte sluitingen ziet er niet alleen erg mooi uit, maar geeft ook netto 40 mm meer inwendige ruimte. In combinatie met de dubbelwerkende scharnieren draaien de deuren vlak tegen de zijwand aan en 160 mm van het achterkader. Zo voorkomen we vervelende schades aan de deuren en deurrubbers. De temperatuur wordt bewaakt door een Carrier Vector 1950 multi-temp low-noise. De koelmachine is voorzien van Frigomatics temperatuurregistratie.