Aan TBS Shipsupplies uit Terneuzen hebben wij opnieuw een Lamberet gestuurde oplegger geleverd.

De oplegger maakt nog niet zo lang deel uit van het Lamberet-assortiment. De range X-City heeft 3 lengte-varianten voor 24, 27 of 33 pallets met verschillende as- en stuuras-configuraties. De oplegger die aan TBS is geleverd is een 13600 mm variant met één stuuras op as drie en een liftas op as één. Dit is gebaseerd op een 1150 mm schotelhoogte met 2600 mm inwendige hoogte. Er zijn geen uitsparingen in de vloer gemaakt. Dit komt ten goede aan de isolatiewaarde. De oplegger in multi-temp is gecertificeerd op FRC/FRC.

Rendabel en efficiënt

De oplegger is van vele praktische en efficiënte opties voorzien, met als doel de transportwerkzaamheden goed en rendabel uit te kunnen voeren.  Aan de achterzijde is een stekker voor de nachtstroom van de koelmachine aangebracht. Voor het laden en lossen is een Dhollandia 2500 kg laadklep gemonteerd. Aan de voorzijde is een Carrier Vector 1950 MT met 240 liter Lamberettank aangebracht. Deze is links en rechts te vullen. Uiteraard is er ook aan de veiligheid van de chauffeur en medeweggebruikers gedacht. Zo is de bovenbalk van het achterkader voorzien van Lamberet full led safe-lights (knipper, top, rem en werklampen voor het laadklepplatform).

Wij wensen TBS Shipsupplies veel werkgemak en efficiënte kilometers toe met deze gestuurde oplegger!

Aan TIP Trailer Services België hebben wij twee Ekeri-opleggers geleverd. Om een zo hoog mogelijke inwendige ruimte te krijgen, hebben de opleggers een schotelhoogte van 950 mm. Om de goederen op de juiste temperatuur te vervoeren is er een Thermo-King SLXi 300 koelmachine gemonteerd.

Beide zijden van de oplegger zijn te openen. Laden en lossen gaat op die manier zo efficiënt mogelijk.

Aan Fouragehandel Verhoeven uit Soerendonk hebben een nieuwe openlaadbak geleverd. Deze is geheel aangepast op wens van de klant.

De openlaadbak is voorzien van zware ladingogen om op elke gewenste positie de lading vast te kunnen zetten. In het kopschot is een uittrekbare trap aangebracht, zodat men makkelijk bij hoge ladingen kan komen.

In de vrije ruimtes zijn RVS kisten gemonteerd en aan de achterzijde schuifkokers voor overhangende lading. In de achterzijde van het chassis zijn onder het voertuig licht- en luchtkoppelingen aangebracht. Deze zijn in onze eigen werkplaats vervaardigd en gemonteerd. Omdat wij hiervoor de benodigde goedkeuringen hebben, kan dit makkelijk en snel. Om snel te kunnen lossen is een hydraulisch bandlossysteem gemonteerd.

Zeelandia bedankt voor deze mooie opdracht en veel werkplezier met deze uitbreiding van het wagenpark! Opnieuw mochten wij voor deze Zeeuwse grondstoffenleverancier voor brood en banket uit Zierikzee twee geïsoleerde Lamberet carrosserieën leveren. Deze zijn gemonteerd op een DAF CF chassis.

De laadbakken zijn voorzien van een achtersluitende laadklep van Dhollandia. De laadklep is voorzien van centrale smering. Ook is een luxe achterkader in roestvrijstaal aangebracht.

De voertuigen zijn in onze eigen spuiterij voorzien van de kenmerkende gele kleur. Elenbaas print & sign heeft de belettering verzorgd.

Samen met Automotions Mercedes-Benz uit Goes kregen wij een mooie opdracht van Aannemings- en verhuurbedrijf J. Hoondert uit ’s-Heerenhoek. Op basis van een Mercedes Actros 3353LS 6×4 brachten wij in eigen beheer een ponton aan.

Groot voordeel van ontwikkeling in eigen beheer is dat we zelf de juiste materiaalkeuzes kunnen maken en het ponton torsiestijf kunnen maken. De gebruiker heeft hier in de dagelijkse praktijk veel gemak van.

Op de truck is een PK 62002-EH E kraan gemonteerd. Deze kraan is zes keer hydraulisch uitschuifbaar. De capaciteit van deze kraan is 3000 kilo op ruim 16 meter. De kraan is uitgerust met het subliem werkende Palfinger HPSC stabiliteit bewakingssysteem. Dit systeem zorgt voor totale ontzorging van de machinist, zodat hij/zij zich volledig kan concentreren op de hijswerkzaamheden. Uiteraard hoort hier ook bewaking van de transportpositie (borging van de steunpoten) bij.

Via een display aan beide zijden van de kraan en op de radiografische afstandsbesturing wordt de kraanbediener geïnformeerd over de actuele status van alle steunpoten.

De kraan is behandeld volgens het unieke Palfinger KTL systeem dat ervoor zorgt dat ook holle ruimtes zijn geconserveerd.

Wij wensen Hoondert veel veilige kilometers en draaiuren toe met deze prachtige truck!

Aan Jan de Rijk Logistics BV hebben wij twee combinaties afgeleverd. Deze auto’s worden ingezet voor het vervoer van DAF-cabines en assen. De cabines en assen worden gefabriceerd in de fabriek in België en naar Nederland (Eindhoven) vervoerd.

De combinaties hebben een extreem lage vloerhoogte. Zelfs cabines kunnen hierdoor binnen de wettelijk gestelde eisen worden getransporteerd. Om de jukken vast te kunnen zetten is een speciaal pneumatisch vergrendelingssysteem gemonteerd. De motorwagen kan zowel met een middenas aanhangwagen, als ook met langere en zwaardere vrachtautocombinaties (LZV) rijden.

Wij hebben dit project uitgevoerd in samenwerking met DAF dealer De Burgh in Eindhoven en fabrikant van opleggers en aanhangwagens Draco uit Sneek.

Voor Duotank Beverage Solutions uit Waalre hebben wij een MAN-voertuig voorzien van een laadbak. Het voertuig wordt ingezet voor biertransport en gaat rijden voor een Pools biermerk.

Het gaat hier om een volledig geïsoleerde carrosserie. Om de duotank vast te zetten, hebben we speciale vloerversterkingen gemonteerd. De linker- en rechterkant van de laadbak is voorzien van twee zijdeuren en een zijklep. De binnenzijde is voorzien van speciale led-verlichting en ventilators. Deze gaan automatisch aan als de deuren worden geopend. Het voertuig is in onze spuiterij wit gespoten.

Aan Papa John’s Pizza hebben wij op een MAN TGM een Lamberet koel/vries distributielaadbak geleverd. De keuze viel op een kwaliteitslaadbak van het Franse Lamberet. Deze is specifiek ontwikkeld voor stedelijke distributie.

De truck is voorzien van vlakke achterdeuren met – zoals Lamberet klanten gewend zijn – ingewerkte sluitingen. Zo wordt 45mm extra inwendige ruimte en een gladde oppervlakte voor huisstijl- en reclame-uitingen gecreëerd. Aan de voorzijde is een zij-draaideur met strokengordijn gemonteerd.

Om koude lucht tijdens het laden en lossen zoveel mogelijk binnen te houden is aan de achterzijde van de laadbak een luchtgordijn gemonteerd. Omdat er geen extreme pull-downs nodig zijn verbruikt de koelunit daardoor minder brandstof.

Aan de achterkant van de auto is een Dhollandia laadklep gemonteerd. De temperatuur wordt geregeld door een Carrier Supra Multi-temp koelmachine.

Aan RTR koeltrailerverhuur leverden wij een Lambert oplegger die is voorzien van Joloda Hydraroll rollenbanen. Met deze rollenbanen is de insteek van de oplegger 2650 mm. De oplegger is voorzien van een Thermo-king SLXi 300-50 koelmachine die is aangesloten op een aluminium Lamberet brandstof tank van 240 liter.

De tank is links en rechts te vullen. De oplegger is voorzien van vele opties die het werken makkelijker maken. Zo zijn er naast de rollerbanen twee rvs rails in de zijwand en de vloer gemonteerd.

Om flexibel te kunnen laden en lossen is aan de achterzijde een 2500 kilo onderschuiflaadklep gemonteerd die door middel van een handpeer, vaste binnen-bediening en aan de buitenzijde is te bedienen. Aan de binnenzijde is LED verlichting ingebracht. Deze is via een schakelaar in de rechterzijwand te bedienen. In de wielbasis is een palletkist voor 36 euro pallets aangebracht.

Wij hebben een Lamberet SR2 Greenliner oplegger geleverd aan DITO Transport uit Rijswijk (Gelderland). De oplegger is volledig aangepast op de wensen en eisen van de opdrachtgever, zowel op het gebied van veiligheid als gebruikersgemak. Zo is de oplegger uitgerust met diverse systemen, zoals het WABCO optiLoad optiTurn. Dit systeem zorgt voor minder bandenslijtage, betere wendbaarheid, verlaging van het brandstofverbruik en het niet overbelasten van de trekas.

De Greenliner is voorzien van Lamberet Safe lights. De bovenbalk beschikt over extra knipperlichten, remlichten en werklampen die op het laadklepplateau zijn geprojecteerd. Ook bij deze oplegger zijn volledig vlakke achterdeuren toegepast. Dit levert 40mm extra inwendige binnenruimte op. Samen met de achterdeuren die 270 graden scharnieren en 160 mm van het achterkader wegdraaien is dit een zeer robuust systeem. In de praktijk blijkt dat dit weinig tot geen schade aan de achterdeuren oplevert. De achterdeuren zijn voorzien van gepatenteerde deurvasthouders. Om eenvoudig te kunnen laden en lossen is een onderschuivende laadklep gemonteerd. Lamberet heeft deze voorzien van robuuste aanslagen.

Het kopschot is voorzien van een Carrier Vector 1950 MT. De door Lamberet meegeleverde 240 liter tank met zowel links als rechts een vulopening, is beveiligd met een antidiefstal-korf.

Ondanks alle extra opties, blijft de SR2 Greenliner oplegger de lichtste in zijn soort. Dit komt door de constante doorontwikkeling van het product, composiet panelen en het modulaire chassis.