In een aangeleverde Renault Master hebben wij een Lamberet isolatiekit gemonteerd, die geschikt is voor diepvriestransport. Door Carrier Nederland is een Viento 300 koelmachine geleverd die zorgt voor het juiste klimaat.

Het voertuig gaat rijden voor de Voedselbank. Om het transport te vergemakkelijken, zijn er RVS-glijstrips op de vloer gemonteer, zodat de pallets makkelijk door te schuiven zijn. Aan de zijwanden zijn RVS-stootlijsten aangebracht, zodat de pallets geen schade kunnen veroorzaken. De lading kan worden vastgezet met behulp van bindrails.

Wij voerden deze klus uit in opdracht van Garage van den Bergh uit Dalem.

Samen met Scania Roosendaal hebben wij dit mooie voertuig mogen leveren. Als basis is gekozen voor een Scania P370 B6x2*4NA met een GVW van 29.500 kilo. De truck wordt ingezet voor het transporteren van sloop- en schrootauto’s.

Op dit voertuig hebben wij een zeer exclusieve openlaadbak gebouwd. De achterzijde is geknikt. Het frame is driedelig uitgevoerd wat resulteert in een vloerhoogte van 1100 mm (onbelast).

Alle ruimte benut

In de afgeschuinde achterzijde zijn mechanische wegklapbare steunpoten gemonteerd ter ondersteuning van zware belading bij het oprijden. In het afgeschuinde deel is ook voldoende ruimte gevonden voor het eenvoudig opbergen van de aluminium verlaadrails. De rails lopen over gelagerde wielen, waardoor deze met weinig kracht kunnen worden uit- of ingeschoven .

In het randprofiel zijn per zijde 10 bindogen gemonteerd. De ogen hebben een capaciteit van 3,5 ton en zijn draaibaar tot over het randprofiel. Onder het randprofiel zijn ook nog eens touwhaken gelast, zodat er voldoende mogelijkheden zijn om de lading goed te zekeren.

In het kopschot en vloer is een verzonken hydraulische lier gemonteerd die over de motor PTO werkt. Op de eerste laag heeft deze een trekkracht van 8 ton. De lier is te bedienen met een afstandsbediening. Er is een adapter aangebracht, die ervoor zorgt dat een 20” container op vier posities kan worden vergrendeld. Deze vult namelijk de ruimte in het aflopende deel op.

Onder het randprofiel zijn, samengesteld uit RVS profielen, vier breedteborden gemaakt. Deze zijn voorzien van rode en witte ledlampen. De lampen zijn per bord onder elkaar geschakeld. Het afgeschuinde deel aan de achterzijde kan ook nog worden uitgevuld middels een juk, zodat mogelijkheid voor het laden van lange lading ontstaat.

Sterk staaltje techniek

De autolaadkraan betreft een Epsilon Q 170Z 84 TI Triple-Z Kipperkraan. Deze kraan behoort tot kraangroep B4 en staat garant voor extreem zware werkomstandigheden. Dit betaald zich terug in jarenlang prettig gebruik zonder problemen aan de constructie. De kraan wordt bediend vanaf de hoogzit die middels ergonomische traptreden makkelijk bereikbaar is. De bediening gebeurt middels een radiografische afstandsbediening waarmee ook de steunpoten kunnen worden bediend. De kraan is uitgevoerd met het unieke Palfinger Easy-Fold opvouwsysteem: een functie waarbij de kraan geheel opvouwt. De hulpcilinder zorgt er voor dat de knikgiek door het dode punt wordt gedrukt. Hierdoor kan de kraan ook in kleine ruimtes worden uitgevouwen, bijvoorbeeld in de lucht boven de kipper. De stempelpoten zijn voorzien van automatisch kantelbare steunpootvoeten. Verder is er een vijf schalen poliepgrijper bijgeleverd met een inhoud van 300 liter en is een extra By-Pass filter gemonteerd voor fijnfiltering van de hydrauliekolie.

De gehele carrosserie is gescopeerd en afgelakt met 3 lagen laksysteem in dezelfde grijs metallic kleur als de cabine. Ook de dichte zijafscherming is hiermee afgelakt, wat garant staat voor een schitterende afwerking.

Wij wens de heren Dubois veel veilige kilometers en  draaiuren met toe met deze prachtige uitbreiding van het wagenpark!

Voor Van Waes Graszoden uit Zuiddorpe hebben wij samen met DAF dealer van Tilburg Bastianen uit Roosendaal deze transportreus mogen bouwen. Als basis is gekozen voor een DAF CF 410 FAQ 8×2 met een GVW van 36000 kilo. Er blijft een netto laadvermogen over van ruim bijna 21 ton met meeneemheftruck.

Op de DAF hebben wij de openlaadbak met tal van voorzieningen gemonteerd. Zo was één van de verzoeken om de gehele constructie te verzinken. Belangrijk hierbij was om de constructie spanningsvrij aan te leveren, zodat het geheel na het verzinken ook nog recht en strak is. Aan de achterzijde is een constructie gemaakt voor het kunnen meenemen van een meeneemheftruck. De foto’s laten zien dat dat uitstekend gelukt is.

Wij wensen Van Waes veel veilige kilometers met dit bijzondere voertuig toe!

C. van Driel Transport en Verhuur uit Zuid-Beijerland gaf ons weer de opdracht voor het bouwen van een kipper met Epsilon kraan op een 6×6 Volvo FMX 460 chassis. De Volvo is geleverd door Bluekens, vestiging Middelharnis. Het betreft een eigen rijder in de kleuren van Dura Vermeer.

Als basis voor de opbouw is gebruikgemaakt van de PN (Palfinger Nederland) kipper. Het grondraam is voor de montage van de kraan verlengd uitgevoerd. De kipper is uitgevoerd in de afmetingen van 5500x2410x1100 mm (lengte x breedte x hoogte). Dit resulteert in een volume van ± 14m3. De vloer is van 6 mm Hardox. De geïsoleerde wanden zijn uitgevoerd in 5 mm Strenx. Met deze keuze van hoogwaardige materialen is een lange levensduur, in combinatie met zware en intensieve inzet, gewaarborgd. De kipper is aan de linkerzijde voorzien van een 180° draaiend hydro-zijbord: een hydraulische multikap die aan de rechterzijde kan worden afgelegd en een achterklep die hydraulisch is te vergrendelen.

Autolaadkraan

De autolaadkraan betreft een Epsilon Q 170Z 95TR Triple-Z Kipperkraan en behoord tot de kraangroep B4. Deze staat garant voor optimale prestaties in extreem zware werkomstandigheden. Dit betaald zich terug in jarenlang prettig gebruik, zonder problemen aan de constructie.

De kraan wordt bediend vanaf de ruime hoogsta die makkelijk bereikbaar is middels ergonomische traptreden. Tevens is het hoogsta platform beveiligd tegen beknellingsgevaar, zodat de chauffeur optimaal wordt beschermd wanneer hij op de hoogsta de kraan bediend. Alles is uitgevoerd conform de veiligheidseisen, zoals beschreven in EN 12999:2011. Om de ruimtes zo optimaal mogelijk te benutten is een op maat gemaakte RVS olietank met een inhoud van ± 300 liter gemaakt.

De kraan is uitgevoerd met het unieke Palfinger Easy-Fold opvouwsysteem. De kraan kan hierdoor geheel invouwen. De hulpcilinder zorgt er voor dat de knikgiek door het dode punt wordt gedrukt. Dit heeft als groot voordeel dat de kraan ook in kleine ruimtes kan worden uitgevouwen, bijvoorbeeld in de lucht boven de kipper. De stempelpoten zijn voorzien van automatisch kantelbare steunpootvoeten. Verder is er een Bakker openschalengrijper bijgeleverd. Voor fijn-filtering van de hydrauliekolie is een extra By-Pass filter gemonteerd.

Extra opties

Aan het chassis zijn op de beschikbare plaatsen RVS gereedschapskisten aangebracht. Deze zijn in onze werkplaats in Poortvliet ontwikkeld en geproduceerd. Deze delen maken onderdeel uit van de zijafscherming, wat het geheel een strakke uitstraling geeft. Aan het voertuig en kraan zijn diverse led-lichtpunten aangebracht om in de avonduren nog voldoende licht op de uit te voeren werkzaamheden te hebben.

Wij wensen Kees van Driel veel veilige kilometers en productieve uren toe met dit prachtige werkpaard!

Van CZAV uit Wemeldinge kregen wij weer het vertrouwen voor het bouwen van twee spanzeilen carrosserieën op een Scania- en Volvo-chassis. Beide zijn voorzien van een gestuurde naloop-as.

De carrosserie wordt afgesloten door spanzeilen die in de zijwanden zijn gemonteerd en in het achterportaal gemonteerde deuren. Aan de achterzijde is een constructie voor een meeneemheftruck gemaakt. Deze komt op pneumatisch bediende schuifkokers te staan om de pneumatische cilinders optimaal te beschermen. Deze zijn in de kokers gemonteerd. Om de lading vast te kunnen zetten zijn er in het V-randprofiel 20 sjorogen gemonteerd. Deze hebben een capaciteit van 2.5 ton. Ook zijn er 3 bindrails in vloer gemonteerd met contra rail tegen het dak.

Onder de laadbak is aan iedere zijde een RVS gereedschapskist gemonteerd. Om deze en de andere componenten (tank en luchtketels) die aan het chassis zijn gemonteerd goed te beschermen tegen het beschadigen met de meeneemheftruck, zijn hier ter bescherming RVS kokers gemonteerd. Deze zijn afgeschoord naar het chassis. Het voertuig is ADR uitgerust.

In overleg met CZAV is een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Deze is in onze werkplaats in Poortvliet op de voertuigen zijn aangebracht. Tevens is de conserveringsgraad opgevoerd door alle materialen die contact kunnen hebben met voorwerpen te schooperen. Daarna zijn deze onderdelen in de kleuren van de huisstijl gespoten.

Wij wensen CZAV veel veilige kilometers toe met deze in het oog springende voertuigen!

Aan Polskamp Meat Industrie uit Ermelo hebben wij een Lamberet Heavy-Duty stuuras oplegger mogen leveren. Het betreft een zeer luxe en degelijke variant die speciaal voor distributie is ontworpen.

Het doel van deze oplegger is goed terug te zien in de versterkte vloer, zijwanden en het ingenieus RVS achterkader. Dit houdt in dat de ingewerkte sluiting van 40mm, het strakke design en het slim uitgedachte achterkader voor meer inwendige ruimte zorgen. In combinatie met de dubbelwerkende scharnieren draaien de deuren vlak tegen de zijwand aan, 160 mm van het achterkader. Zo worden vervelende schades aan de deuren en deurrubbers voorkomen.

De onderbouw is luxe uitgevoerd met een bodystyling van veap-shield, Alcoa Dura-Bright velgen en rvs lichtbakken met dubbele led-achterlichten. In de SR2 plaat is ruimte gemaakt voor de achterzicht-camera. In de bovenbalk van het achterkader zijn Lamberet Safe-Lights full-LED gemonteerd (knipper-, top-, rem- en extra achteruitrijlampen).

Zeer hoge isolatiewaarde

Om efficiënt te transporteren wordt het isolerend vermogen van geconditioneerde opleggers steeds belangrijker. Het voordeel van polyesterpanelen is dat zij in vele gevallen een 16% beter isolatiewaarde hebben. Door de hoge kwaliteit van het schuim hebben deze een extreem lange levensduur. Het behalen van de FRC termijn van 12 jaar is dan ook geen enkel probleem. Door de lage inbouwhoogte van het stuursysteem is het niet nodig om de nek van het chassis in de vloer in te werken. Dit heeft een extra bijkomend positief effect op de isolatiewaarde. Om het geheel op temperatuur te brengen en houden is een Carrier Vector HE 19 gemonteerd.

De isolatiewaarde en het ontwerp van de oplegger resulteren samen in een lage TCO (minder schade, minder brandstof, minder onderhoud).

Het geheel is door Van Winkoop truckspuiterij in de bekende Polskamp-kleuren gespoten.

Aan Automotions Mercedes-Benz Goes, met als eindklant PPG Coatings Nederland BV hebben wij deze EasyLoader laadklep geleverd.

Het EasyLoader-systeem is eenvoudig in gebruik. Alle modellen worden volledig elektrisch bediend. De accu van de auto levert de benodigde energie aan de modellen met een hefvermogen van 400 en 500 kg. Bij de andere twee modellen (hefvermogen 650 en 750 kg) wordt een aparte batterij-pack geleverd.

De EasyLoader inschakelen is seconden werk. Om de lift te gebruiken hoef je alleen het systeem te laten zakken en het laadplateau neer te klappen. Daarna kan het laadplateau worden opgeklapt en omhoog worden bediend naar de opbergstand, tegen het plafond.

Cool Runnings Transport in Gilze is gespecialiseerd in koel- en vriestransport en geconditioneerde koeriersdiensten. Voor deze klant hebben wij opnieuw een Mercedes-Benz chassis voorzien van een Lamberet Frigoline koel/vries Laadbak.

De Lamberet Frigoline laadbak is speciaal ontwikkeld voor het segment 3.5 tot 7.5 ton. De Lamberet Frigoline laadbak combineert een laag eigen gewicht en uitstekende isolatiewaarde met een perfecte afwerking. De basis van deze combinatie is een Mercedes-Benz Sprinter waarop de laadbak is gemonteerd. Deze drijft de Carrier Pulsor 600 multi-temp koelmachine aan.

Wij wensen Cool Runnings veel rendabele kilometers onder de juiste temperaturen toe!

Voor Curfs Logistics hebben wij twee Lamberet-combinaties mogen leveren. Eén combinatie op basis van een Scania, de andere op basis van een Volvo. Wij hebben de aanhangwagenchassis geleverd.

De voertuigen zijn compleet klantspecifiek uitgevoerd en luxe afgewerkt in RVS. De combinaties zijn gebouwd in de maximale maten qua lengte en hoogte. Zo is de insteek 2750 mm. Middels de doorlaaddeuren en overrijdbare plaat kan vanuit de aanhangwagen de motorwagen bereikt worden

Om de lading te borgen zijn er twee volledig ingewerkte railsen gemonteerd.

Van Machinefabriek De Poort in Bergen op Zoom kregen wij de mooie opdracht voor het bouwen van een open laadbak met Palfinger autolaadkraan.

De laadbak is uitgevoerd met een V-randprofiel waar om de 50 cm bindringen in zijn aangebracht. Deze hebben een capaciteit van 2500 kg. In de laadvloer zijn 12 extra rongpotten aangebracht. De aluminium zijborden zijn driedelig uitgevoerd en 30 cm hoog. Het achterbord kan worden ondersteund door vier schuifkokers die met de rongen vol-bad gegalvaniseerd zijn.

Verder zijn op een frame twee RVS gereedschapskisten gemonteerd. Dit frame is samengesteld uit kokerprofielen die aan het chassis zijn geschroefd. De kisten zijn in onze eigen plaatwerkerij geproduceerd. Voor een optimale conservering is de carrosserie in onze eigen spuiterij voorzien van drie lagen laksysteem.

Palfinger PK 7.001 SLD 3 autolaadkraan

De Palfinger autolaadkraan is van het type PK 7.001 SLD 3. Deze kraan heeft een hydraulisch bereik van 9,2 meter en kan 570 kg tillen. De kraan is voorzien van het HPSC-E stabiliteitsbewakingssysteem met volledig variabele afstempelposities. Via de radiografische zender is het mogelijk de motor in en uit te schakelen, het gas automatisch op en af te toeren, de werklamp aan en uit te zetten en de steunpoten te bedienen.

MAN dealer Thieu van Dorst uit Goes heeft de verschillende componenten zo gepositioneerd dat de steunpoten gewoon omlaag kunnen blijven hangen. Palfinger autolaadkranen zijn standaard uitgevoerd met het befaamde KTL laksysteem (Kathodische Dompelbad Lakbehandeling) en afgespoten in de standard kleur RAL 3020 rood.

Wij wensen De Poort veel veilig kilometers en draaiuren toe met deze open laadbak!