Aan Dobbe Transport uit Roelofarendsveen hebben wij twee multifunctionele Ekeri city opleggers geleverd.

Vanaf de eerste gespreken was al duidelijk dat Dobbe transport op zoek was naar een oplegger met de flexibiliteit van een schuifzeil en de veiligheid van een kasten oplegger. Uiteraard moest er veel oog zijn voor gebruikersgemak en de bekende Dobbe-huisstijl.

De Ekeri-opleggers zijn voorzien van een geheel te openen linkerzijwand. Door de kennis en knowhow van Ekeri is er bijna geen verlies tussen de inwendige en insteek-hoogte. De achterzijde van de oplegger wordt afgesloten door een laadklep en topklep.

De rechterzijde is voorzien van een pompwagenkist en een kist voor de extra accu`s. Aan de linkerzijde is een kist voor het heffen-dalenventiel aangebracht. Om de diversiteit van een lading goed te kunnen borgen zijn er verschillende spanmiddelen gemonteerd. Twee rails in de zijwand, stempelstangen en het speciale Ekeri randprofiel met spanbanden.

Wij danken Dobbe voor het vertrouwen en wensen de chauffeurs veel werkgemak!

Voor Beuken Staalhandel uit Bergen op Zoom hebben we deze Scania, voorzien van een open laadbak met Palfinger laadkraan, mogen leveren.

Achter de cabine is een Palfinger PK 24.001 SLD5 met twee hydraulische uitschuifdelen gemonteerd. De kraan is tevens voorzien van radiografische afstandsbesturing.

De openlaadbak is in eigen huis geëngineerd en geconstrueerd. De laadbak is naar wens van de klant van alle gemakken voorzien, zoals voldoende bindvoorzieningen. Voor het rijden met lange lading is door ESTEPE de cabine gehalveerd. Wij hebben een uithaal in het kopschot gemaakt. De lange lading wordt op de laadbak ondersteund door gegalvaniseerde demontabele steunen. Ook is aan de achterzijde voor het rijden met langere lading een uitschuifbaar lengtebord gemonteerd. De laadbak is volledig gemetalliseerd en vervolgens in eigen huis geconserveerd.

Aan Kwekerij Van der Salm uit Boskoop mochten wij een Lamberet SR2 Greenliner leveren. De trailer wordt ingezet voor het internationaal vervoer van planten.

De oplegger heeft een inwendige hoogte van 2750 mm. De achterzijde wordt afgesloten door een 3 tons laadklep gecombineerd met een topklep. De binnenzijde is voorzien van een aluminium vloer met 5 rails op de vloer en het dak.

Om ook in de warme zuidelijke landen de temperatuur te beheersen is een Carrier Vector 1550 low-noise gemonteerd. In de wielbasis is een palletkist voor 36 stuks aangebracht.

Wij bedanken Van der Salm voor het vertrouwen! Dick: veel werkplezier met je volledig nieuwe combinatie!

Visgroothandel Adri & Zoon uit Yerseke is weer een Lamberet koel-/vries-oplegger rijker. De specialist in import en export van vis-, schelp-, en schaaldieren nam bij Carrosserie Elenbaas een Lamberet koel-/vries-oplegger af. De trailer is volledig naar de behoefte van de klant aangepast en ingericht op het type transport. Veiligheid, werkgemak en uitstraling waren onze uitgangspunten.

Om veilig te kunnen werken is het voertuig voorzien van Lamberet Safelights. Dit is bovenbalk-ledverlichting die het laadklepplateau bij het laden en lossen verlichten. Om achteropkomend verkeer te waarschuwen, zijn op de lichtbakken led-flitslampen gemonteerd. Een Lamberet-achterdeurslot gaat ladingdiefstal en ongewenste passagiers. Gepatenteerde deurvangers zorgen ervoor dat de deuren niet zomaar dicht kunnen vallen.

Complete binnenkant

Om de vracht veilig en makkelijk te kunnen vervoeren, zijn in de zijwand op twee hoogtes RVS semi geïntegreerde bindrails gemonteerd. De vloer is uitgevoerd in aluminium die rondom aan de stootlijsten is afgelast. Aan de achterkant zijn de afwaterpunten aangesloten op een slang en afsluiter. Het lekwater komt daardoor tijdens het rijden niet op de weg terecht. De laadklep is een extra lang plateau, namelijk 2000 mm. De koelmachine is vanuit de cabine te bedienen.

De Lamberet SR2 Greenliner is met oog voor detail afgewerkt. Zo zijn rvs spatschermen met tussenplaat achter de assen aangebracht en is gesloten zijafscherming gemonteerd. Op het zijkant-profiel zijn zijmarkeringslampen gemonteerd. De gespoten wielen zijn voorzien van rvs-wielringen en afweerdoppen.

Vele opties

Zoals we van Lamberet gewend zijn, zijn de achterdeuren volledig vlak. Dit is niet alleen een fraai gezicht, maar creëert ook 40mm meer inwendige binnenruimte. Samen met de achterdeuren die 270 graden scharnieren en 160 mm van het achterkader wegdraaien, is dit een zeer robuust systeem. Dankzij dit systeem komen schades aan de achterkant niet of nauwelijks voor. De achterdeuren worden in geopende stand vastgehouden door de gepatenteerde deurvasthouders. De versterkte aandock-constructie met zware rollen en afschoring naar het chassis toe zijn bij Lamberet standaard.

De oplegger is voorzien van een Carrier Vector 19 HE Multi-temp die wordt gevoed door een 240 liter aluminium brandstoftank, voorzien van twee vulopeningen, tankmeter en antidiefstalkorven.

Wij wensen Adri & Zoon veel werkplezier met deze nieuwe aanwinst!

Koninklijk Zeelandia Group is weer een mooi Lamberet product rijker. Dit keer gaat het om een oplegger met gedwongen gestuurde laatste as. Zo zijn ook de moeilijkst bereikbare plaatsen bereikbaar.

De achterzijde van de Lamberet-oplegger wordt afgesloten door een laadklep met topklep. De binnenzijde is voorzien van een dubbelstocksysteem zodat in één transport 66 pallets vervoerd kunnen worden. Het kopschot is voorzien van een Carrier Vector 1550 low-noise.

Alles kan af fabriek geleverd worden: zowel het gestuurde chassis als ook de laadklep en koelmachine. Wij hebben in eigen beheer de oplegger in de welbekende Zeelandia kleurstelling gespoten en geplakt.

In samenwerking met BE-combi leverden wij een op maat gemaakte carrosserie aan Unidex. Dit is een familiebedrijf dat Afrikaanse, Caraïbische, Aziatische en Midden-Oosterse levensmiddelen aan supermarkten en groothandelaren levert.

BE-combi verzorgde de trekker ombouw en oplegger. Daarop monteerden wij een Lamberet koel/vries laadbak. De laadbak in het segment Frigoline-city is bestemd voor stedelijk vervoer in de gewichtsklasse van 7 tot 12 ton en combineert een zeer aantrekkelijk eigen gewicht met een uitmuntende isolatiewaarde. Het voertuig is te besturen met een BE rijbewijs en heeft een laadvermogen van 2350 kg

Lamberet laadbakken zijn volledig op wens van de klant samen te stellen. Achter de achterdeuren is een Dhollandia achtersluitende laadklep gemonteerd. De MultiTemp Carrier verzorgt het klimaat in de twee compartimenten.

Voor Nutswerk B.V. uit Kapelle mochten wij een Palfinger haakarmsysteem en een Palfinger Epsilon Q170Z84TI Z-kraan opbouwen op een Mercedes-Benz Arocs 3246 L 8X4.

De kraan is voorzien van hoogsta met aflegplaats voor de afstandsbediening, Epslink en speciale grijper. De kraan en grijper vouwen op, zodat het geheel binnen de maximale voertuigbreedte blijft.

De kraan is uitgevoerd met het door Epsilon gepatenteerde Easy-Fold opvouwsysteem. Door bediening van de functie ‘knikgiek heffen’ vouwt de kraan geheel op. Achter de kraan is een Palfinger haakarm type T26 met een capaciteit van 26 ton gemonteerd. De haakarm is beveiligd tegen foutieve bewegingen. De conservering van het geheel is in eigenhuis uitgevoerd. De haakarm is uitgevoerd met twee extra functies zodat in de cabine de multikappen en het hydrobord van de afzet container bediend kan worden.

Veel veilige draaiuren met dit mooie gereedschap!

In opdracht van de Gemeente Borsele bouwden wij deze Mercedes-Benz Actros 2540 L 6×2 met een Palfinger haakarmsysteem en een Palfinger Epsilon Q150Z84TI Z-kraan.

De kraan is voorzien van hoogsta met aflegplaats voor de afstandsbediening, Easy-Fold opvouwsysteem, Epslink en speciale grijper. De kraan valt in combinatie met de opgevouwen gemonteerde grijper binnen de maximale voertuigbreedte en is uitgevoerd met het door Epsilon gepatenteerde Easy-Fold opvouwsysteem. Door bediening van de functie ‘knikgiek heffen’ vouwt de kraan geheel op.

Achter de kraan is een Palfinger haakarm type T18 SLD5 met een capaciteit van 18 ton gemonteerd. De haakarm is beveiligd tegen foutieve bewegingen. De conservering van het geheel hebben wij in eigenhuis uitgevoerd. Ook leverden wij de Palfinger Nederland afzetcontainer met hydrobord en éénzijdige multikappen. De haakarm is uitgevoerd met twee extra functies zodat in de cabine de multikappen en het hydrobord bediend kunnen worden. Het is ook mogelijk om deze functies te bedienen vanaf de afstandsbediening.

Wij wensen de Gemeente Borsele vele veilige draaiuren met dit mooie gereedschap toe!

Voor Hans Bal Handel en Diensten uit Ooltgensplaat hebben wij op een Volvo FM 430 6×2 een Palfinger PK 41002 EH opgebouwd. Op het chassis is een geconstrueerd hulpraam gemonteerd dat in eigen huis is ontworpen. Het hulpraam is voorzien van de nodige versterkingen, wat een grote torsiestijfheid garandeert en resulteert in minder bewegingen wanneer een zware last wordt getild.

De kraan heeft een capaciteit van 1740 kg op vlucht van 16,2 meter en is voorzien van het unieke Palfinger HPSC stabiliteitsbewakingssysteem. Dit systeem ontzorgt de bediener en garandeert dat de kraan maximale capaciteit bij iedere mogelijke afstempeling levert. De steunpoten zijn 180° hydraulisch draaibaar. De componenten aan het chassis hoefden daarom niet verplaatst te worden en er is ruimte overgebleven om een op maat gemaakte RVS-kist met schuiflades te monteren. Het voertuig is voorzien van een schuifschotel die pneumatisch vanuit de cabine vergrendeld wordt.

Palfinger PK 41002-EH

Net achter de cabine is een Palfinger PK 41002-EH (zesvoudig hydraulische uitschuif) gemonteerd. Deze kraan is KTL behandeld, waardoor de kraan voor de langere termijn goed beschermd is tegen weersomstandigheden en corrosie. Voor deze klant hebben wij de kraan voorzien van een AOS actief trillingsdempingsysteem, radiografisch bedienbare steunpoten, twee extra functies naar het einde van de mast door middel van slanggoten en een volledig ledverlichtingspakket.

Aan Horecagroothandel Den Hoed hebben wij op basis van een Mercedes-Benz Actros 1924 een Lamberet laadbak geleverd. De truck is specifiek uitgerust met oplossingen voor stedelijke distributie.

De laadbak is doormiddel van een lengteshot opgedeeld in een 1/3 en 2/3 compartiment, waardoor een gekoeld en diepvries compartiment ontstaat. Het achterkader is uitgevoerd met deuren, zodat er zo min mogelijk koele lucht uit de laadbak ontsnapt. Om dit nog verder terug te dringen wordt gebruikgemaakt van een luchtgordijn.

Om een goede luchtcirculatie in de laadbak te verkrijgen is er tegen het kopschot een verdamperrek gemonteerd. Het kopschot is voorzien van een Carrier vector 19 HE Multi-temp waarvan het display in de cabine is overgebouwd. De goede isolatiewaarde van de Lamberet laadbakken in combinatie met deze unit zorgen er voor dat de TOC van dit voertuig extreem laag blijft.

Makkelijk laden en lossen in de stad

Om makkelijk te kunnen laden en lossen is een achtersluitende laadklep gemonteerd. Deze wordt gevoed wordt door een extra accuset in de gereedschapskist. Doordat het op de Nederlandse wegen en in de steden steeds drukker wordt, is er ook aan de veiligheid van de chauffeur en het overige verkeer gedacht. Zo is het voertuig aan de voor- en achterkant voorzien van knipperlichten die inschakelen bij het laden en lossen. Boven in het achterkader zitten 3 functielampen, zodat achteropkomend verkeer goed kan zien als er gemanoeuvreerd wordt. Voor het werken in de laadbak is daglicht ledverlichting aangebracht, met zowel links als rechts in de laadbak een 20 minuten schakelaar. In het achterkader is een achteruitrijcamera gemonteerd en in de laadbak een camera. Beide camera’s worden op het display in de truck geprojecteerd.