Discipline: Carrosserie
Brand & Van Rhoon Transport uit Roelofarendsveen is één van de eerste afnemers van de gestuurde primeurs van Lamberet. Het betreft een gestuurde koel/vries oplegger met één gestuurde as.
De hoogte van een oplegger is in Nederland gelimiteerd tot 4 meter totale hoogte. De vraag naar een grotere inwendige hoogte neemt echter toe. Lamberet heeft daarom een oplegger ontwikkeld met een schotelhoogte van 1100 mm en een inwendige hoogte van 2700 mm en een gestuurde as. Deze oplegger is uitgevoerd voor transport van bloemen en voorzien van ingewerkte rails in de zijwand, een volledig aluminium vloer en vijf rails tegen het dak. Met deze opties is de oplegger ATP-gecertificeerd in de klasse FRC.
Aan de voorzijde is er een Thermo-King SLXi 300 koelmachine gemonteerd. Aan de achterzijde is een DHollandia onderschuiflaadkle met extra accu’s aangebracht.
Buiten de standaard geleverde opties (af fabriek vanuit Frankrijk) is de oplegger in Nederland klant-specifiek aangepast. Zo is de oplegger (boven- en onderbouw) in de kleuren van de huisstijl gespoten en de wielen in twee kleuren. In de wielbasis is een volledig uit RVS opgetrokken kist gemonteerd. Ook de spatschermen zijn in RVS uitgevoerd. De achterzijde is voorzien van lichtbakken met LED-verlichting. Bovenin het achterkader zijn 6 led-toplampen gemonteerd en aan de zijkanten (onder en boven) in het zijkantprofiel zijmarkeringslampen.
Aan PVS Transport uit Wilnis leverden wij als primeur één van de eerste gestuurde Lamberet koel/vriesoplegger met één gestuurde as. De hoogte van een oplegger is in Nederland gelimiteerd tot 4 meter totale hoogte. De vraag naar een grotere inwendige hoogte neemt echter toe. Lamberet heeft daarom een oplegger ontwikkeld met een schotelhoogte van 1100 mm en een inwendige hoogte van 2700 mm en een gestuurde as.
Deze ruime oplegger is speciaal uitgevoerd voor bloementransport. Zo is hij voorzien van vier rails vloer/dak en een ingewerkte rails in de zijwand. Met deze opties is de oplegger ATP-gecertificeerd in de klasse FRC.
Specificaties
Aan de voorzijde is er een Carrier Vector 1950 Low-Noise gemonteerd. Aan de achterzijde is een DHollandia onderschuiflaadklep met extra accu’s aangebracht. Voorop het kopschot zijn de licht- en luchtaansluiting gemonteerd op een schuifframe.
Buiten de standaard geleverde fabrieksopties, is de oplegger in Nederland klantspecifiek gemaakt. Zo is de oplegger in de kleur van de truck gespoten en zijn de wielen in twee kleuren uitgewerkt. In de wielbasis is een volledig uit RVS opgetrokken kist gemonteerd. De achterzijde is voorzien van RVS lichtbakken met LED-verlichting. Bovenin het achterkader is Lamberet Safe-Lights full-LED toegepast en aan de zijkanten (zowel onder als boven) zijmarkeringslampen.
Wij wensen Peter PVS Transport veel fijne en rendabele kilometers toe!
Aan Leon van `t Hof Transport uit Sint-Annaland leverden wij als primeur één van de eerste gestuurde Lamberet koel/vries oplegger met gestuurde as.
De hoogte van een oplegger is in Nederland gelimiteerd tot 4 meter totale hoogte. De vraag naar een grotere inwendige hoogte neemt echter toe. Lamberet heeft daarom een oplegger ontwikkeld met een schotelhoogte van 1100 mm en een inwendige hoogte van 2700 mm en een gestuurde as.
Deze oplegger met gestuurde as is uitgevoerd voor het transport van bloemen. De oplegger is voorzien van vijf rails aan de vloer en op het dak en een volledig ingewerkte rails in de zijwand. Door deze opties is de oplegger ATP-gecertificeerd in de klasse FRC. De toegepaste koelgroep is een Carrier Vector 1550 Low-Noise. De achterzijde is voorzien van een DHollandia 2.5 ton onderschuiflaadklep met extra accu’s. In de wielbasis is een custom made RVS pompwagen kist aangebracht.
Wij danken de familie van ’t Hof voor het vertrouwen en wensen het bedrijf veel rendabele kilometers toe!
Antonisen Transport uit Oud Gastel gaf ons de opdracht tot het leveren van twee stuks Ekeri ADR EXIII oplegger met zijdeuren links. De ADR EXIII opleggers zijn speciaal ontworpen en gecertificeerd om gevaarlijke goederen van de hoogste klasse te vervoeren, zoals explosieven, munitie en vuurwerk.
Deze twee opleggers zijn geheel volgens wens van de klant voorzien van opties en accessoires om het laden/lossen en transporteren zo gemakkelijk mogelijk te maken.
Voor Lupprians, een full service logistiek partner voor high-tech apparatuur, mochten wij een MAN truck leveren. De truck is voorzien van een Lamberet laadbak. Om zoveel mogelijk inwendige breedte te creëren is de laadbak, met een inwendige hoogte van 2750 mm en breedte van 2500mm, voorzien van drie keer volledig ingewerkte bindrailsen.
Het achterkader is voor zowel veiligheid als werkgemak voorzien van Lamberet Safe Lights full-LED (toplampen, knipperlicht, remlicht, werklampen voor het laadklep-plateau). Alle verlichting is netjes verwerkt in de rubberblokken. De LED-verlichting aan de binnenzijde is uitgevoerd met een timer van 20 minuten. De kisten en spatschermen zijn luxe uitgevoerd in RVS.
De huisstijl is door onze eigen design afdeling gemonteerd. MAN Dealer Hoofddorp leverde de truck.
Voor bouwbedrijf Cees van der Zande uit Fijnaart hebben wij in samenwerking met DAF-dealer van Tilburg-Bastianen deze open laadbak met Palfinger autolaadkraan gebouwd.
De open laadbak heeft een lengte van 5,1 meter en is voorzien van ruim voldoende bindogen die verzonken in het randprofiel zijn aangebracht. Op de stootbalk is een kogelkoppeling gemonteerd met een capaciteit van 3500 kilo.
De spatschermen zijn uitgevoerd in RVS evenals de gereedschapskist die op kokers staat. Deze kokers zijn aan het chassis geschroefd. Het kopschot is uit staal samengesteld. Dit is op zo’n manier gedaan dat de binnenzijde glad blijft. Aan de zijkanten zijn aluminium zijborden van 40 centimeter hoog gemonteerd. De vloer bestaat uit hardhout met tussen de planken gegalvaniseerde omega profielen. De carrosserie is geschopeerd en in onze spuiterij afgespoten en voorzien van de huisstijl van Cees van der Zande.
Palfinger autolaadkraan
De open laadbak is voorzien van een kraan. Het gaat om een Palfinger PK 11.001 SLD3-B. Deze is driemaal uitschuifbaar en heeft een vlucht van 9,9 meter. De autolaadkraan is voorzien van het exclusieve Palfinger KTL systeem en afgelakt in de standaard Palfinger kleur RAL 3020 rood.
Wij wensen van de Aannemingsbedrijf van de Zande veel succes met deze mooie aanwinst!
Wij hebben twee combinaties afgeleverd aan Jan de Rijk Logistics BV. Deze auto’s worden ingezet voor het vervoer van DAF-cabines en assen. De cabines en assen worden gefabriceerd in de fabriek in België en naar Nederland (Eindhoven) vervoerd.
De combinaties hebben een extreem lage vloerhoogte. Zelfs cabines kunnen hierdoor binnen de wettelijk gestelde eisen worden getransporteerd.
Om de jukken vast te kunnen zetten is een speciaal pneumatisch vergrendelingssysteem gemonteerd. De motorwagen kan zowel met een middenas aanhangwagen, als ook in langere en zwaardere vrachtautocombinaties (LZV) rijden.
Wij hebben dit project uitgevoerd in samenwerking met DAF dealer De Burgh in Eindhoven en fabrikant van opleggers en aanhangwagens Draco uit Sneek.
Voor H4A Infratechniek hebben we dit mooie stuk gereedschap mogen bouwen. We hebben dit gedaan in samenwerking met Automotions Mercedes-Benz en Groosman Bedrijfswagens. De basis van dit voertuig is de Mercedes-Benz Arocs 3245 LK 8×4. Hier hebben wij een tweezijdige Palfinger Nederland (PN) kipper met Epsilon Z-Kipperkraan op gemonteerd.
De PN kipper heeft een inhoud van 12 m3 en is uitgevoerd in hoogwaardig staal. De vloer heeft een dikte van 6 mm. De zijwanden zijn 5 mm dik. Aan de bestuurderskant is een hydraulisch te bedienen zijbord aangebracht. De achterkant van de kipper wordt afgesloten door een Franse achterklep. Wanneer de multi-kap geopend is, kan de rechter deurscharnier gedraaid en vergrendeld worden. Verder zijn de wanden en de vloer geïsoleerd met Rockwool.
Bediening
De achterklep wordt vergrendeld door twee pneumatische cilinders. Hiermee worden de zware vergrendelklauwen bediend. De bediening van de hydraulische delen (multi-kap en zijbord) gebeurd via de zender van de kraan. Vanuit de cabine wordt proportioneel de kipcilinder en de vergrendeling van de achterklep bediend.
Tipper-Z Kipperkraan
Qua kraan is gekozen voor een Epsilon Q 170Z 84 TI Tipper-Z Kipperkraan. Deze kraan behoort tot de B4 kraangroep. De Tipper-Z Kipperkraan is ontworpen en gebouwd voor extreem zware werkomstandigheden.
De Tipper Z-Kraan is zowel in- als uitgevouwen 2400 mm hoog en heeft een ongekende werksnelheid die nagenoeg niet te evenaren is. De kraan is uitgerust met een hoog-sta, voorzien van een aflegplaats voor de afstandsbediening. De hoog-sta is voorzien van een vergroot sta-plateau. Dit plateau is vanuit de cabine direct te bereiken via de gemonteerde MB-trede op het spatscherm.
Met de afstandsbediening is de motor aan en uit te schakelen, het toerental te verhogen of automatisch in te stellen. De twee standaard gemonteerde werklampen zijn ook met de afstandsbediening te bedienen.
Extra opties
- Buiten de standaardvoorzieningen is de kipperkraan voorzien van Escope. Dit is een gepatenteerde uitschuifsysteem, waar uitschuifcilinders en slanggeleiding voor grijper en rotator geheel beschermd gemonteerd zijn in de knikgiek.
- Tevens is de kraan met Epslink uitgerust. Epslink staat voor een gepatenteerd zwaar gelagerd ophangsysteem voor rotator en grijper. Hierdoor kan de rotator met grijper geheel haaks rond de knikgiek roteren.
- Zoals alle Palfinger Epsilon kranen is ook dit exemplaar voorzien van een Kathodische Dompelbad Lakbehandeling (KTL).
- Verder is de optie Easy-Fold toegepast. Dit opvouwsysteem zorgt er voor dat met één handbediening de knikarm zich op- of uitvouwt boven de PN kipper. Er is dus weinig ruimte nodig om de kraan uit of in te vouwen.
Uit onze werkplaats
Aan het chassis zijn in eigen huis op maat gemaakte RVS kisten met schuiflades gemaakt. Deze kisten passen perfect tussen de aan het chassis zittende componenten en vullen de ruimtes perfect op.
Wij zijn trots dat H4A ons deze prachtige opdracht heeft gegund. We wensen H4A heel veel succes met dit mooie stuk gereedschap!
Transportbedrijf Eurobraam B.V. uit Wijchen vroeg ons een multifunctionele oplegger te leveren. Wij hebben de klant een licht geïsoleerde Ekeri oplegger met zijdeuren geadviseerd.
De oplegger kan via de achterkant en zijkant geladen en gelost worden. De trailer is uitgevoerd met een dubbelstock systeem, zodat deze ook zowel langs de achterkant en zijkant beladen kan worden. Deze uitvoering is zeer speciaal.
Via de in de zijkanten weggewerkte rails en het speciale vloerprofiel kan de lading met spanbanden vastgezet worden. De oplegger is voorzien van een TÜV XL ladingzekerheid certificaat.
Op verzoek van Eurobraam B.V. is het chassis in onze spuiterij in de bedrijfskleuren gespoten. Tevens zijn Alcoa Dura-Bright velgen gemonteerd. De ruimte in de wielbasis is voorzien van RVS gereedschapskisten.
Wij wensen Eurobraam B.V. veel veilige kilometers met de prachtige Ekeri-combinatie!
Wij hebben een Iveco-voertuig voorzien van een laadbak die geschikt is voor het transport van bier. Dit in opdracht van Duotank Beverage Solutions uit Waalre. Het voertuig gaat rijden voor een Spaans biermerk.
Het gaat hier om een volledig geïsoleerde carrosserie. Voor montage van de duotank hebben wij speciale vloerversterkingen gemonteerd. Tevens hebben we een vloeistofdichte vloer aangebracht. De rechterkant van de laadbak is voorzien van twee zijdeuren en een omhoog klapbare zijklep.
In het kopschot is in een nis een Carrier koelmachine gemonteerd. De binnenzijde is voorzien van speciale led-verlichting en ventilators. Deze gaan automatisch aan als de deuren worden geopend. Het voertuig is in onze spuiterij rood gespoten.