Discipline: Carrosserie
Cool Runnings Transport in Gilze is gespecialiseerd in koel- en vriesdistributie en geconditioneerde koeriersdiensten. Voor deze klant hebben wij opnieuw een Mercedes-Benz chassis mogen voorzien van een Lamberet Frigoline koel/vries Laadbak.
De Lamberet Frigoline laadbak is speciaal ontwikkeld voor het segment 3.5 tot 7.5 ton. De Lamberet Frigoline laadbak combineert een laag eigen gewicht en uitstekende isolatiewaarde met een perfecte afwerking. De basis van deze combinatie is een Mercedes-Benz Sprinter waarop de laadbak is gemonteerd. Deze drijft de Carrier Pulsor 600 multi-temp koelmachine aan.
Wij wensen Cool Runnings veel rendabele kilometers onder de juiste temperaturen toe!
Voor P. de Heus en Zonen Groep uit Mijnsheerenland leverden wij negen jaar geleden een truck. Na veelvuldig gebruik was deze aan vervanging toe. Wij kregen van De Heus opnieuw het vertrouwen om een auto met open laadbak en Palfinger kraan te leveren. Een mooi bewijs van de tevredenheid van beide partijen over de samenwerking.
De openlaadbak is zo laag mogelijk opgebouwd in combinatie met de Palfinger PK 23001-EH A kraan. Laadbak is uitgerust met voldoende bindmogelijkheden. Zo zijn er aan beide kanten 8 bind-ringen met een capaciteit van 2500 kilo aangebracht. Over het midden van de vloer lopen twee verzonken bindrails. Hieraan kunnen landbouwvoertuigen met kettingen worden verankerd. De RVS-kist en schuiflades zijn in eigen huis gefabriceerd. De gehele carrosserie is door ons geschopeerd en afgelakt.
Palfinger kraan
De Palfinger autolaadkraan heeft een vlucht van 8,1 meter. Op die lengte kan de kraan nog steeds een gewicht tillen van 2650 kilo. Zoals elke Palfinger kraan is ook deze kraan uitgerust met radiografische bediening en een KTL dompelbad lakbehandeling. Daarnaast is kraan voorzien van het intelligente Palfinger HPSC – 360° stabiliteitsbewakingssysteem. De bediener kan zich zo volledig focussen op de last in de kraan en hoeft zich verder nergens druk over te maken.
Wij wensen P. de Heus & Zonen veel veilige kilometers en draaiuren toe met dit mooie stuk gereedschap!
Van RTR uit Barendrecht, met als eindklant Kreamer Transport uit Reuver (Limburg), kregen wij de opdracht om deze zwarte Ekeri FNA koeloplegger te leveren. Deze oplegger is de eerste in een serie van twee stuks.
Het gaat hier om een FNA oplegger met een inwendige hoogte van 2650 mm, welke voorzien is van een dubbelstock systeem. Hierdoor kunnen er in één vracht 66 pallets vervoerd worden. De zijwanden zijn voorzien van een gatenrail en in de vloer is het gepatenteerde Ekeri spanbanden systeem aangebracht.
De oplegger is in de onderbouw rondom voorzien van opbergkisten en zijbescherming van rvs-platen. Ook de kistdeksels zijn in dit materiaal uitgevoerd. Wij hebben in eigen beheer een rvs-lichtbak ontworpen. De lichtbak is gemonteerd met drie functie led-lampen.
Voor de koeling/verwarming in de oplegger is een Thermo-king SLXi spectrum Multi-temp koelmachine gemonteerd.
Om de juiste gewichtsverdeling te realiseren is een wielbasis van 7900 mm gekozen met een lift-as op as 1. Deze lift-as is voorzien van een wegrijhulp om ook in moeilijk manoeuvreerbare situaties voldoende druk op de trek-as te creëren.
Aan Polar Special, dochteronderneming van Cornelissen Groep Nijmegen, leverden wij een Lamberet Frigoline geïsoleerde laadbak gemonteerd op een Mercedes-Benz Sprinter. Het resultaat is een uitgekiende combinatie. Een Lamberet-laadbak heeft namelijk een uiterst gunstig eigen gewicht met de beste isolatiewaarde op de markt.
Het voertuig is volledig GDP (Good Distribution Practices) gekeurd en wordt ingezet voor farmaceutisch transport. Omdat de cabine is voorzien van een topsleeper, moest de koelmachine verhuizen naar het dak. De koelmachine is een Carrier Pulsor 400 multi-temp. De laadbak is aan de rechterkant voorzien van een zijdeur, een verplaatsbaar tussenschot en verschillende mogelijkheden om de lading vast te zetten.
Bedankt voor deze mooie opdracht en veel rendabele ritten toegewenst!
Voor Zeelandia, een wereldwijde leverancier van bakkerijgrondstoffen, hebben wij een geïsoleerde Lamberet laadbak op een DAF CF chassis gemonteerd. De laadbak is voorzien van een Dhollandia achtersluitende laadklep. Voor optimale werking hebben we centrale smering op de laadklep aangebracht. Teven is de DAF CF voorzien van een luxe achterkader in roestvrijstaal.
In onze eigen spuiterij en print & sign afdeling is het voertuig voorzien van de huisstijlkleur en belettering.
Wij bedanken Zeelandia voor de opdracht en wensen hen veel werkplezier met deze uitbreiding van het wagenpark!
Wij kregen van CZAV weer het vertrouwen om samen een oplossing te bedenken voor het vervoeren van verschillende soorten lading. Dit betreft lading op pallets en kleine verpakkingen die in het magazijn worden verzameld. Vervolgens worden deze met rolkooien in de laadbak gereden.
De rolkooien worden aan de voorkant tegen het kopschot vastgezet. Het laden gebeurd via de achterzijde met behulp van de Dhollandia laadklep. Achter de rolkooien is een looppad gecreëerd. Hier kan de chauffeur vanaf de zijkant met behulp van de zijdeur en pneumatisch bediende looptrap in lopen.
Achter het looppad zijn rongpotten gemaakt, waar rongen in geplaatst kunnen worden. Bij een eventuele noodstop blijven de pallets in de Plywood laadbak op hun plaats staan. Als er geen rolkooien te vervoeren zijn, kunnen de rongen tegen het kopschot geparkeerd worden. De laadruimte is dan beschikbaar voor totale pallet belading.
De Plywood laadbak is voorzien van ledverlichting.
Het spuitwerk en het aanbrengen van de CZAV-huisstijl is geheel in eigen huis uitgevoerd. We kunnen hier dus met recht spreken over one-stop-shopping.
We wensen CZAV vele veilige kilometers toe!
Van Maritiem B.V. uit Katwijk kregen wij de vraag een schuifzeilen carrosserie te vervaardigen. De vraag was om een carrosserie te leveren die minimaal 15 jaar meegaat. Voor ons als de ‘nummer 1 in bodybuilding’ is dat uiteraard geen probleem!
We hebben een driedelig hulpraam met wielbakken gemonteerd. De portalen zijn volledig gelast. In het hulpraam zijn twist lock posities voor 1x 20” of 2x 10” container zware rongpotten aangebracht. De keuze van de klant viel op een hardhouten vloer met een stalen omega. Tegen het dak zijn drie rails voor cargo-keepers gemonteerd. De deuren zijn inpandig. Per deurvleugel zijn twee opliggende sluitstangen aangebracht.
De onderbouw is luxe uitgevoerd met RVS spatschermen. De beschikbare ruimtes zijn opgevuld met RVS-kisten. Aan de rechterkant is een opbergplaats voor de rongen aangebracht. De carrosserie heeft een RVS-bumper.
Wij wensen Maritiem veel werkgemak met dit luxe werkpaard!
Aan Nefs Aardappelen uit Halsteren, leverancier van vers geschilde aardappelproducten, leverden wij een Kerstner/Lamberet isolatiekit. De Volkswagen Crafter is voorzien van verschillende opties.
De Kerstner/Lamberet isolatiekit wordt aangedreven door de voertuigmotor. Hierdoor wordt bespaard op energieverbruik en onderhoudskosten. De Volkswagen Crafter is voorzien van side bars en een achter-opstap. Verder is hulp luchtvering aangebracht.
In onze eigen design afdeling is de bus voorzien van de huisstijl.
Van De Groen Transport uit Tholen kregen wij de opdracht voor het leveren van een volledig nieuwe combinatie met een Palfinger PK 23001-EH autolaadkraan. Al vele jaren werken wij met veel plezier met De Groen samen. We zijn dan ook extra trots dat we ook nu weer deze opdracht kregen!
We leverden een openlaadbak met wielkuipen gemonteerd op een Mercedes-Benz Actros 2542L 6×2. Op 20”positie zijn twistlocks aangebracht. In de lengte van de laadbak is twee keer een staaf-bindrail gemonteerd. Verder zijn aangebracht: pneumatische onderbouwkoppeling, aan de voorzijde zijborden, voor en achter breedte-borden, overrijdbare achterklep, onder de wielkuipen RVS-kisten met schuiflade, extra nato stekker voor het opstarten van voertuigen en tussen as 2 en 3 assenkisten.
Achter dit voertuig hangt een Elenbaas 20 tons middenas aanhangwagen. Deze is voorzien van dezelfde opties als de motorwagen laadbak.
Aan De Noorder BV uit Middelharnis hebben wij een een open laadbak in combinatie met een glasresteel mogen leveren.
De lage en robuuste laadbak is in eigen huis bedacht, getekend en gebouwd. Het voertuig is zo geconfigureerd dat deze multifunctioneel inzetbaar is. Zo is de autolaadkraan achter op de auto overgebouwd. In de open laadbak zijn voldoende punten aangebracht om de glasbokken vast te zetten. Aan de linkerzijde is een glasresteel gemonteerd met een elektrisch rolzeil. Het spuitwerk en geplakte huisstijl is in onze eigen design afdeling uitgevoerd.