Voor het Noord-Hollandse Lupprians uit Weesp hebben wij een MAN truck geleverd. Lupprians is transporteur en installateur van high-tech apparatuur. De truck is voorzien van een Lamberet laadbak.

De truck is voorzien van drie keer volledig ingewerkte bindrailsen. Hierdoor wordt zoveel mogelijk inwendige breedte gecreëerd (inwendige hoogte: 2750mm, breedte: 2500mm).

Voor zowel de veiligheid als het werkgemak is het achterkader voorzien van Lamberet Safe Lights (toplampen, knipperlicht, remlicht, werklampen voor het laadklep-plateau). De verlichting is weggewerkt in de rubberblokken. De LED-verlichting aan de binnenzijde is voorzien van een timer van 20 minuten. De kisten en spatschermen zijn uitgevoerd in RVS.

Wij brachten ook de huisstijlelementen op de truck aan. MAN Dealer Hoofddorp leverde de truck.

Voor V.O.F. van Hooijdonk-Hagenaars uit Bergen op Zoom kregen wij opdracht om een fraaie Lamberet laadbak te bouwen.

Op het Renault D bakwagenchassis hebben wij een geïsoleerde Lamberet laadbak gemonteerd. De achterkant van de laadbak wordt afgesloten door een laadklep in combinatie met een tipklep. De laadklep wordt aangedreven door extra accu’s. Rondom is onderrijbeveiliging aangebracht.

Op verzoek van onze Palfinger-collega Rijkhoff Autolaadkranen uit Wormerveer hebben wij een open laadbak vol opties gebouwd. Onder de laadbak zijn RVS kisten gemonteerd die wij in onze werkplaats in Poortvliet hebben geproduceerd.

Over de volle breedte van de truck zijn aan de voor- en achterkant borden en luxe RVS spatschermen aangebracht. De laadbak is voorzien van opnamepunten voor 20”containers. Aan de binnenzijde van het kopschot zijn diverse rongpotten en gegalvaniseerde rongen met opberging gemonteerd. De randprofielen en binnenzijde kopschot zijn gemetalliseerd en daarna in kleur gespoten.

Aan TBS Ship Supplies uit Terneuzen hebben wij een rijk uitgeruste Lamberet carrosserie op basis van een Scania geleverd.

De wagen is een extra toevoeging aan het TBS wagenpark. Recent schafte het bedrijf al twee opleggers aan. De basis van de carrosserie is een Scania S450, geleverd door A.S.T. Zeeland.

Wij hebben het chassis voorzien van een Lamberet laadbak met maximale afmetingen, namelijk een inwendige hoogte van 2750 mm. De laadbak is uitgevoerd volgens ATP-eisen (m.b.t. koelvervoer) en FRCX gekeurd. Om maximaal te kunnen laden is de binnenzijde voorzien van een duplex laadvloer, waardoor het voertuig op twee niveaus kan laden. Voor het laden en lossen is een Dhollandia 2000 kg onderschuif laadklep gemonteerd. De temperatuur wordt gewaarborgd door een Carrier/TRS koelmachine die onder het voertuig is gemonteerd.

Uiteraard is er ook aan de veiligheid van de chauffeur en medeweggebruikers gedacht. Zo is de bovenbalk van het achterkader voorzien van Lamberet full led Safelights (knipper-, top-, rem- en werklampen voor het laadklepplatform).

Het geheel is luxe afgewerkt met RVS spatschermen en dichte zijafscherming die in de juiste kleur zijn gespoten.

Wij bedanken TBS voor de opdracht en het vertrouwen!

In opdracht van gemeente Terneuzen hebben wij samen met Thieu van Dorst Bedrijfswagens en Van Schijndel B.V. uit Maasbracht (specialist in afvaltransportsystemen) twee MAN TGS 26.320 6×2 vrachtwagens gebouwd. Beide trucks zijn voorzien van een Palfinger kraan met haakarm.

Het haakarmsysteem betreft een Palfinger T20 met een systeemlengte van 6000 mm. De kraan is voorzien van een hydraulische binnenvergrendeling. Aan de achterzijde is een hydraulisch bediende stootbalk aangebracht. Volgens de wet is deze balk noodzakelijk bij het opzetten van overstekende containers. Het systeem is zo beveiligd dat er geen foutieve handelingen gedaan kunnen worden, waarmee schade wordt voorkomen.

Palfinger kraan met haakarmsysteem: high performance!

De Palfinger kraan is van het type PK 27001-EH C High Performance. Deze alleskunner heeft op 12,30 meter een capaciteit van 1760 kilo. De kraan is voorzien van radiografische bediening met een aflegplaats op de hoogsta. In onze werkplaats hebben wij de vier uitschuifcilinders verplaatst naar de zijkant van de mast. Op die manier wordt het volume in de perscontainer zo hoog mogelijk.

Daarnaast zijn door middel van haspels twee extra functies toegepast, één voor hydrauliek en de tweede voor de voeding. Dit is nodig voor het Gejo-blok (container ledigingssysteem) dat door middel van een Multifaster is gekoppeld.

Verder is de kraan voorzien van een 5 tons-rotator waaraan een Gejo 28 is gemonteerd voor het openen en sluiten van de ondergrondse containers. Voor de volledige ontzorging is er ook een automatisch smeersysteem aangebracht van het merk Groeneveld, die de kraan, het haakarmsysteem en fuse’s van de MAN smeert.

One-stop-shop

De conservering is in eigen huis uitgevoerd, met uitzondering van de kraan. Deze is namelijk af-fabriek behandeld met het exclusieve Palfinger KTL systeem. Dit systeem zorgt ervoor dat ook de holle ruimtes geconserveerd worden en dat roestwater geen sporen laten zien. Op lange termijn resulteert dit in een hogere restwaarde.

Wij wensen gemeente Terneuzen veel veilige kilometers en draaiuren toe met deze nieuwe aanwinsten!

Aan het Zeeuwse verhuisbedrijf Caljouw Rademaker hebben wij opnieuw een zeer luxe multifunctionele verhuiswagen mogen leveren. De truck is van alle denkbare gemakken voorzien.

De laadbak van de verhuiswagen heeft een lengte van 8.60 meter en een binnenhoogte van 2.74 meter. Aan de linkerzijde is de laadbak voorzien van een dubbele zijdeur, aan de rechterzijde zijn drie dubbele zijdeuren aangebracht. Aan het geïsoleerde plafond zijn led-plafonnières en speakers aangebracht. Laden en lossen én muziek luisteren gaan prima samen!

Praktische multifunctionele verhuiswagen

Op de zijwanden van de laadbak zijn op drie niveaus verzonken bindrailsen en tredfort bekleding aangebracht. Dit om het beschadigen van de te vervoeren goederen tegen te gaan. Op de vloer is een 28mm dikke laminaatvloer aangebracht. De vloer is verlijmd en aan het hulpraam geschroefd. De achterzijde wordt afgesloten door een verhuislift, die tot 6 meter hoog kan laden en lossen. De lift is tevens te gebruiken als oprijramp. Een set extra accu’s levert voldoende voeding. In geval van nood kunnen deze via een bypass de truck zelf opstarten. Via een omvormer is in de laadruimte 220V aanwezig.

Extra opbergruimte

De onderbouw van de verhuiswagen is volledig uitgevoerd in RVS. Hierin zijn grote RVS kisten aangebracht om alle benodigde verhuismaterialen makkelijk in mee te kunnen nemen. De 40mm grote vangmuil- en kogelkoppeling maken het meenemen van een aanhangwagen mogelijk. In onze design afdeling zijn de laadbak, verhuislift, onderbouw en truckcabine voorzien van een laklaag en bestickering.

Wij wensen Caljouw Rademaker opnieuw veel werkplezier met deze luxe multifunctionele verhuiswagen toe!

Voor Loos Fourage uit Essen hebben een nieuwe openlaadbak mogen leveren. Deze is geheel aangepast op wens van de klant. Zo is deze voorzien van rongpotten, rongen en ladingogen om op elke gewenste positie de lading vast te kunnen zetten. In het kopschot is een uittrekbare trap aangebracht, zodat men makkelijk op hoge ladingen kan komen.

In de beschikbare ruimtes zijn RVS kisten gemonteerd en aan de achterzijde schuifkokers voor overhangende lading. In de achterzijde van het chassis is een koppeling aangebracht met licht en lucht in de RVS lichtbak. Deze is in onze eigen werkplaats vervaardigd en gemonteerd. Omdat wij hiervoor de benodigde goedkeuringen hebben, kan dit makkelijk en snel. Om snel te kunnen lossen is een hydraulisch bandlossysteem gemonteerd.

Voor Autobedrijf Ista & Zoon uit Oosterland hebben wij een bestaande laadbak overgebouwd en het voertuig voorzien van een nieuwe Palfinger autolaadkraan.

De laadbak is overgebouwd en aangepast, zodat deze geschikt is voor het monteren van een autolaadkraan. Vervolgens hebben wij het voertuig voorzien van een Palfinger PK-14.501 SLD5 autolaadkraan.

De laadbak is zo aangepast, dat deze een meter verder kan uitschuiven. Op de vloer van de laadbak is een speciale anti-slip coating aangebracht. De dichte zij-afscherming is aangepast. Tussen deze afscherming en de laadbak zijn RVS kettingbakken gemonteerd.

Hierna is het geheel gespoten. Het hulpraam is voorzien van chassislak. De laadbak is in de bekende gele kleur gespoten.

Voor Visspecialist B&B uit Tholen hebben wij een Scania trekker omgebouwd. Het voertuig is voorzien van side skirts in roestvrijstaal. In de side skirt aan de rechterzijde is een RVS-kist aangebracht. Aan de achterkant is een kist (RVS) met verlichting gemonteerd.

De bovenzijde is volledig afgedekt middels een vlonder. Al deze onderdelen zijn in onze werkplaats in Poortvliet geproduceerd.

Tenslotte is het complete voertuig in onze spuiterij voorzien van een nieuwe laklaag.

Voor Zandee Kloetinge B.V. (grondverzet en landschapsbeheerder) hebben wij een ballastbak ontwikkeld en geconstrueerd. De bak kan op een vrachtautotrekker gemonteerd worden. Zandee zal de laadbak in de winter gebruiken om een zoutstrooier te vervoeren. Het voordeel is dat het trekkend voertuig multifunctioneel ingezet kan worden. De laadbak kan zowel met een heftruck als met een laadkraan op het voertuig gemonteerd worden. Het geheel is verzonken als conservering.