Voor Engie Nederland, leverancier van groene stroom en gas, hebben wij op een MAN TGS 6×2 basis een Palfinger PK 41002 EH opgebouwd. Op het chassis is een geconstrueerd hulpraam gemonteerd dat in eigen huis is ontworpen. Het hulpraam is voorzien van de nodige versterkingen, wat een grote torsiestijfheid garandeert en wat resulteert in minder bewegingen wanneer een zware last wordt getild.

Capaciteit

De kraan heeft een capaciteit van 3100 kilo op 8 meter en is voorzien van het unieke Palfinger HPSC stabiliteitsbewakingssysteem. Dit systeem ontzorgt de bediener en garandeert dat de kraan maximale capaciteit bij iedere mogelijke afstempeling levert. Hierbij wordt rekening gehouden met optredende druk in de cilinders van de kraan en de steunpoten. De steunpoten zijn 180° hydraulisch draaibaar. De componenten aan het chassis hoefden daarom niet verplaatst te worden en er is ruimte overgebleven om een op maat gemaakte RVS-kist met schuiflades te monteren.

Palfinger PK 41002-EH autolaadkraan

Net achter de cabine is een Palfinger PK 41002-EH (zesvoudig hydraulische uitschuif) gemonteerd. Deze kraan is KTL behandeld, waardoor de kraan – ook na verloop van tijd – goed is beschermd tegen weersomstandigheden en corrosie. Alle slangen in de kraandelen lopen hierdoor minder snel risico op beschadiging en uitdroging. Voor deze klant hebben wij de kraan voorzien van een AOS actief trillingsdempingsysteem en een volledig ledverlichtingspakket.

Aan Flikweert Transport uit Sluiskil hebben we een nieuwe Lamberet oplegger geleverd. Het gaat om een oplegger in IsoTherm-uitvoering met aan de achterzijde een topklep met achtersluitende laadklep. De laatste as van de oplegger is gestuurd.

Verder is de oplegger luxe uitgevoerd met lichtmetalen velgen, rvs lichtbakken en dichte zijafscherming.

Wij wensen Flikweert Transport veel werkplezier met deze oplegger!

Aan Goemaat® hebben wij op basis van een Scania G410, een open laadbak met Palfinger autolaadkraan geleverd. Goemaat® is gespecialiseerd in het produceren, leveren en monteren van alle soorten glas en kozijnen van kunststof en aluminium. Om geproduceerde goederen snel en efficiënt op locatie te krijgen, heeft Goemaat® Carrosserie Elenbaas als partner gekozen om de laadbak en autolaadkraan te vervaardigen.

De laadbak is zo laag als mogelijk geconstrueerd om ook hoge glasbokken te kunnen vervoeren. Om deze bokken snel en efficiënt vast te kunnen zetten, zijn in de laadvloer RVS C-profielen gemonteerd. Tussen deze profielen is een 40 mm hardhouten vloer gemonteerd. Aan de achterzijde is een verlaagde koppeling met opklapbare bumper gemonteerd en in de wielbasis twee rvs-kisten met schuiflade.

Perfecte afwerking

Om roest te voorkomen is speciale aandacht aan de conservering besteed. Zo is de gehele laadbak geschoopeerd en daarna in kleur gespoten, Alle velgen zijn opnieuw gespoten en met blanke lak afgewerkt. Het chassis van de truck heeft een extra laklaag in chassiskleur gekregen. De laadkraan is standaard KTL gedompeld, maar ook deze is afgewerkt met blanke lak.

Autolaadkraan

De Palfinger PK 18002-EH D kraan behoort tot de kraangroep B3. Deze heeft een lastmoment van 15.5 Tm. De kraan is eindeloos draaiend en heeft een hydraulisch bereik van 14,8 meter. Op dat punt heeft de kraan een capaciteit van 860 kilo. Verder is de kraan voorzien van het Palfinger AOS actief trillingsdempingsysteem. Op de knikgiek zijn ledlampen aangebracht. De steunpoten zijn radiografisch te bedienen. Verder is de kraan voorzien van een HPSC stabiliteitsbewakingsysteem met volledig variabele afstempel, 180 graden hydraulisch hoog-zwenkbare steunpoten met tandheugelposities, geometriebewakingssysteem, uitbreiding voor overlastbeveiliging volgens de actuele EN12999 norm en een elektronische HPLS besturingsunit die middels een schakelaar op de zender van de radiografische afstandbesturing is te activeren.

Aan Kloosterboer, gespecialiseerd in gekoeld transport, uit Lelystad hebben wij een Lamberet SR2 Greenliner geleverd. De truck is voorzien van een automatisch laad- en lossysteem dat werkt door middel van kettingbanen.

Wij werken met veel plezier samen met Renault Nederland. Onlangs hebben wij een Renault Trafic voorzien van een Lamberet EasyFit isolatiekit met Kerstner koelmachine. Deze kits kenmerken zich door een hoog isolatievermogen en snelle inbouwtijd (EasyFit).

Opnieuw hebben we voor onze gewaardeerde klant Rijnart Internationaal Transport BV uit Roosendaal een groot volume carrosserie geleverd. Op verzoek van Rijnart is de carrosserie gemonteerd op een Mercedes-Benz chassis cabine.

Om voldoende strekte te creëren zijn de portalen van de Elenbaas-laadbakken aan het frame gelast, in plaats van geschroefd. Om de gewenste insteek van 3 meter te creëren, is het grondraam driedelig opgebouwd, in combinatie met een geïsoleerd dak.

De carrosserie is tevens voorzien van een onderbouwkoppeling, opklapbare bumper en aluminium zijborden in combinatie met anti-diefstal spanzeilen. Voor een strakke afwerking is gekozen voor RVS-spatschermen. Aan één zijde is een gereedschapskist gemonteerd.

De opbouwen zijn voorzien van een TUV-ladingzekerheid certificaat.

Aan RTR uit Barendrecht, verhuurder van geconditioneerde opleggers, hebben wij drie stuks Lamberet gestuurde heavy-duty opleggers geleverd.

De opleggers worden op basis van verhuur ingezet in de winkeldistributie. Een hufterproof-concept was daarom gewenst! Lamberet biedt dit aan in de vorm van de Heavy-Duty uitvoering. Dit houdt in: verzwaarde vloerconstructie en verzwaarde polyester binnenbeplating voor het vele laden en lossen.

Zoals we van Lamberet gewend zijn, zijn de achterdeuren volledig vlak. Dit is niet alleen een fraai gezicht, maar creëert ook 40mm meer inwendige binnenruimte. Samen met de achterdeuren die 270 graden scharnieren en 160 mm van het achterkader wegdraaien, is dit een zeer robuust systeem. Onze ervaring is dat er weinig tot geen achterschades zijn bij dit systeem. De achterdeuren worden in geopende stand vastgehouden door de gepatenteerde deurvasthouders. De versterkte aandock-constructie met zware rollen en afschoring naar het chassis toe zijn bij Lamberet standaard.

Lamberet Safelight: voor optimale veiligheid

Naast dat de Lamberet Safelights aan de bovenzijde van het achterportaal er fraai uitzien, vergroot dit ook de veiligheid en het werkgemak. Aan de buitenkanten zijn extra led-knipperlichten en led top- en remlichten gemonteerd. Om de veiligheid en bruikbaarheid tijdens het werken in het donker te vergroten zijn in het midden led-werklampen gemonteerd. Deze schijnen op het plateau van de laadklep en kunnen worden bediend door de hoofdschakelaar van de laadklep.

Koeling

De oplegger is voorzien van een Thermo King SLXi 300. Deze machine aangedreven door de 240 liter aluminium tank, meegeleverd door Lamberet. De tank is voorzien van twee vulopeningen, tankmeter en antidiefstalkorven.

Wij werken al jarenlang voor Smits Transport & Logistiek (gespecialiseerd in opslag, distributie en vervoer van levensmiddelen) uit Strijen. Onlangs werd de vloot uitgebreid met een nieuwe Lamberet koel/vriesoplegger.

De oplegger die wij mochten leveren, is op maat gemaakt en voorzien van alle gewenste opties. De binnenzijde is voorzien van maximale afmetingen, een Dhollandia-laadklep en Carrier Vector koelmachine. De koelmachine wordt door middel van landstroom van stroom voorzien.

Lamberet-opleggers kenmerken zich door het uitstekende isolerende vermogen, ledig gewicht en ingenieus achterkader. Dit houdt in dat de achterdeuren in geopende positie 160 mm van het achterkader wegdraaien. Dit voorkomt schade aan de achterdeuren (rubbers) en achterkader. De exploitatiekosten vallen hierdoor erg gunstig uit.

In onze spuiterij hebben wij de oplegger in de bedrijfskleuren gespoten.

Wij bedanken Smits Transport & Logistiek voor het vertrouwen. Veel veilige kilometers en werkplezier!

In samenwerking met DAF dealer BLOM-DSW uit Zoeterwoude hebben wij voor De Stompwijkse Kaasboer een Lamberet laadbak op een DAF LF chassis gemonteerd.

De laadbak vervoert de marktwagen en regelt de bevoorrading. Op het DAF 8 tons chassis hebben wij een Lamberet Frigoline laadbak gemonteerd. Deze laadbak is speciaal ontwikkeld voor tonnage tussen de 7.5 en 12 ton. Een perfecte mix tussen gewicht en isolatiewaarde. Op het kopschot is een Govi koelmachine gemonteerd. Achter het voertuig is een Dhollandia laadklep gemonteerd welke voorzien is van kogelkoppeling. Aan de voorzijde is een rangeerkoppeling aangebracht. Al met al een compacte, functionele vrachtwagen!

Om de samenwerking meer kracht te geven hebben wij voor Renault Nederland een Renault Master platform voorzien van een Lamberet Frigoline laadbak.

In tegenstelling tot andere Europese landen is het platform-cabine-concept in Nederland nog niet heel bekend. De voordelen van deze combinatie zijn een groot laadvermogen (deze uitvoering 1050 kilo) en een lage instap wat ideaal is voor stedelijke distributie. De totale hoogte van het voertuig is 2685 mm.

De Frigoline laadbak is er in verschillende varianten. Zo zijn er drie verschillende achterkaders, variatie in zijdeuren en aluminium schappen. Er is zelfs een aparte uitvoering voor hangend vlees beschikbaar. De Frigoline laadbak is de beste compromis tussen kwaliteit, eigen gewicht en isolatiewaarde.