Verolme Transport uit Nieuwe-Tonge had een uitdagende vraag bij ons neergelegd. Vraag was om een zo zwaar mogelijke kraan op een DAF 6×2 te bouwen met een mastlengte van minimaal 15 meter, inclusief een normale oplegger met een kopstraal van 204 cm. De keuze is uiteindelijk gevallen op een Palfinger PK-53002-SH.

De SH kraan is uitermate geschikt doordat deze is gebouwd uit hoogwaardige staalsoorten. Dit levert een laag eigen gewicht met een geweldige capaciteit van 2450 Kg op 16,30 meter. De Palfinger SH familie onderscheid zich door de ergonomische afwerking. Dit is terug te zien in de afdekkappen, de gehele afwerking van de kraan en communicatie met het voertuig door Can-Bus overdracht. De chauffeur wordt totaal ontzorgd door het HPSC stabiliteitsbewakingssysteem. Bij dit systeem berekenen sensoren in de stempelpoten de maximale hefcapaciteit van de kraan. De unieke ‘Soft Stop’ functie zorgt ervoor dat bewegingen niet met volle snelheid tegen de eindaanslag komen. Dit alles wordt geregeld met het Paltronic 150 besturingssysteem.

Handig alles onder één dak!

De gehele bouw, afwerking, engineering en spuiten is volledig door Carrosserie Elenbaas uitgevoerd. Het gehele plaatwerk is uitgevoerd in RVS 2 mm plaat met een gereedschapskist. De kist is voorzien van schuiflades die een gewicht kunnen dragen van 150 kg. Verder is de truck voorzien van een schuifframe met een JOST schotelkoppeling welke in de cabine pneumatisch te vergrendelen of te ontgrendelen is.

Wij wensen Verolme Transport vele winstgevende draaiuren toe met dit mooie en bijzondere product!

Voor Bouwbedrijf Rijk uit Heinkenszand hebben we samen met MAN dealer van Dorst uit Goes, dit mooie voertuig met de autolaadkraan PK 19.001 SLD5 B mogen bouwen.

De open laadbak is zo laag als mogelijk opgebouwd en voorzien van een V-randprofiel. Daarin zijn bindringen geïntegreerd die een capaciteit hebben van 2500 kilo. De aluminium zijborden kunnen bij breedtelading worden opgeborgen in afsluitbare RVS gereedschapskisten. Verder is alle ruimte benut voor opberging van hijsgereedschap en stophout. Dit is uitgevoerd in RVS kisten. Hierdoor ontstaat een dichte zijafscherming. Verder zijn er twistlocks gemonteerd op de maat van 20’ container. De laadvloer is voorzien van rongstraten.

De carrosserie is gescopeerd. Sommige cabinedelen zijn in onze eigen spuiterij in de huisstijl afgespoten. De bestickering is in onze studio ontworpen en op de cabine aangebracht.

Palfinger autolaadkraan PK 19.001 SLD5 B

De Palfinger autolaadkraan is van het type PK 19.001 SLD5 B. Dit nieuwe kraantype blinkt uit door zijn lage eigen gewicht en geringe inbouwruimte. De kraan is voorzien van radiografische bediening met start/stop, werklamp aan/uit en automatische toerental regeling op de zender. Verder is het HPSC stabiliteitsbewakingssysteem toegepast. Bij dit systeem berekenen sensoren in de stempelpoten de maximale hefcapaciteit van de kraan.

De kraan is standaard voorzien van het Palfinger KTL systeem (Kathodische Dompelbad Behandeling). Dit staat garant voor een super conservering (ook in de holle ruimten) en draagt eraan bij dat de kraan in barre omstandigheden er na jaren nog goed uitziet.

We wensen bouwbedrijf Rijk veel gemak en plezier met dit prachtig stuk gereedschap!

Aan Bernaards Transport hebben wij een traditioneel opgebouwde spanzeilen doorlaadcombinatie geleverd.

Wij hebben op een DAF motorwagen chassis en een twee assige middenasaanhangwagen een spanzeilen bovenbouw met schuifdaken en doorlaaddeuren gemonteerd. De combinatie hoeft zo niet afgekoppeld te worden als er geladen en gelost wordt. In het verleden hebben wij diverse mooie opdrachten voor Bernaards mogen uitvoeren. Wij zijn blij dat Bernaards opnieuw voor onze kwaliteit gekozen heeft.

De motorwagen is voorzien van een onderbouwkoppeling, grootvolume onderschuiflaadklep en rvs pompwagenkist. Zowel de motorwagen als de middenasaanhangwagen zijn luxe uitgevoerd met RVS kisten en spatschermen.

Wij wensen Bernaards Transport veel veilige en rendabele kilometers toe!

Voor Van der Ven Auto’s B.V. uit Roosendaal hebben wij deze combinatie mogen leveren. Het betreft een bijzonder voertuig waar autowrakken in worden vervoerd. Deze worden met de Epsilon autolaadkraan geladen en gelost.

De kraan is voorzien van een speciaal ontwikkelde grijper. Hiermee kunnen oude auto’s waarmee de brandweer oefent, bij de kazernes geleverd en na de oefening weer opgehaald worden. De kraan is verder uitgerust met afstandsbediening. De combinatie is verder uitgerust met het Palfinger gepatenteerde Easy Fold knikgiek opvouwsysteem. Met dit systeem kan de bediener in kleine ruimtes toch de kraan uitvouwen zonder deze af te leggen op de grond. De Epsilon kraan zorgt door zijn ongeëvenaarde snelheid iedere dag weer voor grote tijdsbesparing bij het laden en lossen.

Carrosserie

De carrosserie is samengesteld uit hoogwaardig staal. Hierdoor heeft de combinatie een lichtere constructie en dus meer laadvermogen. De linker zijwanden zijn demontabel. Wanneer deze niet nodig zijn kunnen ze tegen het kopschot worden opgehangen of op een speciaal gemaakte bok worden geplaatst. De gehele carrosserie en middenas aanhangwagen zijn gescoopeerd (een methode om metaal tegen roest te beschermen) wat een zeer goede conservering geeft.

Wij wensen Van der Ven veel veilige kilometers toe met dit opvallend voertuig!

Aan BouwCenter Logus Vlissingen hebben wij op basis van een MAN motorwagenchassis een schuifzeilen-carrosserie vervaardigd. Om zelf te kunnen laden en lossen is het voertuig aan de achterzijde voorzien van een pneumatische meeneemheftruckconstructie.

Onder het voertuig in de wielbasis is een pneumatische pompwagenkist aangebracht. De carrosserie is per zijde voorzien van twee verplaatsbare rongen welke in het v-rand profiel geklemd worden. Om de lading vast te zetten is een bindvoorziening in vloer met contra tegen het dak gemonteerd.

Aan Caljouw Rademaker Verhuizingen hebben wij een multifunctionele verhuiswagen geleverd. Deze truck is van alle denkbare gemakken voorzien.

De laadbak van de verhuiswagen met een lengte van 8.60 meter en een binnenhoogte van 2.74 meter is aan de linkerzijde voorzien van een dubbele zijdeur. Aan de rechterzijde zijn drie dubbele zijdeuren aangebracht. Het geïsoleerde dak is voorzien van led-plafonnières. Verdeeld over het dak zijn speakers aanwezig, zodat onder het laden en lossen ook muziek geluisterd kan worden.

Lift

De zijwanden zijn voorzien van op 3 niveaus verzonken bindrailsen en tredfort bekleding. Dit gaat het beschadigen van de te vervoeren goederen tegen. Voor de vloer is gekozen voor een 28mm laminaat vloer. Deze is verlijmd en aan het hulpraam geschroefd. De achterzijde wordt afgesloten door een verhuislift welke tot 6 meter boven het maaiveld kan laden en lossen. De lift is ook te gebruiken als oprijramp.

Extra voeding

De voeding wordt verzorgd door een set extra accu’s welke ook via een bypass de truckaccu’s kunnen opstaren, mochten deze leeg zijn. Door op de extra accu`s een omvormer aan te sluiten is er in de laadruimte 220V aanwezig.

Uitbreiding

De onderbouw van de verhuiswagen is volledig uitgevoerd in RVS. Waar mogelijk is deze voorzien van grote RVS kisten om alle benodigde verhuismaterialen makkelijk in mee te kunnen nemen. Ook het meenemen van een aanhangwagen is geen probleem, zo is er een 40mm vangmuilkoppeling en een kogelkoppeling gemonteerd. Zowel de laadbak, verhuislift onderbouw en truckcabine zijn in onze eigen design afdeling voorzien van de juiste laklaag en geplakte huisstijl.

Wij wensen Caljouw Rademaker veel werkplezier met dit luxe werkpaard!

Aan Riemens Groenvoorziening uit Hoek hebben wij een open laadbak met wielkuipen en oprijramp mogen leveren.

De laadbak is uitgevoerd met een driedelig gelast frame met wielbakken boven de achter-assen. Dit om een zo laag mogelijke vloerhoogte te creëren. Voor de trekas zijn wielkuipen opgenomen om bijvoorbeeld tractoren en aanhangwagens met grote wielen binnen de wettelijk toegestane 4 meter te kunnen vervoeren.

Voor zware ladingen

Aan de achterzijde is het voertuig voorzien van een hydraulische oprijramp. Deze heeft een capaciteit van 16000 kg. Onder deze ramp is de achterbumper – in de lijn van de spatschermen – uitgevoerd in roestvrijstaal. Om de te vervoeren lading goed te kunnen borgen zijn in het randprofiel zware lading-ogen opgenomen.

De laadbak is volledig gemetalliseerd en in onze eigen spuiterij voorzien van een door de klant gewenste laklaag. Deze conservering garandeert dat u lang kunt genieten van de laadbak zonder last te hebben van corrosie.

Voor Vema Timmerfabriek BV uit Marknesse hebben wij deze openlaadbak met Palfinger autolaadkraan PK 12.501 SLD5 C mogen leveren. De kraan is in samenwerking met van Tilburg Bastianen DAF BV uit Roosendaal gemonteerd op een DAF FA CF290.

De kraan is voorzien van vele opties waaronder het feilloos werkende HPSC-E 360° stabiliteitsbewakingssysteem. De volledig variabele afstempelposities van dit systeem ontzorgen de bediener met de zekerheid dat er ten alle tijde met maximale prestaties stabiel gewerkt kan worden. De kraan is radiografisch te bedienen met een motor start/stop-systeem en automatische toerentalregeling, wat bijdraagt aan minder dieselolie verbruik.

Veiligheid

Een geïnstalleerd lichtpakket, namelijk ledverlichting op de steunpoten en een werklamp op de knik-giek van de autolaadkraan die bedienbaar is door middel van de afstandsbediening, zorgt ervoor dat ook veilig gewerkt kan worden in de avonduren en donkere dagen. Uiteraard is de kraan standaard voorzien van een KTL-dompelbad conservering.

Hoge capaciteit

Het grondframe van de open laadbak is driedelig uitgevoerd. Dit om een zo laag mogelijke laadvloer te realiseren. Deze is 1080 mm in combinatie met 60 serie banden. Tussen de cabine is een opberging gemaakt voor een ladder. Het kopschot is volledig in staal uitgevoerd en aan de binnenzijde geheel vlak, zodat het beschadigen van de lading tot een zeer minimum beperkt blijft. In het V-randprofiel zijn per zijde 10 bindogen aangebracht. Deze kunnen een capaciteit van 2500 kilo aan. Aan de achterzijde is een kogelkoppeling geconstrueerd met een capaciteit van 3500 kilo. De gehele carrosserie is geschoopeerd. Dit zorgt voor een zeer sterke conservering.

Wij wensen Vema Timmerfabriek veel veilige kilometers  toe met het bezorgen van hun geproduceerde kozijnen!

Voor TSI Road-Cargo uit Barendrecht hebben wij een Kippend 20″containerframe mogen leveren.

Het containerframe is eigen beheer volgens de wensen van de klant vervaardigd. Zo zijn de ruimtes aan de zijkant van het voertuig volledig dichtgemaakt. Dit is niet allen erg strak, maar zo kan het voertuig ook ingezet worden als LZV. Voor het spuiten is het complete frame geschoopeerd (een methode om een onderdeel tegen roest te beschermen).

Wij wensen TSI Road Cargo veel werkgemak met deze schitterde motorwagen toe!

Aan aardappelhandel en transportbedrijf Aleman uit Ouddorp hebben wij een zeer luxe Plywood-carrosserie mogen leveren.

Op een Volvo FM chassis hebben een Plywood laadbak vervaardigd. Om aan een binnenhoogte van 2750 mm te komen moest het hulpraam driedelig zijn. Voor de opbouw zijn 20 mm Plywood-panelen gebruikt. Het dak is voorzien van een geïsoleerd 40 mm dik paneel. Door het vele laden en lossen wordt de vloer zwaar op de proef gesteld. Daarom zijn verzwaarde vloerplaten gebruikt welke zijn afgewerkt met een kunststof vloer voorzien van korund snippers. Dit maakt de vloer extreem slijtvast.

De laadbak wordt afgesloten door middel van een laadklep van Dhollandia. Er is gekozen voor een 3000 kilo klep met stalen/gemetalliseerd laadklepplatform. De Plywood bovenklep is hydraulisch en te bedienen via de bedieningskast van de laadklep of met de handpeer binnenin de laadbak. De laadklep is aangesloten op een extra accu-set. Deze doet ook dienst als nood-startpakket voor de truck-accu`s. Het spuitwerk van de laadbak en cabine is uitgevoerd in onze eigen design-spuiterij. Alleen de teksten zijn geplakt.

Wij wensen de firma Aleman veel werkplezier met dit prachtige voertuig!