Voor de Gemeente Goeree-Overflakkee hebben wij deze SCANIA P320 6×2*4 mogen opbouwen met een tweezijdige PN (Palfinger Nederland) kipper en een Palfinger Epsilon Q170Z95TR Z-kraan.

De robuuste PN kipper met een inhoud van 14 m3 is voorzien van een hydraulisch bedienbaar zijbord, hydraulisch bediende multikappen één-zijdig en een Franse achterklep. De rechterdeur van de achterklep scharniert dubbel. Als de multikap geopend is, sluit deze hier vlak tegen aan. De achterklep wordt vergrendeld door pneumatisch bediende klauwen onder de achterbalk. Bedieningen vinden vanuit de cabine plaats. Het bedieningspaneel is naast de bestuurdersstoel gemonteerd. De bediening van de multikappen en zijbord is ook mogelijk vanaf de zender. De kipper is samengesteld uit hoogwaardig Hardox 450 (bodem) en Strenx 700 voor de zijwanden en achterklep.

Palfinger Epsilon Z-kraan

Achter de cabine is een Palfinger Epsilon Q150Z95TR gemonteerd. De kraan is ontworpen en gebouwd in kraangroep B4 en kan extreem zware werkomstandigheden aan. Samen met de kraan gebouwd in kraangroep B3 zorgt dit voor een langere levensduur en minder onderhoudskosten. De kraan met een gemonteerde grijper van 1 meter breed, blijft binnen de maximale voertuigbreedte opgevouwen. Hiervoor is het unieke Easy-Fold opvouwsysteem geïnstalleerd. Door bediening van de functie ‘knikgiek heffen’ vouwt de kraan geheel in. De hulpcilinder zorgt ervoor dat de knikgiek door het dode punt wordt gedrukt. De knikgiek kan worden opgevouwen zonder op het wegdek te worden ondersteund. De bediening is radiografisch met aflegplaats op de hoogsta, welke gemakkelijk is te bereiken. Op de hoogsta zijn ook de steunpoten te bedienen.

Epslink

Deze kraan is standaard voorzien van Epslink, een speciaal ontwikkeld kruisstuk met slangenpakket voor het juist kunnen opvouwen en centreren van de grijpbak. De slangen voor de knijpbak lopen door de knikmast, zodat slangen niet kunnen beschadigen. Uiteraard kenmerkt deze Z-kraan zich net alle andere Palfinger- en Epsilonkranen door het standaard exclusieve KTL lakbehandeling systeem (Kathodische Dompelbad Lakbehandeling).

Wij wensen Gemeente Goeree-Overflakkee veel veilige uren en kilometers toe met dit mooie stuk gereedschap!

Een Ekeri opbouw en Ekeri middenas-aanhangwagen is in Scandinavië een veel voorkomende transportoplossing. In Nederland is dit minder bekend, maar door zijn multifunctionaliteit in opkomst: een oplegger en combinatie met zijdeuren.

De variant die wij aan Eijgenhuijsen Precisievervoer uit Ruurlo mochten leveren valt in de categorie speciaal. De Ekeri opbouw heeft een inwendige hoogte van 2700mm, de aanhangwagen is zelfs 2870mm hoog. Door de kennis en knowhow van Ekeri is er bijna geen verlies tussen de inwendige en insteek-hoogte. Beide laadbakken zijn aan het kopschot voorzien van een nis waarin de koelmachine is gemonteerd.

De motorwagen is voorzien van een 4-tons laadklep in groot volume uitvoering, zodat er ook nog plaats is voor de onderbouw-koppeling. De aanhangwagen is een compleet product van Ekeri. Door de flexibiliteit van Ekeri is de aanhangwagen volledig op klantenwens uitgevoerd. Beide voertuigen zijn voorzien van een op maat gemaakte side-skirt met geïntegreerde achteruitrijdlampen en zijverlichting.

Huuskes uit Enschede bereidt maaltijd en levert boodschappen aan zorginstellingen. Wij leverden drie Mercedes-Benz Sprinters aan het bedrijf. De Sprinters zijn alle drie voorzien van een Kerstner koelmachine. De koelmachine is een elektrisch aangedreven unit met een groot vermogen. In combinatie met de goed geïsoleerde laadruimte een topcombinatie!

De laadruimte is voorzien van extra aluminium aero bindrailsen om de lading te borgen en stoot-strips op twee niveaus om de panelen te beschermen.

Aan Kint BV uit Halsteren hebben wij een openlaadbak geleverd. De openlaadbak is een traditioneel opgebouwde bak. Dat is terug te zien in de sterke robuustheid en levensduur.

De laadbak is volledig gemaakt van aluminium. Dat is goed terug te zien in het laadvermogen. Het voertuig is een teruggekeerde 5-tons Renault Master. Het laadvermogen is 1100 kilo.

Voor Gunter Grondverzet uit Sint-Maartensdijk hebben we deze mooie opbouw mogen realiseren. Thieu van Dorst uit Goes leverde de MAN 8×6 tripple.

Achter de cabine is een Epsilon Q200Z95TR Z-kraan gemonteerd. Dit is een kraan uit de B4 klasse die prima werk levert in extreem zware werkomstandigheden. Dit resulteert, ten opzichte van een kraan gebouwd in kraangroep B3, in een langere levensduur en minder onderhoudskosten. De kraan is voorzien van een hoogsta met aflegplaats voor de radiografische bediening. Ook de steunpoten zijn vanaf de hoogsta te bedienen.

Easy-Fold opvouwsysteem

De kraan is voorzien van het door Epsilon gepatenteerde Easy-Fold opvouwsysteem. Door bediening van de ‘knikgiek heffen functie’ vouwt de kraan geheel in. Het hulpcilinder zorgt ervoor dat de knikgiek door het dode punt wordt gedrukt. De knikgiek kan worden opgevouwen zonder op het wegdek te worden ondersteund. Deze kraan heeft op 9 meter nog een hefcapaciteit van 2050 kilo en is voorzien van het unieke KTL systeem (Kathodische Dompelbad Lakbehandeling). Alle staalcomponenten van de kraan zijn gestraald en in een dompelbadprocedé voorzien van een zinkfosfatering en elektrostatisch gecoat. Als afwerking is de kraan gespoten in een 2K deklaag KTL dompelbad.

Verbluffend snel en nauwkeurig

Door zijn unieke bouw, geometrie en snelle oliestromen levert de kraan verbluffend snel en nauwkeurige bewegingen. Achter de kraan is een Palfinger haakarmsysteem van het type T26 gemonteerd met een capaciteit van 26 ton, met een vaste stootbalk. Uiteraard is de haakarm ook beveiligd tegen foutieve bewegingen. De conservering van het geheel is in eigen beheer uitgevoerd.

Wij wensen Gunter Grondverzet vele veilige draaiuren en kilometers met dit mooie gereedschap toe!

Aan Inter-Sprint Banden in Moerdijk hebben wij vier laadbakken geleverd. De laadbakken zijn gemonteerd op een DAF-chassis. Van Tilburg-Bastianen T&TS Roosendaal was verantwoordelijk voor de levering van het chassis.

Inter-Sprint is één van de grootste bandendistributeurs in Europa. De laadbakken voor de vier nieuwe trucks zijn vervaardigd in onze eigen werkplaats. Dit houdt in dat het om traditioneel gebouwde laadbakken gaat. Dit is terug te zien in de robuustheid van het eindproduct. Het hulpraaam is volledig gelast en aan de achterzijde voorzien van een Inox achterkader. De bovenkant is opgebouwd uit aluminium snaplock planken. De achterzijden worden afgesloten door aluminium achterdeuren.

In een aangeleverde Mercedes-Benz Vito hebben wij voor Kaashandel Fransen uit Schilde (België) een Kerstner isolatiekit met Kerstner koelmachine gemonteerd. De koelmachine werkt volledig elektrisch en heeft een hoge capaciteit. De verdamper met uitblaas naar voor en achter is volledig in de laadruimte geïntegreerd.

De isolatiekit heeft een hoge isolatiewaarde en biedt in combinatie met de verdamper een perfecte oplossing. Op het voertuig zijn voor en achter flitslampen gemonteerd om veilig te kunnen lossen.

Dit soort kits kunnen zelfs bij voorraadauto’s snel worden geleverd. De bouwtijd bedraagt slechts één werkweek.

We wensen Johan Fransen veel veilige kilometers en goede zaken toe!

Aan Bussing Brood uit Numansdorp leverden wij in samenwerking met Volvo Group Truck Center een gestuurde twee-assige vries-oplegger. Bussing was op zoek naar een goed geïsoleerde oplegger die op moeilijk bereikbare plaatsen kan komen.

Binnen het Lamberet-gamma was dit geen probleem. De keuze viel op een Lamberet Heavy-duty oplegger in diepvries-uitvoering met een twee-assig Lamberet chassis. Dit is een primeur: het twee-assig chassis was nog niet opgenomen in de leverreeks.

Zeer hoge isolatiewaarde

Om efficiënt te transporteren wordt het isolerend vermogen van geconditioneerde opleggers steeds belangrijker. Het voordeel van polyesterpanelen is dat zij in vele gevallen een 16% betere isolatiewaarde hebben. Door de hoge kwaliteit van het schuim hebben deze een extreem lange levensduur. Het behalen van de FRC-termijn van 12 jaar is dan ook geen enkel probleem. Door de lage inbouwhoogte van het stuursysteem is het niet nodig om de nek van het chassis in de vloer in te werken. Dit heeft een extra bijkomend positief effect op de isolatiewaarde. Om het geheel op temperatuur te brengen en te houden is een Carrier Vector HE 19 gemonteerd.

Zoals we van Lamberet gewend zijn, zijn de achterdeuren volledig vlak. Dit is niet alleen een fraai gezicht, maar creëert ook 40mm meer inwendige binnenruimte. Samen met de achterdeuren die 270 graden scharnieren en 160 mm van het achterkader wegdraaien, is dit een zeer robuust systeem. Onze ervaring is dat er weinig tot geen achterschades zijn bij dit systeem. De achterdeuren worden in geopende stand vastgehouden door de gepatenteerde deurvasthouders. De versterkte aandock-constructie met zware rollen en afschoring naar het chassis toe zijn bij Lamberet standaard.

Lamberet Safelights: voor optimale veiligheid

Lamberet Safelights aan de bovenzijde van het achterportaal zijn mooi om te zien en vergroten de veiligheid en het werkgemak. Aan de buitenkant van de deuren zijn extra led-knipperlichten en top- en remlichten gemonteerd. Om de veiligheid tijdens werken in het donker te vergroten zijn in het midden van het achterkader ledlampen gemonteerd. Deze schijnen op het plateau van de laadklep en kunnen worden bediend door de hoofdschakelaar van de laadklep.

De isolatiewaarde en het ontwerp van de oplegger bij elkaar zorgen voor een lage TCO: minder schade, minder brandstof en minder onderhoud.

Voor Visspecialist B&B uit Tholen hebben wij een Lamberet isolatiekit met Kerstner koelmachine in een Mercedes Sprinter ingebouwd. De Kerstner koelmachine is een elektrisch aangedreven unit met een grootvermogen. In combinatie met de goed geïsoleerde laadruimte een topcombinatie!

De laadruimte is voorzien van extra RVS-bindrailsen om de lading te borgen en RVS-stootstrips om de panelen te beschermen.

Visgroothandel van vis- schelp- en schaaldieren Adri & Zoon is een expert op het gebied van im- en export van vis-, schelp-, en schaaldieren van topkwaliteit en duurzame innovatie. Om al deze delicatessen binnen en buiten Nederland te vervoeren klopte Adri & Zoon aan bij Carrosserie Elenbaas voor levering van een Lamberet koel-/vries-oplegger. In goed overleg is deze volledig naar de behoefte van de klant en type transport samengesteld. De hoofdpunten hierin waren veiligheid, werkgemak en uitstraling.

Service, kwaliteit en deskundigheid tegen een redelijke prijs staan bij het bedrijf uit Yerseke voorop. Voor de betere visspeciaalzaken, foodservices, vis- en horecagroothandels van Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Italië en Spanje levert het bedrijf een totaal assortiment.

Veiligheid voorop

Om zowel de veiligheid van de chauffeur, maar ook andere weggebruikers te borgen bij het rijden en laden en lossen, is het voertuig voorzien van de kenmerkende Lamberet Safelights (bovenbalk-ledverlichting). Hierin zijn knipperlichten, toplampen, remlichten en in het midden werklampen gemonteerd, die het laadklepplateau bij het laden en lossen verlichten. Om bij het laden en lossen ook achterop komend verkeer te waarschuwen, zijn op de lichtbakken led-flitslampen gemonteerd. Om ladingdiefstal en ongewenste passagiers te weren is er een Lamberet-achterdeurslot over de sluitnokken gemonteerd. De gepatenteerde deurvangers houden de deur altijd in geopende stand.

Werkgemak

Om het laden en lossen veilig en makkelijk uit te kunnen voeren, zijn in de zijwand op twee hoogtes RVS semi geïntegreerde bindrails gemonteerd. De vloer is uitgevoerd in aluminium die rondom aan de stootlijsten is afgelast. Aan de achterzijde zijn de afwaterpunten aangesloten op een slang en afsluiter, zodat het lekwater tijdens het rijden niet op de weg terecht komt. De laadklep is een extra lang plateau, namelijk 2000 mm. De koelmachine is vanuit de cabine te bedienen.

Het oog wil ook wat

Naast de in het oog springende full colour print, is de oplegger op hoog niveau afgewerkt: rvs spatschermen met tussenplaat achter de assen, gesloten zijafscherming, zijmarkeringslampen gemonteerd op het zijkant-profiel, gespoten wielen met rvs-wielringen en afweerdoppen.

Vele opties

Zoals we van Lamberet gewend zijn, zijn de achterdeuren volledig vlak. Dit is niet alleen een fraai gezicht, maar creëert ook 40mm meer inwendige binnenruimte. Samen met de achterdeuren die 270 graden scharnieren en 160 mm van het achterkader wegdraaien, is dit een zeer robuust systeem. Onze ervaring is dat er dankzij dit systeem weinig tot geen schades aan de achterkant zijn. De achterdeuren worden in geopende stand vastgehouden door de gepatenteerde deurvasthouders. De versterkte aandock-constructie met zware rollen en afschoring naar het chassis toe zijn bij Lamberet standaard.

De oplegger is voorzien van een Carrier Vector 19 HE Multi-temp. Deze machine wordt gevoed door de 240 liter aluminium brandstoftank, meegeleverd door Lamberet. De tank is voorzien van twee vulopeningen, tankmeter en antidiefstalkorven.

Wij wensen Adri & Zoon heel veel succes met deze nieuwe aanwinst!