Aan RBK Verhuur uit Middelburg hebben wij een open laadbak met oprijplaten mogen leveren. Dit bedrijf is gespecialiseerd in de verhuur van benodigde artikelen voor (bedrijfs)feesten, vergaderingen en evenementen.

Op het MAN motorwagen chassis hebben wij een open laadbak gebouwd. In neutrale stand heeft deze een vloerhoogte van 1030 mm en in de laagste stand 930 mm. Tussen de cabine en het kopschot is een opberging gemaakt voor de oprijplaten. Deze kunnen zowel aan de achterzijde als ook links en recht bij het kopschot ingehaakt worden. Onder de laadbak is een door ons op maat gemaakte kist met schuiflades gemonteerd.

Wij wensen RBK veel rendabele en veilige kilometers toe!

Aan Breewel Transport uit Mijdrecht hebben wij vier keer een Fiat Ducato met een verlaagd chassis en een laadbak voor het vervoeren van bloemen en planten geleverd.

De basis van de voertuigen is een Fiat Ducato met een Euro 6-motor, gerobotiseerde versnellingsbak en vele opties om het comfort voor de chauffeur te verbeteren. Achter de cabine is het chassis voorzien van een verlaagd Coxx X-low chassis. Deze combineert een laag eigen gewicht met een lage vloerhoogte.

Duurzaam

Het universele koppelsysteem tussen het X-Low chassis en de cabine maakt de cabine uitwisselbaar. Wanneer de cabine is afgeschreven kan deze eenvoudig worden vervangen. Zo krijgen het chassis en de kostbare opbouw een tweede leven. Dit ziet u direct terug in de exploitatiekosten! De achteras is luchtgeveerd en de rijhoogte is vanuit de cabine te regelen. De voertuigen hebben in de laagste stand een vloerhoogte van 400 mm, neutraal 480 mm en in de hoogste stand 520 mm.

In onze eigen productie is een licht gewicht geïsoleerde laadbak ontwikkeld welke plaats bied aan elf Deense bloemenkarren. De binnenzijden zijn naar wens van de klant voorzien van diverse bindvoorzieningen om de karren goed te kunnen borgen. De achterzijde is voorzien van een aluminium oprijplaat met een inwendige opspanveer.

Wij wensen Breewel Transport veel veilige kilometers met de nieuw aangeschafte voertuigen!

Aan Bouwbedrijf van der Linde in Goes hebben wij een Palfinger autolaadkraan (PK 41002 EH) in combinatie met Elenbaas kisten en openlaadbak geleverd.

Openlaadbak

Het Scania P-serie chassis is voorzien van een door Carrosserie Elenbaas ontwikkeld ponton. Deze heeft als groot voordeel dat er zeer laag opgebouwd kan worden en dat het gewicht lager is dan de door de concurrentie aangeboden constructies. Tegen het ponton worden de dwarsliggers gemonteerd om een zo laag mogelijke vloerhoogte te creëren. Op deze dwarsligger is een hardhouten vloer met omega profielen gemonteerd. In het chassis frame zijn wegklapbare twistlocks gemonteerd voor het vervoer van 20 containers. De laadbak wordt afgesloten door een stalen kopschot, aluminium zijborden en een achterbord met schuifkokers. Aan de achterzijde is een rvs bumper met kogelkoppeling-constructie geconstrueerd. De bumper geeft plaats aan de achterlichten, flitslampen en extra achteruitrijlampen. Bij het kopschot en aan de achterzijde van de laadbak is plaats voor een palenjuk.

Veel opbergruimte

In eigen beheer zijn er in de open ruimtes aan het chassis rvs kisten gemonteerd. Deze kisten worden op klantenwens in de eigen plaatwerkerij vervaardigd. Voor dit project zijn er in de achteroverbouw twee schuiflades gemonteerd. In de wielbasis zijn aan beide kanten kisten met deuren en schuiflade aangebracht. Voor het kopschot is over de volle breedte een kist aangebracht waarin de zijborden en het palenjuk opgeborgen kunnen worden. Bovenop deze kist is opbergruimte voor een ladder. Om ruimte voor deze kist te creëren is de standaard hydrauliektank ingeruild voor een in eigenhuis gebouwde tank. Deze is op de kraanvoet gemonteerd. Eveneens in eigen beheer geconstrueerd zijn de gegalvaniseerde breedteborden.

Palfinger autolaadkraan

Net achter de cabine is de Palfinger PK 41002-EH (E, zesvoudig hydraulische uitschuif) gemonteerd. Deze kraan is KTL behandeld, waardoor de kraan in de loop van de jaren goed beschermd is tegen weersomstandigheden en corrosie. Alle slangen in de kraandelen lopen hierdoor minder snel risico op beschadiging en uitdroging. Voor deze klant hebben wij de kraan van de volgende opties voorzien: AOS actief trillingsdempingsysteem, lier onder de knikgiek, hijscapaciteit van 2500 kg met 80 meter kabel, volledig led verlichtingspakket, rotator met kruisstuk en lasthaak.

Wij wensen Bouwbedrijf van der Linde veel veilige en plezierige werkuren met deze kraanauto toe!

Aan Heijboer Transport uit Etten-Leur hebben wij een groot volume Plywood doorlaadcombinatie mogen leveren. Heijboer Transport kent alle ins en outs van de Engelse transportwereld.

De core business van het bedrijf is het verzorgen van begeleide transporten vanuit de Benelux naar het Verenigd Koninkrijk en Ierland en vice versa. Met per week zo’n 110-120 vertrekken op Engeland en 30-40 op Ierland heeft Heijboer Transport zich ontwikkeld tot één van Nederlands grootste specialisten op dit gebied.

Op maat gemaakte doorlaadcombinatie

De motorwagencarrosserie is opgebouwd uit een driedelig hulpraam om een zo groot mogelijk inwendige hoogte te creëren. Bij dit voertuig is de insteekhoogte 2990 mm. Aan het hulpraam is een badkuipconstructie gemonteerd van 5 mm dik en 400 mm hoog om de impact van heftrucks en pompwagen goed te kunnen absorberen. De bovenbouw is opgebouwd uit plywood-panelen en een geïsoleerde dakplaat. Een set harmonicadeuren sluiten de achterzijde af. De bestaande middenas aanhangwagen is volledig nieuw opgebouwd op dezelfde wijze als de motorwagen.

Wij wensen Heijboer Transport veel veilige en rendabele kilometers toe!

Smits Transport & Logistiek uit Strijen en Carrosserie Elenbaas werken al jarenlang samen. Dit werd nogmaals bevestigd door het bestellen van een nieuwe Lamberet koel/vriesoplegger.

Al sinds 1929 werken vier generaties Smits vol overgave aan het opbouwen van een gezonde onderneming. Wat begon als een tuinderij met vervoer van de eigen verse producten is nu een bloeiend transport- en logistiekbedrijf, gespecialiseerd in opslag, distributie en vervoer van levensmiddelen.

Oplossing op maat

De geleverde oplegger is dan ook weer voorzien van alle door de firma Smits gewenste opties en accessoires. Zo is de oplegger voorzien van de maximale binnen afmetingen, een Dhollandia-laadklep en Therm-King SLXe 300 koelmachine. De koelmachine is zwel van een aansluiting voor landstroom aan de koelmachine als ook aan de achterzijde voorzien.

Uitstekende isolatie

Lamberet-opleggers kenmerken zich door het uitstekende isolerende vermogen, ledig gewicht en ingenieus achterkader. Dit houdt in dat de achterdeuren in geopende positie 160 mm van het achterkader wegdraaien. Dit voorkomt schade aan de achterdeuren (rubbers) en achterkader. De exploitatiekosten vallen hierdoor erg gunstig uit.

Om de oplegger qua uitstraling aan te laten sluiten bij het huidige wagenpark, is de oplegger in onze eigen design-afdeling in de bedrijfskleuren gespoten en daarna voorzien van de geplakte huisstijl.

Wij bedanken Smits Transport & Logistiek opnieuw voor het vertrouwen en wensen de chauffeur vele veilige kilometers toe!

Aan JMT International hebben wij een Playwood laadbak geleverd. Deze is gemonteerd op een DAF CF bakwagenchassis.

JMT is het grootste meubel- en tapijttegelverhuurbedrijf van Europa. Het event- en beursmeubilair wat JMT levert wordt vooral ingezet op evenementen, beurzen, tentoonstellingen en congressen.

Optimale bescherming

Carrosserie Elenbaas heeft een grote Voluma Plywood laadbak vervaardigd. Zoals elke klant heeft ook JMT graag dat de aangeschafte laadbakken lange tijd meegaan, deze garantie geven wij élke klant graag! Het lage driedelige hulpraam is daarom aan de zijkanten en aan het kopschot voorzien van een zogenaamde badkuipconstructie. Deze constructie zorgt voor optimale bescherming tegen de impact van de pompwagen en heftrucks.

Praktische indeling

In de vloer en tegen het dak zijn diverse rails aangebracht om de lading te kunnen borgen. Per zijde zijn twee zware ladingogen bevestigd om de meereizende heftruck goed vast te kunnen zetten. In de vrije ruimte aan de rechterzijde is een op maat gemaakte RVS gereedschapskist geïnstalleerd.

Op maat gemaakt

Aan de achterzijde van de laadbak is een heavy-duty laadklep met volledig sluitend laadklepplateau geïnstalleerd om de goederen en benodigde attributen goed, snel en veilig te kunnen laden en lossen. De truck, laadbak en aanbouwdelen zijn in onze eigen spuiterij en designafdeling voorzien van bestickering in de JMT huisstijl. Handig dat de bakwagen op één adres van A tot Z afgewerkt kan worden!

Wij wensen JMT veel goede zaken en kilometers toe met deze eyecatcher!

Aan JMT International hebben wij een lichtgewicht meubelcarrosserie geleverd welke is gemonteerd op een Mercedes Benz Sprinter Bakwagen Chassis.

De laadbak is voorzien van lat-om-lat betimmering met op één positie een combirail. In de vloer is een vastzetrails aangebracht. Aan de achterzijde van de laadbak is een Dhollandia laadklep gemonteerd. De cabine, het chassis en laadklep zijn in onze eigen spuiterij voorzien van de JMT kleurstelling. De designafdeling heeft het voertuig voorzien van full-color bestickering.

Carrosserie Elenbaas wenst JMT veel veilige kilometers met deze lichte bakwagen toe!

Voor Poppe Transport in Veere hebben wij een DAF 106 voorzien van side-skirts. Daarna is de cabine voorzien van de Poppe-huistijl en afgewerkt met blanke lak.

Voor De Bloemist Goes hebben wij een fraaie Lamberet laadbak mogen bouwen. De truck is specifiek voor bloemenvervoer geconfigureerd.

Op de MAN TGL bakwagenchassis hebben wij een Lamberet geïsoleerde laadbak gemonteerd. De achterzijde wordt afgesloten door een laadklep in combinatie met een tipklep. De binnenzijde is voorzien van een RVS combirail om de lading te borgen. De Ledverlichting is met een 20 minuten schakelaar in de rechterzijwand geschakeld. De onderzijde van het voertuig is luxe afgewerkt met RVS lichtbakken, spatschermen en onderrijbeveiliging.

Omdat er veel in het donker gemanoeuvreerd wordt, zijn er zes extra achteruitrijlampen gemonteerd. Deze lampen kunnen vanuit de cabine bediend worden. Zowel de cabine als ook de Lamberet-opbouw zijn in onze eigen spuiterij in de kleurstelling van de klant gespoten.

Wij wensen De Bloemist veel veilige en kleurrijke kilometers toe met deze luxe truck!

Carrosserie Elenbaas heeft aan Woonboulevard XXL in Poortvliet zeven meubelcarrosserieën mogen leveren. Deze zijn gemonteerd op een MAN TGL 8.180 4×2 BL truck chassis. Wij zijn extreem trots dat twee bedrijven uit hetzelfde dorp een dergelijke order met elkaar tot een goed eindresultaat brengen.

De laadbakken zijn speciaal ontworpen voor het efficiënt en veilig vervoeren van meubels en aanverwante producten. Zo zijn de laadbakken tegen het kopschot voorzien van een lattenraamwerk waarachter gereedschappen en dekens opgeborgen kunnen worden. De vloer is voorzien van glad marothaan om het laden en lossen te vergemakkelijken.

Eigen kleuren

Onder de voertuigen is een Dhollandia onderschuiflaadklep gemonteerd om de goederen snel en efficiënt te kunnen lossen. In onze eigen spuiterij en designafdeling zijn de laadbakken gespoten en voorzien van de Woonboulevard XXL huisstijl. Iedere auto heeft daarbij een eigen specifieke print gekregen.

Carrosserie Elenbaas wenst Woonboulevard XXL en de chauffeurs veel veilige en rendabele kilometers toe.