Nord Cargo B.V. is de gelukkige eigenaar van de eerste Ekeri-oplegger die is geïmporteerd door Carrosserie Elenbaas. Het betreft een multitemp-uitvoering die is voorzien van telematica van Mateba. Aan de linkerkant bevinden zich de vijf zijdeuren. De centrale rong is verplaatsbaar.

De trailer is verder uitgerust met Ekeguard L, een centrale vergrendeling die met een afstandsbediening geregeld kan worden. Chassis, steunpoten en naven zijn in de juiste kleur gespoten en de verlichting is volledig LED uitgevoerd. Er zijn lichtmetalen wielen gemonteerd en op de trailer zijn diverse extra kisten gemonteerd.

De nieuwe Ekeri wordt ingezet op de route naar Spanje waar gelost wordt op vliegvelden. Retour gaan vaak medicijnen mee, die zijn bestemd voor Scandinavië.

Aan Bring Cargo B.V. hebben wij twee Ekeri Plywood opleggers af mogen leveren. De opleggers zijn van alle gemakken voorzien. Zo is de linker zijwand volledig te openen in twee delen, vijf deuren naar voren en vijf deuren naar achteren.

In het midden is een verplaatsbare rong aangebracht. De zijwanden en deuren zijn voorzien van een geïntegreerde ladingsrail. In de vloer zijn links en rechts een rail voor het gepatenteerde Ekeri spanbandensysteem aangebracht. Tegen het dak zijn spanbanden te positioneren voor het laden. De opleggers zijn voorzien van Zepro laadkleppen met een eigen accu set.

Wij wensen Bring veel veilige kilometers en uiteraard veel Easy Loading met deze Ekeri opleggers toe!

Aan Braaij Transport B.V. uit Velsen-Noord hebben wij een Ekeri FRC oplegger af mogen leveren. De oplegger is van alle gemakken voorzien. Zo is de linker zijwand volledig te openen in twee delen, vijf deuren naar voren en vijf deuren naar achteren.

In het midden is een verplaatsbare rong aangebracht. De zijwanden en deuren zijn voorzien van een geïntegreerde ladingsrail. Achter de assen en in de wielbasis is de oplegger uitgerust met kisten. De kist achter de assen bergt het heffen/dalen ventiel en de bediening van de binnenverlichting.

Wij wensen Braaij veel veilige kilometers en uiteraard veel Easy Loading met deze Ekeri oplegger toe!

Voor Luijten-VVZ hebben wij achter een MB Sprinter een BAR laadklep gemonteerd. De klep heeft een hefvermogen van 500 kg en is deelbaar zodat de rechterdeur doorgankelijk is. De binnenzijde is voorzien van een anti-slip vloer en de zijwanden afgetimmerd.

Voor onze gewaardeerde klant Rijnart Internationaal Transport BV uit Roosendaal heeft Carrosserie Elenbaas weer een groot volume carrosserie mogen leveren. De carrosserie is gemonteerd op een Scania chassis cabine. De carrosserieën zijn specifiek volgens de eisen en wensen van Rijnart Transport vervaardigd.

Zo zijn de portalen van de Elenbaas laadbakken niet aan het frame geschroefd, maar gelast. Dit met als doel om voldoende strekte te creëren. Het grondraam is driedelig opgebouwd om de gewenste insteek van 3 meter te creëren. Dit in combinatie met een geïsoleerd dak. De carrosserie is tevens voorzien van: een onderbouwkoppeling, opklapbare bumper, aluminium zijborden in combinatie met anti-diefstal spanzeilen. Voor een strakke, maar ook chique afwerking, is gekozen voor RVS-spatschermen en per zijde één gereedschapskist. De opbouwen zijn voorzien van een TUV-ladingzekerheid certificaat.

Samen met Automotions Roosendaal hebben wij voor Hoveniersbedrijf en Tuincentrum Nuijten uit Bergen op Zoom een achterwaartse kipper gebouwd. De kipper is gebouwd op een Fuso Canter 9C18 en uitgerust met een Palfingerkraan.

Dit hebben wij geheel in eigen beheer ontworpen en gebouwd. De kipper is voorzien van geanodiseerde aluminium, achter- en zijborden van 40 cm hoog en een kopschot van 60 cm hoog. Het beslag voor de zijborden is aan de buitenzijde aangebracht, zodat het kopschot aan de binnenzijde geheel vlak is. De kipinstallatie is elektrisch-hydraulisch met een trapcilinder die een kiphoek heeft van ± 53°. De spatborden zijn van kunststof. Op de stootbalk is een kogelkoppeling met een capaciteit van 3500 kg aangebracht. Het hulpraam en de kipper zijn volbad verzinkt, dit staat garant voor een corrosiegarantie van 10 jaar.

Palfinger kraan

De Palfinger kraan is van het type PK 7001K SLD3 A. Deze kraan heeft een hydraulisch bereik van 6,9 meter en pakt op 6,7 meter nog 840 kilo. Er is een rotator met een Bakker-grijper gemonteerd. De kraan is voorzien van het HPLS-stabiliteitsysteem. De bediener kan zich zo voor honderd procent concentreren op zijn werkzaamheden. De stabiliteit blijft immers gewaarborgd is. Verder is de kraan standaard behandeld met het exclusieve Palfinger KTL (Kathodische Dompelbad Behandeling. Dit staat garant voor een top conservering.

Wij wensen de familie Nuijten veel onbezorgde kilometers en draaiuren toe met dit mooie gereedschap en danken hun voor het in ons gestelde vertrouwen!

Ekeri producten zijn ook beschikbaar met deuren aan beide kanten. Laden en uitladen kan dus aan beide kanten plaatsvinden. Hierdoor is het makkelijker een volle lading te bereiken!

De versie met deuren aan beide kanten is beschikbaar voor bijna alle productgroepen:

  • Semi-trailers
  • Step-frame semi-trailers
  • City semi-trailers
  • Truck bodies
  • Centre-axle trailers
  • Drawbar-trailers

Niet beschikbaar voor de FNA/FRC versie.

Aan Jan de Rijk Logistics uit Roosendaal hebben wij zeven Lamberet SR2 Greenliner opleggers met Hydraroll en onderschuivende laadklep geleverd. De opleggers zijn voorzien van vele opties om het werkgemak te bevorderen.

De opleggers zijn geleverd met de maximale maten, waarin twee zaken erg belangrijk waren: de schotelhoogte en het ATP/FRC document. Met een schotelhoogte van 1100mm hebben de opleggers een inwendige hoogte van 2650 mm, breedte van 2495 mm en een lengte van 13360 mm inclusief verdamperrek.

Inzicht in resultaten

In de vloer zijn de Joloda Hydrarolls ingebouwd. De RVS bedieningskast is aan de buitenzijde gemonteerd, zodat hier geen schades aan kunnen ontstaan. Naast de ingewerkte roller track zijn er ook nog vier railsen in de vloer en het dak ingewerkt om zowel bij de opvracht als de terugvracht alle typen lading goed te kunnen borgen. Aan het kopschot is een Carrier Vector 1550 low-noise koeler gemonteerd. De chauffeur kan door middel van het OK -NOK display makkelijk de werking zien.

Complete uitvoering

De brandstof wordt aangevoerd door een door Lamberet  geleverde aluminium brandstoftank van 240 liter met links en recht een vulopening met anti-diefstalkorf. Aan de achterzijde is een Dhollandia laadklep gemonteerd welke voeding krijgt vanuit een eigen accupakket. De gemonteerde BPW torsieassen met trommelremmen zijn voorzien van stalen velgen met de kenmerkende kleur blauw. Hierop zijn 385-65-R22.5 Goodyear banden gemonteerd. As 1 is uitgevoerd als automatische liftas welke is voorzien van wegrijhulp. De complete trailerverlichting is uitgevoerd met waterdichte connectoren (Hella). Bovenin het achterkader zijn voor extra veiligheid drie toplampen gemonteerd (top-rem-knipper). Hiernaast zijn led werklampen gemonteerd welke geschakeld zijn over de laadklep hoofdschakelaar en de chauffeur meer licht, veiligheid en werkgemak geven tijdens het laden en lossen in de donkere uren.

Wij danken Jan de Rijk Logistics voor het in ons gestelde vertrouwen en wensen hen veel werkgemak en veilige kilometers toe!

Voor TSI Road-Cargo uit Barendrecht hebben wij een Kippend 20″containerframe mogen leveren.

Het containerframe is eigen beheer volgens de wensen van de klant vervaardigd. Zo zijn de ruimtes aan de zijkant van het voertuig volledig dichtgemaakt. Dit is niet allen erg strak, maar zo kan het voertuig ook ingezet worden als LZV. Voor het spuiten is het complete frame geschoopeerd (een methode om een onderdeel tegen roest te beschermen).

Wij wensen TSI Road Cargo veel werkgemak met deze schitterde motorwagen toe!

Aan Rijnart Internationaal Transport hebben wij opnieuw een serie Lamberet opleggers mogen leveren. Het betreft vijf stuks Isotherm opleggers.

De opleggers zijn gebouwd op een schotelhoogte van 1050 mm zodat er een inwendige hoogte van 2750 mm gerealiseerd kan worden. De opleggers hebben uiteraard het kenmerkende Lamberet achterkader. Het kader kan niet alleen gebruikt worden om reclame te monteren, het zorgt er ook voor dat, doormiddel van de 270 graden scharnieren, de achterdeuren 160 mm van het achterkader afgebracht. Dit maakt de kans op achterdeur/rubberschades nihil.

In de wielbasis is een palletkist voor 36 stuks gemonteerd. De laadbak is voorzien van plafonnières zodat ook in de donkere uren gewerkt kan worden met voldoende licht. De Rijnart-huistijl is door onze eigen designafdeling aangebracht.