Ergowall: verplaatsbaar tussenschot voor opleggers en vrachtwagens

Bekijk alle foto's (2)

Voor het vervoeren van verse en diepgevroren levensmiddelen wordt steeds vaker hetzelfde voertuig gebruikt. Met moderne geïsoleerde carrosserieën is het behoud van ATP vereiste temperaturen prima mogelijk. De indeling van de compartimenten blijft voor dit soort gebruik een knelpunt. Lamberet heeft een nieuwe oplossing voor dit probleem: de Ergowall.

Beweegbare en verschuifbare dwarsschotten over de lengte van de carrosseriecel zijn al jaren op de markt. De efficiëntie, het isolerend vermogen, de weerstand en ergonomie van deze schotten zijn echter wisselend. Het herhaaldelijk gebruik van de mobiele dwarsschotten  kan leiden tot fysieke problemen bij chauffeurs. De oplossing van Lamberet lost dit op.

Kenmerken Ergowall

De Ergowall, een verplaatsbaar tussenschot voor opleggers en vrachtwagens, voldoet aan de volgende kenmerken:

  • Gemakkelijk te openen en sluiten (twee halve panelen)
  • Warmteprestaties die minstens gelijk zijn aan de huidige oplossing (dikte)
  • Geoptimaliseerde mechanische weerstand van het paneel (flexibiliteit met vormgeheugen)
  • Vermindering van het gewicht van het paneel (draagstructuur 100% composiet tegenover metaal)
  • Waterabsorptie (100% waterafstotend schuim)
  • Beschermende paneelcoating (polycarbonaat)
  • Hijsondersteuning (cilindrische metalen veer)
  • Automatische verticale of horizontale vergrendeling (opheffing van handmatige vergrendeling)
  • Gemakkelijke verplaatsing in de lengterichting (kogellagerbaan)
  • Symmetrie (rechter- of linkerslede, gemakkelijkheid bij montage achteraf)
  • Gemak van onderhoud (uitwisselbaarheid van onderdelen)
  • Eenvoudige bediening, vermindering van het gewicht van het paneel

Gemakkelijk te openen/sluiten

Door het schottenpaneel te verdelen over twee halve identieke panelen wordt het te hanteren gewicht verdeeld. Bovendien beperken de gebruikte materialen het gemiddelde gewicht tot +/-35 kg (het huidige schot is 138 kg). De benodigde trekkracht bij het openen is vijf keer minder dan het huidige schot. Een riem met brede verticale greep zorgt ervoor dat de bediener, ongeacht zijn/haar lengte, de schotten makkelijk kan hanteren.

Elk paneel is voorzien van een vork van roestvrij staal die zorgt voor een loodrechte positie.

Thermische prestaties

Het gebruik van een XPS (geëxtrudeerd polystyreen) isothermisch schuim garandeert een isolerend vermogen. Dit is identiek is aan dat van polyurethaanschuim en heeft 100% waterafstotende eigenschappen. De kwaliteit van het paneel (coating/undercoat/isolatie/undercoat/coating) wordt gewaarborgd door vacuüm persen. Dit levert 100% garantie voor homogeniteit op. Alle flexibele perifere afdichtingen met dubbele lip zijn 100% hydrofoob. Mogelijke bevriezing tegen de wanden van de trailer is daardoor onmogelijk. De Ergowall is voorzien van specifieke composiet profielen, in plaats van metaal. Hierdoor worden prestaties en gewicht geoptimaliseerd.

Mechanische weerstand van het paneel

De gepatenteerde sandwichopbouw tussen de 3 componenten van de panelen zorgen voor flexibiliteit. Hierdoor kunnen ze buigen, zonder bij belasting te breken. De gebruikte materialen hebben een hoog energie-absorberend vermogen en behouden hun vormgeheugen. Na druk van de belasting, neemt het zijn positie weer in.

De buitenkant is afgewerkt met polycarbonaat van militaire kwaliteit met een dikte van 2,5 mm. Dit garandeert een afscherming tegen schokken, zoals vorken van laadwagens en krassen van pallets of rollen.

Ergowall: verplaatsbaar tussenschot voor opleggers en vrachtwagens

Hefkracht

De hefkracht wordt geleverd door een krachtige dubbelwerkende spiraalveer. Deze zorgt voor afremming bij dalen en assistentie bij optillen. Deze oplossing is ongevoelig voor temperatuurverschillen. De hulpinrichting die gewoonlijk achter de panelen is geplaatst, is bij de Ergowall naar de voorkant verplaatst, waar het minder kwetsbaar is voor blinde lading. Dit maakt een langere doorgang naar de achterkant van de carrosserie mogelijk. De afmetingen van de rijtuigen zijn in de hoogte beperkt, met een totale afmeting van 180 mm (tegenover 300 mm tot 350 mm bij het huidige schot).

Meer info over de Ergowall

Wist u dat Carrosserie Elenbaas officieel importeur van Lamberet in Nederland is? U kunt bij ons terecht voor Lamberet koel- en vries-carrosserieën en opleggers en Kerstner bedrijfswagen isolatiekits. Uiteraard is ook de nieuwe Ergowall bij ons verkrijgbaar.

Neem contact op met salesmanager Laurens Elenbaas voor meer informatie.

Salesmanager Laurens Elenbaas
E-mail: laurens@elenbaas.nl
Telefoonnummer: 0166-612310

Naar overzicht