Voor Caljouw Rademaker Verhuizingen uit Middelburg, hebben we een totaal pakket geleverd, zowel de gegalvaniseerde aanhangwagen, de traditionele opbouw als het spuitwerk en bestickering.

Voor Bouwbedrijf Van der Zande hebben we deze Volvo-truck voorzien van een openlaadbak met Palfinger laadkraan.

Achter de cabine is een Palfinger PK 33002-EH met 6 hydraulische uitschuifdelen gemonteerd. De totale reikwijdte van deze kraan is 16,8 meter. Op deze lengte heeft de kraan nog steeds een hefcapaciteit van 1340 kg. De kraan is tevens voorzien van radiografische afstandsbesturing.

Openlaadbak van alle gemakken voorzien

De openlaadbak is van alle gemakken voorzien. Denk voldoende bindvoorzieningen, een stalen vloer, rongpotstraten en inlegrubbers voor de rongpotstraten. Aan de achterzijde is een opberging gemaakt voor de pallethaak. Hierdoor is het achterbord deelbaar opgebouwd. De vrije ruimte aan het chassis is volledig gebruikt voor RVS kisten. De overige ruimte is afgewerkt met RVS plaat. De laadbak is volledig gemetalliseerd en vervolgens in eigen huis geconserveerd.

De cabine is in onze spuiterij voorzien van het spuitwerk. De signing is uitgevoerd door Elenbaas Print en Sign. Mathijs; bedankt voor het vertrouwen in ons bedrijf en de fijne samenwerking!

Voor Menken Orlando uit Den Haag hebben wij een bestaande combinatie volledig mogen restylen. Het betreft een Volvo NH12-420 met bijpassende city oplegger.

Menken Orlando ontwikkelt en levert innovatieve foodconcepten voor retail- en foodserviceklanten in heel Europa. Deze concepten worden geleverd onder private label of als eigen merk.

De Volvo is in het geheel opnieuw gespoten, zowel het chassis als de carrosserie. Ook de kunststof delen zijn in goud metallic gespoten en mooi afgewerkt met blanke lak. De stickers op de oplegger zijn verwijderd, het chassis is gestraald, waarna alles opnieuw is gespoten. Hierna is de oplegger voorzien van een nieuwe full-color print, verzorgd door Elenbaas Print & Sign.

Voor W.C. v.d. Sluis Transport uit Oude-Tonge hebben wij een jong gebruikte DAF overgespoten in de blauwe huisstijlkleur. Een strak resultaat!

Samen met Scania Roosendaal hebben wij dit mooie voertuig mogen leveren. Als basis is gekozen voor een Scania P370 B6x2*4NA met een GVW van 29.500 kilo. De truck wordt ingezet voor het transporteren van sloop- en schrootauto’s.

Op dit voertuig hebben wij een zeer exclusieve openlaadbak gebouwd. De achterzijde is geknikt. Het frame is driedelig uitgevoerd wat resulteert in een vloerhoogte van 1100 mm (onbelast).

Alle ruimte benut

In de afgeschuinde achterzijde zijn mechanische wegklapbare steunpoten gemonteerd ter ondersteuning van zware belading bij het oprijden. In het afgeschuinde deel is ook voldoende ruimte gevonden voor het eenvoudig opbergen van de aluminium verlaadrails. De rails lopen over gelagerde wielen, waardoor deze met weinig kracht kunnen worden uit- of ingeschoven .

In het randprofiel zijn per zijde 10 bindogen gemonteerd. De ogen hebben een capaciteit van 3,5 ton en zijn draaibaar tot over het randprofiel. Onder het randprofiel zijn ook nog eens touwhaken gelast, zodat er voldoende mogelijkheden zijn om de lading goed te zekeren.

In het kopschot en vloer is een verzonken hydraulische lier gemonteerd die over de motor PTO werkt. Op de eerste laag heeft deze een trekkracht van 8 ton. De lier is te bedienen met een afstandsbediening. Er is een adapter aangebracht, die ervoor zorgt dat een 20” container op vier posities kan worden vergrendeld. Deze vult namelijk de ruimte in het aflopende deel op.

Onder het randprofiel zijn, samengesteld uit RVS profielen, vier breedteborden gemaakt. Deze zijn voorzien van rode en witte ledlampen. De lampen zijn per bord onder elkaar geschakeld. Het afgeschuinde deel aan de achterzijde kan ook nog worden uitgevuld middels een juk, zodat mogelijkheid voor het laden van lange lading ontstaat.

Sterk staaltje techniek

De autolaadkraan betreft een Epsilon Q 170Z 84 TI Triple-Z Kipperkraan. Deze kraan behoort tot kraangroep B4 en staat garant voor extreem zware werkomstandigheden. Dit betaald zich terug in jarenlang prettig gebruik zonder problemen aan de constructie. De kraan wordt bediend vanaf de hoogzit die middels ergonomische traptreden makkelijk bereikbaar is. De bediening gebeurt middels een radiografische afstandsbediening waarmee ook de steunpoten kunnen worden bediend. De kraan is uitgevoerd met het unieke Palfinger Easy-Fold opvouwsysteem: een functie waarbij de kraan geheel opvouwt. De hulpcilinder zorgt er voor dat de knikgiek door het dode punt wordt gedrukt. Hierdoor kan de kraan ook in kleine ruimtes worden uitgevouwen, bijvoorbeeld in de lucht boven de kipper. De stempelpoten zijn voorzien van automatisch kantelbare steunpootvoeten. Verder is er een vijf schalen poliepgrijper bijgeleverd met een inhoud van 300 liter en is een extra By-Pass filter gemonteerd voor fijnfiltering van de hydrauliekolie.

De gehele carrosserie is gescopeerd en afgelakt met 3 lagen laksysteem in dezelfde grijs metallic kleur als de cabine. Ook de dichte zijafscherming is hiermee afgelakt, wat garant staat voor een schitterende afwerking.

Wij wens de heren Dubois veel veilige kilometers en  draaiuren met toe met deze prachtige uitbreiding van het wagenpark!

Voor de Gebroeders Geelhoed Transport uit Middelharnis hebben onze artiesten deze Scania in de truckspuiterij voorzien van de Geelhoed-huisstijl. Alle details zijn tot in perfectie op de auto aangebracht en afgewerkt met meerdere lagen blanke lak.

Van Machinefabriek De Poort in Bergen op Zoom kregen wij de mooie opdracht voor het bouwen van een open laadbak met Palfinger autolaadkraan.

De laadbak is uitgevoerd met een V-randprofiel waar om de 50 cm bindringen in zijn aangebracht. Deze hebben een capaciteit van 2500 kg. In de laadvloer zijn 12 extra rongpotten aangebracht. De aluminium zijborden zijn driedelig uitgevoerd en 30 cm hoog. Het achterbord kan worden ondersteund door vier schuifkokers die met de rongen vol-bad gegalvaniseerd zijn.

Verder zijn op een frame twee RVS gereedschapskisten gemonteerd. Dit frame is samengesteld uit kokerprofielen die aan het chassis zijn geschroefd. De kisten zijn in onze eigen plaatwerkerij geproduceerd. Voor een optimale conservering is de carrosserie in onze eigen spuiterij voorzien van drie lagen laksysteem.

Palfinger PK 7.001 SLD 3 autolaadkraan

De Palfinger autolaadkraan is van het type PK 7.001 SLD 3. Deze kraan heeft een hydraulisch bereik van 9,2 meter en kan 570 kg tillen. De kraan is voorzien van het HPSC-E stabiliteitsbewakingssysteem met volledig variabele afstempelposities. Via de radiografische zender is het mogelijk de motor in en uit te schakelen, het gas automatisch op en af te toeren, de werklamp aan en uit te zetten en de steunpoten te bedienen.

MAN dealer Thieu van Dorst uit Goes heeft de verschillende componenten zo gepositioneerd dat de steunpoten gewoon omlaag kunnen blijven hangen. Palfinger autolaadkranen zijn standaard uitgevoerd met het befaamde KTL laksysteem (Kathodische Dompelbad Lakbehandeling) en afgespoten in de standard kleur RAL 3020 rood.

Wij wensen De Poort veel veilig kilometers en draaiuren toe met deze open laadbak!

Aan Goemaat® hebben wij op basis van een Scania G410, een open laadbak met Palfinger autolaadkraan geleverd. Goemaat® is gespecialiseerd in het produceren, leveren en monteren van alle soorten glas en kozijnen van kunststof en aluminium. Om geproduceerde goederen snel en efficiënt op locatie te krijgen, heeft Goemaat® Carrosserie Elenbaas als partner gekozen om de laadbak en autolaadkraan te vervaardigen.

De laadbak is zo laag als mogelijk geconstrueerd om ook hoge glasbokken te kunnen vervoeren. Om deze bokken snel en efficiënt vast te kunnen zetten, zijn in de laadvloer RVS C-profielen gemonteerd. Tussen deze profielen is een 40 mm hardhouten vloer gemonteerd. Aan de achterzijde is een verlaagde koppeling met opklapbare bumper gemonteerd en in de wielbasis twee rvs-kisten met schuiflade.

Perfecte afwerking

Om roest te voorkomen is speciale aandacht aan de conservering besteed. Zo is de gehele laadbak geschoopeerd en daarna in kleur gespoten, Alle velgen zijn opnieuw gespoten en met blanke lak afgewerkt. Het chassis van de truck heeft een extra laklaag in chassiskleur gekregen. De laadkraan is standaard KTL gedompeld, maar ook deze is afgewerkt met blanke lak.

Autolaadkraan

De Palfinger PK 18002-EH D kraan behoort tot de kraangroep B3. Deze heeft een lastmoment van 15.5 Tm. De kraan is eindeloos draaiend en heeft een hydraulisch bereik van 14,8 meter. Op dat punt heeft de kraan een capaciteit van 860 kilo. Verder is de kraan voorzien van het Palfinger AOS actief trillingsdempingsysteem. Op de knikgiek zijn ledlampen aangebracht. De steunpoten zijn radiografisch te bedienen. Verder is de kraan voorzien van een HPSC stabiliteitsbewakingsysteem met volledig variabele afstempel, 180 graden hydraulisch hoog-zwenkbare steunpoten met tandheugelposities, geometriebewakingssysteem, uitbreiding voor overlastbeveiliging volgens de actuele EN12999 norm en een elektronische HPLS besturingsunit die middels een schakelaar op de zender van de radiografische afstandbesturing is te activeren.

Wij werken al jarenlang voor Smits Transport & Logistiek (gespecialiseerd in opslag, distributie en vervoer van levensmiddelen) uit Strijen. Onlangs werd de vloot uitgebreid met een nieuwe Lamberet koel/vriesoplegger.

De oplegger die wij mochten leveren, is op maat gemaakt en voorzien van alle gewenste opties. De binnenzijde is voorzien van maximale afmetingen, een Dhollandia-laadklep en Carrier Vector koelmachine. De koelmachine wordt door middel van landstroom van stroom voorzien.

Lamberet-opleggers kenmerken zich door het uitstekende isolerende vermogen, ledig gewicht en ingenieus achterkader. Dit houdt in dat de achterdeuren in geopende positie 160 mm van het achterkader wegdraaien. Dit voorkomt schade aan de achterdeuren (rubbers) en achterkader. De exploitatiekosten vallen hierdoor erg gunstig uit.

In onze spuiterij hebben wij de oplegger in de bedrijfskleuren gespoten.

Wij bedanken Smits Transport & Logistiek voor het vertrouwen. Veel veilige kilometers en werkplezier!

Zeelandia bedankt voor deze mooie opdracht en veel werkplezier met deze uitbreiding van het wagenpark! Opnieuw mochten wij voor deze Zeeuwse grondstoffenleverancier voor brood en banket uit Zierikzee twee geïsoleerde Lamberet carrosserieën leveren. Deze zijn gemonteerd op een DAF CF chassis.

De laadbakken zijn voorzien van een achtersluitende laadklep van Dhollandia. De laadklep is voorzien van centrale smering. Ook is een luxe achterkader in roestvrijstaal aangebracht.

De voertuigen zijn in onze eigen spuiterij voorzien van de kenmerkende gele kleur. Elenbaas print & sign heeft de belettering verzorgd.