DAF trekker met Palfinger PK-53002-SH

Verolme Transport

Verolme Transport uit Nieuwe-Tonge had een uitdagende vraag bij ons neergelegd. Vraag was om een zo zwaar mogelijke kraan op een DAF 6×2 te bouwen met een mastlengte van minimaal 15 meter, inclusief een normale oplegger met een kopstraal van 204 cm.

De keuze is uiteindelijk gevallen op een Palfinger PK-53002-SH. De SH kraan is uitermate geschikt doordat deze is gebouwd uit hoogwaardige staalsoorten. Dit levert een laag eigen gewicht met een geweldige capaciteit van 2450 Kg op 16,30 meter. De Palfinger SH familie onderscheid zich door de ergonomische afwerking. Dit is terug te zien in de afdekkappen, de gehele afwerking van de kraan en communicatie met het voertuig door Can-Bus overdracht. De chauffeur wordt totaal ontzorgd door het HPSC stabiliteitsbewakingssysteem. Bij dit systeem berekenen sensoren in de stempelpoten de maximale hefcapaciteit van de kraan. De unieke ‘Soft Stop’ functie zorgt ervoor dat bewegingen niet met volle snelheid tegen de eindaanslag komen. Dit alles wordt geregeld met het Paltronic 150 besturingssysteem.

Handig alles onder één dak!

De gehele bouw, afwerking, engineering en spuiten is volledig door Carrosserie Elenbaas uitgevoerd. Het gehele plaatwerk is uitgevoerd in RVS 2 mm plaat met een gereedschapskist. De kist is voorzien van schuiflades die een gewicht kunnen dragen van 150 kg. Verder is de truck voorzien van een schuifframe met een JOST schotelkoppeling welke in de cabine pneumatisch te vergrendelen of te ontgrendelen is.

Wij wensen Verolme Transport vele winstgevende draaiuren toe met dit mooie en bijzondere product!

« Terug