Carrosserie Elenbaas, Paasdijkweg 11, 4693 RE Poortvliet Tel.Bel ons
 

GDP gecertificeerde Lamberet SR2 Greenliner opleggers

Nord-Cargo Klundert

Aan Nord-Cargo klundert hebben wij twee nieuwe Lamberet koel/vries opleggers mogen leveren. Deze oplegger zijn beide specifiek op klanten wens uitgevoerd, zo is er één Multi-temp en één mono temp uitvoering.

Multie temp uitvoering is een echte special zo is de inwendige hoogte van de oplegger 2750 mm met aan de rechter voorzijde een zijdeur. Binnen is de oplegger voorzien van een tweedelaadvloer systeem en verplaatsbaar tussen schot. Het klimaat in de oplegger wordt beheerst door een Carrier Vector 1950 Multi-temp in low-noise uitvoering. Achterzijde uitgevoerd met de kenmerkende achterdeuren van Lamberet i.v.m. het tweede laadvloer systeem zijn er vier inwendige sluitstangen gemonteerd, in geopende stand draaien de achterdeuren d.m.v. de 270 ° scharnieren 160 mm weg van het achterkader wat de kans op schades aan de achterdeuren en deurrubbers beperkt tot een minimum.

Mono temp uitvoering heeft eveneens een inwendige hoogte van 2750 mm en een tweedelaadvloer systeem maar is aan de achterzijde uitgevoerd met een speciaal door Lamberet ontwikkelde: Disti + roldeur deze roldeur is dan ook direct gepatenteerd en heeft de volgende voordelen t.o.v de bestaande roldeur configuraties: 250 mm meer insteek hoogte, volledige pneumatische deur deze werkt ook zonder trekkend voertuig, speciale cilinder voor bediening van de roldeur welke tegen het dak is gemonteerd en de zelfde lengte heeft als de deur zelf dus geen obstakels tegen het dak welke voorbij de deur profielen steken, deur opent en sluit binnen 10 seconden, heeft de ATP klasse C wat inhoud dat deze roldeur kan worden gebruikt voor diepvries transport en kan dan worden voorzien van een verwarming element in het achterkader zodat de deur niet vast kan vriezen, deur werkt snel en geruisloos deze is dan ook PIEK gecertificeerd, Het achterkader is volledig modulair opgebouwd en voorzien van voldoende rubber/rvs stootprotectie om bij intensieve distributie het achterkader voldoende te kunnen beschermen.

Beide opleggers zijn  voor het grootste gedeelte gelijk uitgevoerd zo zijn in de kleurstelling van Nord- cargo gespoten, voorzien van aluminium X-Lite velgen met X-brite behandeling waar Goodyear banden op zijn gemonteerd in de maat 385-55-22.5, boven de wielen in kleur gespoten RVS spatschermen. De Lamberet opleggers worden voorzien van polyester composiet panelen wat een extreem goede isolatie met zich meeneemt, daarom zijn beide oplegger dan ook voorzien ven een FRC certificaat. Deze isolatie waarde gaat dan ook positief terug komen in de exploitatie kosten van deze opleggers.

Naast de FRC keuring zijn de opleggers GDP Gekeurd: wat inhoudt dat de opleggers een volledig mapping zijn ondergaan op drie verschillende tempratuur zones zowel in mono-temp als in multie-temp. Om de inwendige luchtgeleiding goed te kunnen sturen is het IAFO luchtcirculatiesysteem gemonteerd (standaard in alle Lamberet opleggers) welke voldoet aan de norm X15-140 welke wordt vereist door de farmaceutische sector. Om de temperatuur en positie op  ieder moment te kunnen monitoren is er een temperatuurregistratie systeem van Euroscan volgens de GAMP-5 norm gemonteerd, met gekalibreerde voelers op de GDP voorgeschreven positie`s. Tussen de koelmachine en de euroscan unit een communicatiekabel zodat op het digitale portel van euroscan ook de koelmachine gegevens uitgelezen kunnen worden, de gegeven worden overgedragen via IGPRS / GPS.

Carrosserie Elenbaas dankt Nord-Cargo voor de fijne samenwerking en wenst Nord-Cargo veel veilige  en winstgevende kilometers toe.

« Projectoverzicht
Wij zijn specialist in