In samenwerking met HYVA en DAF dealer Best Trucks uit Barendrecht hebben wij voor Van der Nol Transport uit Rockanje een fraaie en functionele openlaadbak met kraan mogen bouwen.

We kregen de opdracht om een zo multifunctioneel mogelijke opbouw te ontwikkelen waarin alle hulpstukken en gereedschappen in meegenomen kunnen worden. In die opzet zijn we goed geslaagd. De truck is voorzien van een in het oog springende palenjuk in combinatie met het demontabele juk aan de achterzijde welke achter de cabine is geplaats.

Functioneel

Tussen de kraan en het kopschot is in eigen huis een RVS opberging voor het achterste palenjuk , ladder en brandblusser gerealiseerd. Onder de laadbak zijn alle beschikbare ruimtes opgevuld met verschillende RVS kisten. Deze zijn voorzien van schuiflades of legborden. Om brede lading te kunnen vervoeren zijn door Elenbaas ontwikkelde breedteborden gemonteerd. Deze zijn uitgevoerd in RVS, voorzien van Ledverlichting en tot maximaal 3,5 meter en per 5 cm te verbreden. Voor de stempelplaten zijn bij de stempelpoten RVS opbergingen gemaakt.

In de vloer zijn vier wegklapbare twistlocks gemonteerd voor het transport van een 20ft container. Verder zijn extra ledwerklampen aangebracht die zowel door de achteruit of met schakelaar bediend kunnen worden.

Wij wensen Richard van Van der Nol Transport veel veilige en rendementvolle kilometers toe.

Aan Den Hoed Horeca Groothandel hebben wij een Volvo FL met Lamberet koel/vriesdistributielaadbak geleverd.

Den Hoed heeft gekozen voor een kwaliteitslaadbak van het merk Lamberet. Deze is specifiek ingericht voor stedelijke distributie. Zo is deze laadbak voorzien van driedelige achterdeuren met – zoals Lamberetklanten gewend zijn – ingewerkte sluitingen. Zo wordt 45mm extra inwendige ruimte gecreëerd en een glad oppervlakte voor huisstijl- en reclame-uitingen.

Minder brandstof

Aan de achterzijde van de laadbak is een luchtgordijn gemonteerd om tijdens het laden en lossen de koude lucht zoveel mogelijk binnen te houden. De koelunit verbruikt daardoor minder brandstof omdat er geen extreme pull-downs nodig zijn. Aan de achterkant van de auto een Dhollandia laadklep gemonteerd met een capaciteit van 250 kg. De temperatuur wordt geregeld door een Carrier Supra koelmachine.

Uiteraard ging de aflevering gepaard met een heerlijke taart. Carrosserie Elenbaas wenst Den Hoed veel veilige en rendabele kilometers!

Na de opdracht voor het laten bouwen van een afzetbare marktkraam heeft E-fish een laadbak van Lamberet afgenomen. De laadbak is specifiek uitgevoerd voor het vervoer van vis. Zo is de laadvloer volledig glad en aan de achterzijde voorzien van afwaterpunten met een slang en afsluiter. Bij het achterportaal is de laadbak voorzien van een BlueSeal luchtgordijn om kou binnen en warmte buiten de laadbak te houden. Deze oplossing geeft een grote besparing op het brandstofverbruik van de koelgroep, omdat deze geen extreme pulldowns hoeft te maken om de laadbak op temperatuur te krijgen of te houden na het laden en lossen.

Online uitlezen

Om de goederen op temperatuur te houden is er een Carrier Supra koelgroep gemonteerd. Het DAF-chassis heeft een super space cab cabine. De koelgroep is daarom weggewerkt in een nis. Het klimaat en positie van het voertuig wordt gemonitord door een Euroscan MX2 temperatuurrecorder. De klant kan deze via het online portal volgen en uitlezen. De onderbouw is  voorzien van luxe RVS-spatschermen, onderrijbeveiliging en een lichtbakconstructie. Op de  lichtbakconstructie is ook een butt-rol stootbeveiliging gemonteerd.  Onder deze constructie is een Dhollandia onderschuif laadklep gemonteerd in combinatie met een Groeneveld centrale smering. De complete motorwagen is in onze eigen designafdeling voorzien van een metallic lak en full-colour huisstijl.

Wij danken E-fish wederom voor het vertrouwen en wensen hun veel veilige en rendabele kilometers toe met deze schitterende koel-vriescombinatie.

CZAV heeft gekozen voor een door Carrosserie Elenbaas op maat gemaakte schuifzeilenoplegger. CZAV gebruikt de robuuste maar ook gebruiksvriendelijke schuifzeilenoplegger voor zware ladingen en intensief gebruik.

Zo hebben wij het volgende mogen leveren: twee-assige oplegger chassis met tien tons SAF-assen. Deze zijn voorzien van het ATIS automatisch corrigerend bandenspanningssysteem. Dit systeem zorgt ervoor dat de banden altijd op de juiste spanning staan. Dit zorgt voor minder brandstofverbruik, langere levensduur van de banden en een bijna uitgesloten kans op klapbanden.

Randprofiel

Om tijd te besparen met het laden en lossen is er een speciaal randprofiel ontwikkeld. Dit zorgt ervoor dat de rongen op iedere gewenste positie gezet kunnen worden, spanbanden onder alle hoeken en ook bij gesloten zeilen geborgd kunnen worden in het randprofiel. Samen met het FLEXSTRAP systeem maakt dit dat één persoon vele malen sneller kan laden en zekeren. De achterzijde is voorzien van een meeneemheftruck-constructie met pneumatische bediening. De oplegger is verder voorzien van een volledig ADR-pakket, TUV-ladingzekerheid certificaat, vier rails op de vloer en het dak en twee luxe RVS-kisten.

De bestickering is volledig in onze eigen designafdeling aangebracht. Voor deze order geldt dan ook het principe ‘one-stop-shopping’. Wij wensen CZAV veel veilige kilometers met deze multifunctionele oplegger.

Voor Timmerfabriek – Interieurbouw Wondergem hebben wij een speciale schuifzeil/rolzeil carrosserie mogen bouwen op basis van een MAN TGM XL.

Om alle objecten die in de eigen werkplaats zijn gebouwd te kunnen vervoeren waren er specifieke eisen voor de carrosserie. Zo hebben wij de laadbak aan de linkerzijde voorzien van een schuifzeilconstructie. De rechterzijde is voorzien van een rolzeilconstructie. De aandrijving van het rolzeil wordt verzorgd door een aan het kopschot bevestigde 24V gelijkstroommotor met wormwieloverbrenging.

Praktische indeling

De achterzijde is volledig afgesloten door een Dhollandia laadklep welke ook gebruikt kan worden als oprijramp. Om een zo groot mogelijk inwendige hoogte te kunnen creëren is het hulpraam driedelig uitgevoerd met stalen wielbakken. De inwendige hoogte bedraagt hierdoor 2850 mm. De vloer is afgewerkt met hardhouten vloerdelen. Omdat er ook veel in de vroege morgen of in de avond geladen wordt, is het dak voorzien van drie LED-plafonnières en 2 LED-werklampen. Deze schijnen op het laadklepplatform. De complete combinatie is in eigen huis gespoten en voorzien van huisstijl.

Wij wensen Timmerfabriek – Interieurbouw Wondergem veel plezier en veilige kilometers met dit mooie stuk gereedschap!

Aan Nord-Cargo klundert hebben wij twee nieuwe Lamberet koel/vries opleggers mogen leveren. Deze oplegger zijn beide specifiek op klanten wens uitgevoerd, zo is er één Multi-temp en één mono temp uitvoering.

Multie temp uitvoering is een echte special zo is de inwendige hoogte van de oplegger 2750 mm met aan de rechter voorzijde een zijdeur. Binnen is de oplegger voorzien van een tweedelaadvloer systeem en verplaatsbaar tussen schot. Het klimaat in de oplegger wordt beheerst door een Carrier Vector 1950 Multi-temp in low-noise uitvoering. Achterzijde uitgevoerd met de kenmerkende achterdeuren van Lamberet i.v.m. het tweede laadvloer systeem zijn er vier inwendige sluitstangen gemonteerd, in geopende stand draaien de achterdeuren d.m.v. de 270 ° scharnieren 160 mm weg van het achterkader wat de kans op schades aan de achterdeuren en deurrubbers beperkt tot een minimum.

Mono temp uitvoering heeft eveneens een inwendige hoogte van 2750 mm en een tweedelaadvloer systeem maar is aan de achterzijde uitgevoerd met een speciaal door Lamberet ontwikkelde: Disti + roldeur deze roldeur is dan ook direct gepatenteerd en heeft de volgende voordelen t.o.v de bestaande roldeur configuraties: 250 mm meer insteek hoogte, volledige pneumatische deur deze werkt ook zonder trekkend voertuig, speciale cilinder voor bediening van de roldeur welke tegen het dak is gemonteerd en de zelfde lengte heeft als de deur zelf dus geen obstakels tegen het dak welke voorbij de deur profielen steken, deur opent en sluit binnen 10 seconden, heeft de ATP klasse C wat inhoud dat deze roldeur kan worden gebruikt voor diepvries transport en kan dan worden voorzien van een verwarming element in het achterkader zodat de deur niet vast kan vriezen, deur werkt snel en geruisloos deze is dan ook PIEK gecertificeerd, Het achterkader is volledig modulair opgebouwd en voorzien van voldoende rubber/rvs stootprotectie om bij intensieve distributie het achterkader voldoende te kunnen beschermen.

Beide opleggers zijn  voor het grootste gedeelte gelijk uitgevoerd zo zijn in de kleurstelling van Nord- cargo gespoten, voorzien van aluminium X-Lite velgen met X-brite behandeling waar Goodyear banden op zijn gemonteerd in de maat 385-55-22.5, boven de wielen in kleur gespoten RVS spatschermen. De Lamberet opleggers worden voorzien van polyester composiet panelen wat een extreem goede isolatie met zich meeneemt, daarom zijn beide oplegger dan ook voorzien ven een FRC certificaat. Deze isolatie waarde gaat dan ook positief terug komen in de exploitatie kosten van deze opleggers.

Naast de FRC keuring zijn de opleggers GDP Gekeurd: wat inhoudt dat de opleggers een volledig mapping zijn ondergaan op drie verschillende tempratuur zones zowel in mono-temp als in multie-temp. Om de inwendige luchtgeleiding goed te kunnen sturen is het IAFO luchtcirculatiesysteem gemonteerd (standaard in alle Lamberet opleggers) welke voldoet aan de norm X15-140 welke wordt vereist door de farmaceutische sector. Om de temperatuur en positie op  ieder moment te kunnen monitoren is er een temperatuurregistratie systeem van Euroscan volgens de GAMP-5 norm gemonteerd, met gekalibreerde voelers op de GDP voorgeschreven positie`s. Tussen de koelmachine en de euroscan unit een communicatiekabel zodat op het digitale portel van euroscan ook de koelmachine gegevens uitgelezen kunnen worden, de gegeven worden overgedragen via IGPRS / GPS.

Carrosserie Elenbaas dankt Nord-Cargo voor de fijne samenwerking en wenst Nord-Cargo veel veilige  en winstgevende kilometers toe.

Voor ASK Romein uit Roosendaal, zelf een grote actieve speler in de bouw, staalbouw en offshore, hebben wij op een Mercedes Benz Antos 2643 6×2 basis een Palfinger PK 27001-Eh A opgebouwd. 

Op het chassis is een in eigen huis ontworpen en geconstrueerd hulpraam gemonteerd. Deze is voorzien van de nodige versterkingen, wat een grote torsiestijfheid garandeert en wat resulteert in minder bewegingen wanneer er een zware last wordt getild.

Capaciteit

De kraan heeft een capaciteit van 3100 Kg op 8 meter, is verder voorzien van het unieke Palfinger HPSC stabiliteitsbewakingssysteem. Dit systeem ontzorgt de bediener totaal en garandeert dat de maximale capaciteit bij iedere mogelijke afstempeling uit de kraan komt. Hierbij wordt rekening gehouden met optredende drukken in de cilinders van de kraan als de steunpoten. Steunpoten zijn 180° hydraulisch draaibaar. De componenten aan het chassis hoefden daarom niet verplaatst te worden en er is ruimte overgebleven om een op maat gemaakte RVS-kist met schuiflades te monteren.

Uitbreidingen van de PK 27001-Eh

Verder is de kraan voorzien van radiografische bediening met motor-start-stop, toerentalregeling, Palfinger Single Link Plus waardoor de knikmast 15° overstrekbaar wordt, oliekoeler, het exclusieve Palfinger KTL systeem (Kathodische Dompelbad Lakhandeling) en een werklamp op de knikmast. Aan het chassis zijn RVS tandemschermen gemonteerd, RVS uitrekbare askisten en de al eerder beschreven kist met schuiflades.

Wij wensen ASK Romein veel uren en veilige kilometers met deze Palfinger PK 27001-Eh!

Voor Zandee Cultuurtechnische werken, Transport en Gladheidsbestrijding uit Kloetinge hebben wij deze Scania CB 6×6 CP16 mogen bouwen. De Scania is door ons voorzien van een tweezijdige PN kipper en een Epsilon Q 170Z84 TI Z-kraan.

De robuuste Palfinger kipper met een inhoud van 12 m3 is voorzien van een hydraulisch bedienbaar zijbord, hydraulisch bediende multikap eenzijdig en een Franse achterklep. De rechterdeur scharniert dubbel, zodat deze, wanneer de multikap geopend is, hier vlak tegenaan sluit. De achterklep wordt vergrendeld door pneumatisch bediende klauwen onder de achterbalk. Bediening vindt plaats vanuit de cabine. De console is gemonteerd naast de bestuurdersstoel. De kipper is samengesteld uit hoogwaardig Hardox 450 (bodem) en Strenx 700 voor de zijwanden en achterklep.

Palfinger PN Kipper met Q 170Z84 TI Z Autolaadkraan

Achter de cabine is een Epsilon Q 170Z 84TI kraan gemonteerd. De robuust uitgevoerde kraan behoord tot de B4 kraangroep voor extreem zware toepassingen. Met de hoge werk- en draaisnelheden maakt dat deze kraan uniek in zijn klasse. De kraan met de gemonteerde grijper van 1 meter breed blijft opgevouwen binnen de maximale voertuigbreedte. Voor dit opvouwen is het unieke Easy Fold knikgiek opvouwsysteem aangebracht. Dit zorgt ervoor dat de kraan in de lucht kan worden uit- en ingevouwen, wat veel tijdwinst, gemak en geen schades oplevert.

Eenvoudige bediening

De bediening is vanuit de cabine gemakkelijk te bereiken via de aangepaste opstap in de zijkant van de cabine en vanaf het wegdek via de zijafscherming. Op de verhoging zijn ook de steunpoten te bedienen, uiteraard kan dit ook vanaf beneden. De kraan is standaard voorzien van Epslink. Epslink is een systeem waarbij de kraankop kan draaien. Dit kan met behulp van een speciaal ontwikkeld kruisstuk met slangenpakket zodat de grijpbak op de juiste manier kan opvouwen en centreren. De slangen voor de knijpbak lopen door de knikmast, zodat de slangen niet kunnen beschadigen. De Z-kraan kenmerkt zich, net zoals alle andere Palfinger en Epsilon kranen, door het standaard exclusieve KTL lakbehandeling systeem (Kathodische Dompelbad Lakbehandeling).

Aan het chassis is een in eigen werkplaats op maat gemaakte gereedschapskist uit 2 mm RVS plaat gemonteerd.

Wij wensen Zandee veel veilige uren en kilometers toe met dit mooie stuk gereedschap.

Voor BAS Group hebben wij een een Scania chassis voorzien van een op maat gemaakte Berry voor een wisselbare opbouw, goedgekeurde vangmuil koppeling en bumper constructie.

Aan de firma Braay uit Velsen-Noord hebben wij een zeer luxe uitgevoerde Lamberet SR2 Greenliner mogen leveren. Deze oplegger is uitgevoerd in multi-temp en voorzien van een Carrier Vector 1950 MT en verplaatsbaar tussenschot.

In onze eigen spuiterij is de Lamberet SR2 Greenliner voorzien van de NVO huisstijl en Braay kleurstelling. Netto inwendige hoogte van 2700 mm met een schotelhoogte van 1100 mm en 65 serie banden binnen de 4000 mm, onder de oplegger een palletkist geschikt voor 36 euro pallets.

Voorzien van de nieuwste snufjes

Om de oplegger overal te kunnen volgen en de temperatuur uit te lezen is er een Euroscan MX1 registratiesysteem gemonteerd. Aan de achterzijde is het robuuste Lamberet achterkader met RVS stootvlokken gemonteerde. De achterdeuren draaien 160 mm van het achterkader weg. Zo worden schades aan de achterdeuren en deurrubber tot een minimum beperkt. De deuren worden in geopende toestand vastgehouden door de nieuwe gepatenteerde deurhouder. Het zogenaamde ‘EDL-systeem’.

Wij wensen Braay Transport veel veilige en winstgevende kilometers met deze nieuwe Lamberet-oplegger toe!