Aan Heijboer Transport uit Etten-Leur hebben wij een groot volume Plywood doorlaadcombinatie mogen leveren. Heijboer Transport kent alle ins en outs van de Engelse transportwereld.

De core business van het bedrijf is het verzorgen van begeleide transporten vanuit de Benelux naar het Verenigd Koninkrijk en Ierland en vice versa. Met per week zo’n 110-120 vertrekken op Engeland en 30-40 op Ierland heeft Heijboer Transport zich ontwikkeld tot één van Nederlands grootste specialisten op dit gebied.

Op maat gemaakte doorlaadcombinatie

De motorwagencarrosserie is opgebouwd uit een driedelig hulpraam om een zo groot mogelijk inwendige hoogte te creëren. Bij dit voertuig is de insteekhoogte 2990 mm. Aan het hulpraam is een badkuipconstructie gemonteerd van 5 mm dik en 400 mm hoog om de impact van heftrucks en pompwagen goed te kunnen absorberen. De bovenbouw is opgebouwd uit plywood-panelen en een geïsoleerde dakplaat. Een set harmonicadeuren sluiten de achterzijde af. De bestaande middenas aanhangwagen is volledig nieuw opgebouwd op dezelfde wijze als de motorwagen.

Wij wensen Heijboer Transport veel veilige en rendabele kilometers toe!

Smits Transport & Logistiek uit Strijen en Carrosserie Elenbaas werken al jarenlang samen. Dit werd nogmaals bevestigd door het bestellen van een nieuwe Lamberet koel/vriesoplegger.

Al sinds 1929 werken vier generaties Smits vol overgave aan het opbouwen van een gezonde onderneming. Wat begon als een tuinderij met vervoer van de eigen verse producten is nu een bloeiend transport- en logistiekbedrijf, gespecialiseerd in opslag, distributie en vervoer van levensmiddelen.

Oplossing op maat

De geleverde oplegger is dan ook weer voorzien van alle door de firma Smits gewenste opties en accessoires. Zo is de oplegger voorzien van de maximale binnen afmetingen, een Dhollandia-laadklep en Therm-King SLXe 300 koelmachine. De koelmachine is zwel van een aansluiting voor landstroom aan de koelmachine als ook aan de achterzijde voorzien.

Uitstekende isolatie

Lamberet-opleggers kenmerken zich door het uitstekende isolerende vermogen, ledig gewicht en ingenieus achterkader. Dit houdt in dat de achterdeuren in geopende positie 160 mm van het achterkader wegdraaien. Dit voorkomt schade aan de achterdeuren (rubbers) en achterkader. De exploitatiekosten vallen hierdoor erg gunstig uit.

Om de oplegger qua uitstraling aan te laten sluiten bij het huidige wagenpark, is de oplegger in onze eigen design-afdeling in de bedrijfskleuren gespoten en daarna voorzien van de geplakte huisstijl.

Wij bedanken Smits Transport & Logistiek opnieuw voor het vertrouwen en wensen de chauffeur vele veilige kilometers toe!

Aan JMT International hebben wij een Playwood laadbak geleverd. Deze is gemonteerd op een DAF CF bakwagenchassis.

JMT is het grootste meubel- en tapijttegelverhuurbedrijf van Europa. Het event- en beursmeubilair wat JMT levert wordt vooral ingezet op evenementen, beurzen, tentoonstellingen en congressen.

Optimale bescherming

Carrosserie Elenbaas heeft een grote Voluma Plywood laadbak vervaardigd. Zoals elke klant heeft ook JMT graag dat de aangeschafte laadbakken lange tijd meegaan, deze garantie geven wij élke klant graag! Het lage driedelige hulpraam is daarom aan de zijkanten en aan het kopschot voorzien van een zogenaamde badkuipconstructie. Deze constructie zorgt voor optimale bescherming tegen de impact van de pompwagen en heftrucks.

Praktische indeling

In de vloer en tegen het dak zijn diverse rails aangebracht om de lading te kunnen borgen. Per zijde zijn twee zware ladingogen bevestigd om de meereizende heftruck goed vast te kunnen zetten. In de vrije ruimte aan de rechterzijde is een op maat gemaakte RVS gereedschapskist geïnstalleerd.

Op maat gemaakt

Aan de achterzijde van de laadbak is een heavy-duty laadklep met volledig sluitend laadklepplateau geïnstalleerd om de goederen en benodigde attributen goed, snel en veilig te kunnen laden en lossen. De truck, laadbak en aanbouwdelen zijn in onze eigen spuiterij en designafdeling voorzien van bestickering in de JMT huisstijl. Handig dat de bakwagen op één adres van A tot Z afgewerkt kan worden!

Wij wensen JMT veel goede zaken en kilometers toe met deze eyecatcher!

Aan JMT International hebben wij een lichtgewicht meubelcarrosserie geleverd welke is gemonteerd op een Mercedes Benz Sprinter Bakwagen Chassis.

De laadbak is voorzien van lat-om-lat betimmering met op één positie een combirail. In de vloer is een vastzetrails aangebracht. Aan de achterzijde van de laadbak is een Dhollandia laadklep gemonteerd. De cabine, het chassis en laadklep zijn in onze eigen spuiterij voorzien van de JMT kleurstelling. De designafdeling heeft het voertuig voorzien van full-color bestickering.

Carrosserie Elenbaas wenst JMT veel veilige kilometers met deze lichte bakwagen toe!

Onlangs hebben wij aan Cool Runnings Transport uit Tilburg een Lamberet koel-/vriescarrosserie mogen leveren. Cool Runnings is een koeriersbedrijf in fijnmazige koel- en vriesdistributie binnen Nederland en België. Met geconditioneerde bestelbussen vervoeren onze koeriers dagelijks vers- en diepvriesproducten naar detail- en groothandels, horeca en particulieren.

Door het concept van Cool Runnings Transport is de koeriersdienst in staat om tegen een voordelig tarief koel- en diepvriesproducten gecombineerd te vervoeren. De kracht van het transportbedrijf ligt hierbij voornamelijk in de distributie van dozen, kratten, emmers en overige losse colli.

Op maat gemaakte laadbak

Carrosserie Elenbaas heeft een koel-/vriescarrosserie geleverd welke is aangepast voor deze fijnmazige distributie. Zo is de laadbak voorzien van een 1/3 en 2/3 compartiment en is de vriessluis te vergrendelen d.m.v. een verplaatsbaar en opklapbaar tussenschot. De rechterzijde is voorzien van twee zijdeuren waardoor zowel het vries- als ook het koelgedeelte bereikt kan worden. Aan de achterzijde is een Dhollandia laadklep gemonteerd om grotere goederen snel, makkelijk en veilig te kunnen laden en lossen.

Optimale coldchain

Aan de voorzijde is een Carrier Pulsor 600 MT gemonteerd. Deze zorgt voor het klimaat (koeling) in de laadbak. De Lamberet Laadbakken kenmerken zich door het groot isolerend vermogen en de gebruiksvriendelijkheid. Het geheel is gemonteerd op een Mercedes-Benz trekker met BE-Combi  3500PLUS-systeem.

Wij wensen Cool Runnings Transport veel veilige en rendabele kilometers toe met deze multifunctionele combinatie!

Aan Partner Logistics uit Bergen op Zoom hebben wij een Lamberet SR2 Greenliner mogen leveren. Deze is voorzien van een automatisch laad- en lossysteem welke werkt d.m.v. kettingbanen.

Partner Logistics zijn specialisten in het aanbieden van vol geautomatiseerde diepvries-warehousing en volledig geïntegreerde supply chain-oplossingen in Europa. Partner Logistics exploiteert zes grootschalige state-of-the-art diepvries magazijnen verspreid over Nederland, België en het Verenigd Koninkrijk. Dit Europees netwerk van diepvries-opslagmagazijnen, met een gezamenlijke opslagcapaciteit van meer dan 500.000 pallets, is ontworpen om zo efficiënt mogelijk te werken en de supply chains van klanten te optimaliseren.

Carbon footprint

Om deze carbon footprint ook door te trekken op de distributie is gezocht naar een oplegger welke een zeer hoge isolatiewaarde heeft. De koelmachine hoeft zo minder te draaien. Dit resulteert in minder uitstoot van de koelmachine en minder onderhoudskosten. Daarnaast is de Lamberet SR2 Greenliner de lichtste oplegger in zijn segment. Het brandstofverbruik en de uitstoot van het trekkende voertuig zal drastisch dalen. De oplegger pendelt 24/7 tussen de verschillende locaties waardoor de tijd van laden en lossen erg belangrijk is. Hiervoor is een automatisch laad- en lossysteem gemonteerd welke werkt d.m.v. kettingbanen.

Wij wensen Parten Logistics veel veilige en rendabele kilometer toe!

Voor De Bloemist Goes hebben wij een fraaie Lamberet laadbak mogen bouwen. De truck is specifiek voor bloemenvervoer geconfigureerd.

Op de MAN TGL bakwagenchassis hebben wij een Lamberet geïsoleerde laadbak gemonteerd. De achterzijde wordt afgesloten door een laadklep in combinatie met een tipklep. De binnenzijde is voorzien van een RVS combirail om de lading te borgen. De Ledverlichting is met een 20 minuten schakelaar in de rechterzijwand geschakeld. De onderzijde van het voertuig is luxe afgewerkt met RVS lichtbakken, spatschermen en onderrijbeveiliging.

Omdat er veel in het donker gemanoeuvreerd wordt, zijn er zes extra achteruitrijlampen gemonteerd. Deze lampen kunnen vanuit de cabine bediend worden. Zowel de cabine als ook de Lamberet-opbouw zijn in onze eigen spuiterij in de kleurstelling van de klant gespoten.

Wij wensen De Bloemist veel veilige en kleurrijke kilometers toe met deze luxe truck!

Voor Kippenboerderij Sturm hebben wij een Plywood carrosserie gerealiseerd. Kippenboerderij Sturm is een legpluimveebedrijf met eierpakstation en is gelegen in hartje Walcheren in de provincie Zeeland. Het bedrijf is op 1 april 1959 opgericht door de familie Sturm. Tegenwoordig is het geen familiebedrijf meer, maar de opzet is al die jaren hetzelfde gebleven: eigen kippen, eigen eieren en deze zelf naar de klanten vervoeren.

Voor het MAN-chassis hebben wij een Plywood carrosserie gebouwd. Deze hebben wij aan beide zijden voorzien van twee kleppen. Aan de rechterzijde is een zijdeur gemonteerd welke toegang biedt aan de laadruimte. Onder de carrosserie is aan de linkerzijde een geïsoleerde kist gemonteerd. Verder is deze ruimte aan de linker- en rechterzijde afgesloten door een dichte onderrijbeveiliging. Dit is niet alleen voor het zicht. Het is ook van voordeel op de aerodynamica van het voertuig.

Praktisch

De vloer is voorzien van een waterdichte en makkelijk schoon te maken kunststof vloer met een antislip korrel. De laadbak wordt aan de achterzijde volledig afgesloten door een Dhollandia laadklepplateau. Deze is aan de buitenzijde volledig vlak.

Wij wensen Kippenboerderij Sturm veel veilige kilometers toe.

Carrosserie Elenbaas heeft aan Woonboulevard XXL in Poortvliet zeven meubelcarrosserieën mogen leveren. Deze zijn gemonteerd op een MAN TGL 8.180 4×2 BL truck chassis. Wij zijn extreem trots dat twee bedrijven uit hetzelfde dorp een dergelijke order met elkaar tot een goed eindresultaat brengen.

De laadbakken zijn speciaal ontworpen voor het efficiënt en veilig vervoeren van meubels en aanverwante producten. Zo zijn de laadbakken tegen het kopschot voorzien van een lattenraamwerk waarachter gereedschappen en dekens opgeborgen kunnen worden. De vloer is voorzien van glad marothaan om het laden en lossen te vergemakkelijken.

Eigen kleuren

Onder de voertuigen is een Dhollandia onderschuiflaadklep gemonteerd om de goederen snel en efficiënt te kunnen lossen. In onze eigen spuiterij en designafdeling zijn de laadbakken gespoten en voorzien van de Woonboulevard XXL huisstijl. Iedere auto heeft daarbij een eigen specifieke print gekregen.

Carrosserie Elenbaas wenst Woonboulevard XXL en de chauffeurs veel veilige en rendabele kilometers toe.

Voor Nijssen Fourages B.V. hebben wij deze bijzondere volumecombinatie mogen bouwen. In de besprekingen vooraf bleek dat er veel wensen waren waarvan sommige een grote uitdaging opleverden.

Er moest een zo groot mogelijke volumecombinatie worden gebouwd met de mogelijkheid van het meenemen van een Manitou meeneemheftruck met een capaciteit van 2,5 ton. Deze moest zowel op de motorwagen als middenasaanhangwagen passen. Ook moest de heftruck aan de aanhangwagen nog koppelingsdruk op de VBG koppeling met een pen van 57,5 mm geven. Deze koppeling heeft als voordeel dat hij 2000 kg koppelingsdruk mag hebben. De balans is gezocht in een optimale wielbasis van de ‘Elenbaas middenas chassis’ met een GVW van 20 ton. De voorste as is uitgevoerd als liftas zodat deze als contragewicht werkt bij onbeladen voertuig.

Voldoening

Ook al proberen wij projecten van tevoren zo goed mogelijk op de tekentafel uit te denken, op de weegbrug blijkt of alles ook daadwerkelijk uitkomt zoals bedacht. Als dit zo blijkt, is de voldoening groot!

Om de meeneemheftruck mee te kunnen nemen op de motorwagen moest er wel een bijzondere constructie worden bedacht daar de oplegkokers voor de heftruck niet op hun oorspronkelijke plaats konden blijven zitten met gekoppelde aanhangwagen. Hiervoor zijn hydraulisch draaiende en uitschuivende kokers ontworpen zodat de chauffeur hiervoor niet onder de wagen hoeft. De aanhangwagen heeft vier hydraulisch bediende poten die afzonderlijk van elkaar te bedienen zijn. De laadruimtes hebben een inwendige lengte van 8430 mm en 7500 mm en een inwendige hoogte van 3000 mm. Om die reden is gekozen voor een dak van sandwichpanelen zodat deze geheel vlak is aan de onderzijde en geen lading kan beschadigen. In de vloer zijn vijf verzonken bindrails aangebracht om de lading mee te kunnen vast zetten.

Wij wensen Nijssen Fourages veel succes toe met deze mooie volumecombinatie.