Discipline: Carrosserie
Aan aardappelhandel en transportbedrijf Aleman uit Ouddorp hebben wij een zeer luxe Plywood-carrosserie mogen leveren.
Op een Volvo FM chassis hebben een Plywood laadbak vervaardigd. Om aan een binnenhoogte van 2750 mm te komen moest het hulpraam driedelig zijn. Voor de opbouw zijn 20 mm Plywood-panelen gebruikt. Het dak is voorzien van een geïsoleerd 40 mm dik paneel. Door het vele laden en lossen wordt de vloer zwaar op de proef gesteld. Daarom zijn verzwaarde vloerplaten gebruikt welke zijn afgewerkt met een kunststof vloer voorzien van korund snippers. Dit maakt de vloer extreem slijtvast.
De laadbak wordt afgesloten door middel van een laadklep van Dhollandia. Er is gekozen voor een 3000 kilo klep met stalen/gemetalliseerd laadklepplatform. De Plywood bovenklep is hydraulisch en te bedienen via de bedieningskast van de laadklep of met de handpeer binnenin de laadbak. De laadklep is aangesloten op een extra accu-set. Deze doet ook dienst als nood-startpakket voor de truck-accu`s. Het spuitwerk van de laadbak en cabine is uitgevoerd in onze eigen design-spuiterij. Alleen de teksten zijn geplakt.
Wij wensen de firma Aleman veel werkplezier met dit prachtige voertuig!
Aan B&B Seafood uit Tholen hebben wij een Lamberet isolatiekit met een Kerstner koelmachine geleverd.
De Mercedes Vito is voorzien van een Lamberet/Kerstner isolatiekit. Tevens beschikt de Vito over een ATP/FNAX certificaat voor grensoverschrijdend vervoer van bederfelijke goederen. Met een zwaardere koelmachine kan deze kit ook worden voorzien van een FRCX-certificaat. Dit houdt in dat de kit zowel geschikt is voor koelen als voor vriezen. Uiteraard is de complete kit voorzien van een HACCP-certificaat.
Nette afwerking
De op de bestelwagen gemonteerde Kerstner koelmachine met nachtkoeling heeft een zeer nette afwerking in de laadbak en is in de cabine te bedienen door middel van een slim weggewerkt bedieningspaneel. De machine is op het dak gemonteerd. Door de geringe hoogte en aerodynamische vormgeving ziet dit er niet alleen mooi uit, hierdoor verbruikt het voertuig ook minder brandstof. De bijgeluiden zijn gering.
Aan RBK Verhuur uit Middelburg hebben wij een open laadbak met oprijplaten mogen leveren. Dit bedrijf is gespecialiseerd in de verhuur van benodigde artikelen voor (bedrijfs)feesten, vergaderingen en evenementen.
Op het MAN motorwagen chassis hebben wij een open laadbak gebouwd. In neutrale stand heeft deze een vloerhoogte van 1030 mm en in de laagste stand 930 mm. Tussen de cabine en het kopschot is een opberging gemaakt voor de oprijplaten. Deze kunnen zowel aan de achterzijde als ook links en recht bij het kopschot ingehaakt worden. Onder de laadbak is een door ons op maat gemaakte kist met schuiflades gemonteerd.
Wij wensen RBK veel rendabele en veilige kilometers toe!
Aan Breewel Transport uit Mijdrecht hebben wij vier keer een Fiat Ducato met een verlaagd chassis en een laadbak voor het vervoeren van bloemen en planten geleverd.
De basis van de voertuigen is een Fiat Ducato met een Euro 6-motor, gerobotiseerde versnellingsbak en vele opties om het comfort voor de chauffeur te verbeteren. Achter de cabine is het chassis voorzien van een verlaagd Coxx X-low chassis. Deze combineert een laag eigen gewicht met een lage vloerhoogte.
Duurzaam
Het universele koppelsysteem tussen het X-Low chassis en de cabine maakt de cabine uitwisselbaar. Wanneer de cabine is afgeschreven kan deze eenvoudig worden vervangen. Zo krijgen het chassis en de kostbare opbouw een tweede leven. Dit ziet u direct terug in de exploitatiekosten! De achteras is luchtgeveerd en de rijhoogte is vanuit de cabine te regelen. De voertuigen hebben in de laagste stand een vloerhoogte van 400 mm, neutraal 480 mm en in de hoogste stand 520 mm.
In onze eigen productie is een licht gewicht geïsoleerde laadbak ontwikkeld welke plaats bied aan elf Deense bloemenkarren. De binnenzijden zijn naar wens van de klant voorzien van diverse bindvoorzieningen om de karren goed te kunnen borgen. De achterzijde is voorzien van een aluminium oprijplaat met een inwendige opspanveer.
Wij wensen Breewel Transport veel veilige kilometers met de nieuw aangeschafte voertuigen!
Aan Nord Cargo BV uit Klundert hebben wij wederom een Lamberet koel/vries oplegger mogen leveren.
Nord Cargo BV is gespecialiseerd in internationaal wegtransport tussen Spanje, België, Nederland en vice versa. Met ondersteuning van een jong en divers trailerpark werkt Nord Cargo BV dagelijks aan het bieden van op maat gemaakte oplossingen. Nord Cargo is in 1997 opgericht in Spanje, maar kreeg in 1998 een eigen kantoor in Breda. In 2001 verhuisde het bedrijf naar Moerdijk.
Isolatie heeft topprioriteit
De opleggers van Nord Cargo rijden meestal in het warme zuiden. Een goede isolatie van de opleggers is daarom een topprioriteit. De keuze is daarom opnieuw op een oplegger van het merk Lamberet gevallen. Wij zien dat ook bij steeds meer transporteurs niet alleen de aanschafprijs meetelt in de beslissing, maar ook zeker de isolatiewaarde.
Een goede isolatie geeft een besparing op het brandstofverbruik en het onderhoud van de koelmachine. Het gewicht van de oplegger is van grote invloed op het brandstofverbruik van het trekkend voertuig. Het ontwerp van de oplegger is van grote invloed op de aerodynamica en schadegevoeligheid van de oplegger. De Greenliner oplegger van Lamberet biedt deze voordelen. Een dergelijke oplegger is daarmee zeer interessant in de ‘total cost of ownership’. Niet alleen qua aanschafprijs, maar ook zeker in de levensduur van de oplegger.
Uitvoering vol opties
Deze multi temp uitvoering is helemaal op maat gemaakt en is daarmee een echte special. De inwendige hoogte van de oplegger is 2750 mm. De oplegger is binnenin voorzien van een tweede laadvloersysteem en verplaatsbaar tussenschot. Het klimaat in de oplegger wordt beheerst door een Carrier Vector 1950 Multi-temp in low-noise uitvoering. De achterzijde is uitgevoerd met de kenmerkende achterdeuren van Lamberet. In verband met het tweede laadvloersysteem zijn vier inwendige sluitstangen gemonteerd. In geopende stand draaien de achterdeuren door middel van 270° scharnieren 160 mm weg van het achterkader. Dit verlaagt de kans op schades aan de achterdeuren en deurrubbers tot een minimum.
Huisstijl
De oplegger is volledig uitgevoerd in de kleurstelling van Nord Cargo en voorzien van aluminium X-Lite velgen met X-brite behandeling. Hier zijn Goodyear banden op gemonteerd in de maat 385-55-22.5. Boven de wielen zijn in kleur gespoten RVS spatschermen aangebracht. De Lamberet opleggers worden voorzien van polyester composiet panelen die voor een extreem goede isolatie zorgen. Beide opleggers zijn daarom voorzien van een FRC certificaat.
FRC en GDP gekeurd
Naast de FRC keuring zijn de opleggers GDP gekeurd. Dit houdt in dat de opleggers een volledig mapping op drie verschillende tempratuurzones zijn ondergaan. Om de inwendige luchtgeleiding goed te kunnen sturen is het IAFO luchtcirculatiesysteem gemonteerd (standaard in alle Lamberet opleggers). Deze voldoet aan de X15-140 norm (vereist door de farmaceutische sector). Om de temperatuur en positie op ieder moment te kunnen monitoren is een temperatuurregistratie-systeem van Euroscan volgens de GAMP-5 norm gemonteerd. Dit is met gekalibreerde voelers op de GDP voorgeschreven posities gedaan. Tussen de koelmachine en de Euroscan-unit is een communicatiekabel aangebracht zodat op het digitale portal ook de gegevens van de koelmachine uitgelezen kunnen worden. De gegevens worden overgedragen via IGPRS/GPS.
Carrosserie Elenbaas dankt Nord Cargo wederom voor de fijne samenwerking en wenst Nord Cargo veel veilige en winstgevende kilometers toe!
Wiskerke Onions uit Kruiningen heeft onlangs zijn derde Lamberet SR2 koeltrailer in gebruik genomen. Het betreft de Heavy-Duty oplegger van Lamberet.
Omdat er regelmatig zwaar geladen wordt, heeft deze oplegger een GVW van 42.000 kg en een eigen gewicht van 8410 kg (inclusief volle tank). Dit geeft een laadvermogen van 33.590 kg. Om de totale combinatie qua aslasten perfect te kunnen benutten, is gekozen voor een wielbasis van 7700 mm. De bumper is verder naar binnen gemonteerd en zo hoog mogelijk bevestigd. Hierdoor kan deze bij belading door een heftruck niet beschadigen. Ook wanneer de oplegger met een terminaltrekker wordt verreden biedt de hogere bumper voordelen. De bestickering in de huisstijl van Wiskerke Onions is in onze eigen designafdeling aangebracht.
Functionele uitbreiding
Een andere uitbreiding aan de trailer is de volledige ledverlichting met waterdichte connectoren. Deze is inclusief vier extra achteruitrijlampen en zes rode led toplampen. Wij monteerden rvs spatschermen en ferryvoorzieningen. Last but not least is deze trailer uitgerust met een Carrier Vector 1550 koelmachine.
Wij hebben vijf Lamberet SR2 Greenliner opleggers geleverd aan P.M. van Zaal Transport B.V. uit de De Kwakel (Noord-Holland).
De opleggers zijn specifiek volgens de wensen en eisen van de opdrachtgever gebouwd. Zowel op het gebied van veiligheid als gebruikersgemak zijn deze dus helemaal op maat gemaakt. De opleggers zijn uitgerust met diverse systemen zoals de WABCO optiLoad-optiTurn, voor minder bandenslijtage, betere wendbaarheid, verlaging van het brandstofverbruik en het niet overbelasten van de trekas. De WABCO Tailguard zorgt voor het veilig en op de juiste snelheid aandokken.
Veiligheid met het Lamberet Safe-light systeem
Om op de steeds drukker wordende snelwegen, steden en dorpen goed op te vallen tijdens het manoeuvreren, laden en lossen zijn de opleggers voorzien van het Lamberet Safe-light systeem. Dit houdt in dat de bovenbalk is voorzien van extra knipperlichten, remlichten en werklampen welke geprojecteerd zijn op het laadklepplateau. Zoals we van Lamberet gewend zijn, zijn de achterdeuren volledig vlak. Dit is niet alleen een fraai gezicht, maar geeft ook 40 mm meer inwendige binnenruimte. Samen met de achterdeuren die 270 graden scharnieren en 160 mm van het achterkader wegdraaien is dit een zeer robuust systeem. Onze ervaring is dat er weinig tot geen achterschades zijn bij dit systeem. De achterdeuren worden in geopende stand vastgehouden door de gepatenteerde deurvasthouders.
Duurzame oplossingen
Om zelf te kunnen laden en lossen is er een onderschuivende laadklep gemonteerd. Deze is door Lamberet voorzien van robuuste aanslagen en een centraal smeersysteem. Dit systeem zorgt voor behoud van de laadklep die kan worden gevoed door zowel een extra accupakket met clang als ook door een Rema stekker. Het kopschot is voorzien van een Carrier Vector 1550 welke zijn brandstof krijgt door de door Lamberet meegeleverde 240 liter tank met zowel links en rechte een vulopening, voorzien van antidiefstal korf. Ook met al deze opties blijft de SR2 Greenliner oplegger de lichtste in zijn soort. Dit komt door de constante doorontwikkeling van het product, composiet panelen en het modulaire chassis.
Wij danken Van Zaal Transport wederom voor het vertrouwen en wensen hun veel rendabele maar vooral veilige kilometers toe!
Voor Van Leeuwen Container Service B.V. uit Oosterhout hebben wij twee Volvo trucks mogen voorzien van een carrosserie voor wisselbare opbouw. Het modulaire systeem is door van Leeuwen zover uitgedacht dat alle typen afzetbak uit hun wagenpark vervoert kunnen worden.
Door het vele op- en afzetten van de bakken kunnen de frames snel en makkelijk beschadigen. Er is daarom voor gekozen om de volledige op- en aanbouw te galvaniseren. Doordat de opbouw volledig modulair is kunnen er bij schades zeer snel spare parts geleverd worden. Het voordeel hiervan is dat de stilstand van de wagens beperkt wordt tot het minimum.
Wij wensen Van Leeuwen Container Service veel veilige en winstgevende kilometers toe met deze nieuwe voertuigen.
Aan Bouwbedrijf van der Linde in Goes hebben wij een Palfinger autolaadkraan (PK 41002 EH) in combinatie met Elenbaas kisten en openlaadbak geleverd.
Openlaadbak
Het Scania P-serie chassis is voorzien van een door Carrosserie Elenbaas ontwikkeld ponton. Deze heeft als groot voordeel dat er zeer laag opgebouwd kan worden en dat het gewicht lager is dan de door de concurrentie aangeboden constructies. Tegen het ponton worden de dwarsliggers gemonteerd om een zo laag mogelijke vloerhoogte te creëren. Op deze dwarsligger is een hardhouten vloer met omega profielen gemonteerd. In het chassis frame zijn wegklapbare twistlocks gemonteerd voor het vervoer van 20 containers. De laadbak wordt afgesloten door een stalen kopschot, aluminium zijborden en een achterbord met schuifkokers. Aan de achterzijde is een rvs bumper met kogelkoppeling-constructie geconstrueerd. De bumper geeft plaats aan de achterlichten, flitslampen en extra achteruitrijlampen. Bij het kopschot en aan de achterzijde van de laadbak is plaats voor een palenjuk.
Veel opbergruimte
In eigen beheer zijn er in de open ruimtes aan het chassis rvs kisten gemonteerd. Deze kisten worden op klantenwens in de eigen plaatwerkerij vervaardigd. Voor dit project zijn er in de achteroverbouw twee schuiflades gemonteerd. In de wielbasis zijn aan beide kanten kisten met deuren en schuiflade aangebracht. Voor het kopschot is over de volle breedte een kist aangebracht waarin de zijborden en het palenjuk opgeborgen kunnen worden. Bovenop deze kist is opbergruimte voor een ladder. Om ruimte voor deze kist te creëren is de standaard hydrauliektank ingeruild voor een in eigenhuis gebouwde tank. Deze is op de kraanvoet gemonteerd. Eveneens in eigen beheer geconstrueerd zijn de gegalvaniseerde breedteborden.
Palfinger autolaadkraan
Net achter de cabine is de Palfinger PK 41002-EH (E, zesvoudig hydraulische uitschuif) gemonteerd. Deze kraan is KTL behandeld, waardoor de kraan in de loop van de jaren goed beschermd is tegen weersomstandigheden en corrosie. Alle slangen in de kraandelen lopen hierdoor minder snel risico op beschadiging en uitdroging. Voor deze klant hebben wij de kraan van de volgende opties voorzien: AOS actief trillingsdempingsysteem, lier onder de knikgiek, hijscapaciteit van 2500 kg met 80 meter kabel, volledig led verlichtingspakket, rotator met kruisstuk en lasthaak.
Wij wensen Bouwbedrijf van der Linde veel veilige en plezierige werkuren met deze kraanauto toe!
Wij hebben een Lamberet SR2 Greenliner oplegger geleverd aan Damaride Internationaal Transport uit Woerden. Ab en Yvonne van Damarade gaan deze oplegger inzetten voor scheepsbevoorrading. Om dit werk zo goed en snel mogelijk uit te kunnen voeren is de oplegger voorzien van vele functionele opties.
De Lamberet-oplegger heeft de maximale maten voor een schotelhoogte van 1100 mm, een inwendige breedte van 2500 mm en een inwendige hoogte van 2700 mm. De oplegger is uitgerust met Goodyear 65 seriebanden.
Langere uitvoering dan normaal
De lengte van de oplegger, inclusief verdamperbak en palletstopblokken, is 40 mm langer dan normaal het geval is. Dit wordt mogelijk gemaakt door het typische Lamberet-achterkader met sluitingen welke in de deuren ingewerkt zijn. Door de extra lengte van 40 mm kan de oplegger met een naar beneden geplaatst tussenschot, 33 pallets vervoeren. Hierbij wordt ook de noodzakelijke ruimte voor de luchtcirculatie in acht genomen. Het geleverde tussenschot is in twee delen te bedienen om snel en zonder te veel transportbewegingen het diepvriescompartiment te bereiken.
Op de laad en loskades wordt vaak gelost vanaf de laadklep. Omdat de klep veelvuldig gebruikt zal gaan worden is gekozen voor een Dhollandia onderschuiflaadklep. Deze klep heeft een capaciteit van 3000 kg en een plateaulengte van 2000 mm.
Lamberet Safelight; alles voor de veiligheid
Het verlichtingspaneel aan de bovenzijde van het achterportaal ziet er niet alleen fraai uit maar vergroot ook de veiligheid en het werkgemak. Voor de veiligheid zijn er aan de buitenzijden extra ledknipperlichten en led top- en remlichten gemonteerd. Om de veiligheid en bruikbaarheid tijdens het werken in het donker te vergroten zijn er in het midden ledwerklampen gemonteerd. Deze schijnen op het plateau van de laadklep en worden geschakeld door de hoofdschakelaar van de laadklep. In de ruimte tussen de assen en steunpoten zijn roestvrijstalen kisten en een pompwagenkist gemonteerd.
Afbouw
Na de aflevering is de oplegger naar Thermo King Transportkoeling in Almere gebracht om de SLX Spectrum koelmachine te monteren. Deze machine wordt via de door Lamberet geleverde 240 liter aluminium tank met twee vulopeningen, tankmeter en antidiefstalkorven van brandstof voorzien.
Wij danken Ab en Yvonne wederom voor het vertrouwen in ons bedrijf en wensen hun veel veilige en rendabele kilometers toe met deze prachtige combinatie!