Een 2x Aluminium Combinatie voor Nijssen Fourages B.V. De combinaties zijn voorzien van in eigenhuis ontworpen mestdistributie laadbakken, inclusief een netten-systeem om de lading te borgen. De motorwagen is voorzien van een Palfinger Epsilon Z kraan, door ons aangepast met joysticks bij de hoogzit. De laadbak voor de aanhangwagen is gemonteerd op een kiepend chassis.

Aan Cool Runnings transport uit Gilze hebben wij een multifunctionele Lamberet Koel/vries carrosserie afgeleverd welke van alle gemakken is voorzien.

Voor Caljouw Rademaker Verhuizingen uit Middelburg, hebben we een totaal pakket geleverd, zowel de gegalvaniseerde aanhangwagen, de traditionele opbouw als het spuitwerk en bestickering.

Voor Bouwbedrijf Van der Zande hebben we deze Volvo-truck voorzien van een openlaadbak met Palfinger laadkraan.

Achter de cabine is een Palfinger PK 33002-EH met 6 hydraulische uitschuifdelen gemonteerd. De totale reikwijdte van deze kraan is 16,8 meter. Op deze lengte heeft de kraan nog steeds een hefcapaciteit van 1340 kg. De kraan is tevens voorzien van radiografische afstandsbesturing.

Openlaadbak van alle gemakken voorzien

De openlaadbak is van alle gemakken voorzien. Denk voldoende bindvoorzieningen, een stalen vloer, rongpotstraten en inlegrubbers voor de rongpotstraten. Aan de achterzijde is een opberging gemaakt voor de pallethaak. Hierdoor is het achterbord deelbaar opgebouwd. De vrije ruimte aan het chassis is volledig gebruikt voor RVS kisten. De overige ruimte is afgewerkt met RVS plaat. De laadbak is volledig gemetalliseerd en vervolgens in eigen huis geconserveerd.

De cabine is in onze spuiterij voorzien van het spuitwerk. De signing is uitgevoerd door Elenbaas Print en Sign. Mathijs; bedankt voor het vertrouwen in ons bedrijf en de fijne samenwerking!

Afgelopen jaar kregen we al de mooie opdracht om een Volvo FM met Palfinger autolaadkraan uit te rusten. Opnieuw kregen we van Hans Bal Handel en Diensten uit Ooltgensplaat de vraag om een op maat gemaakte oplegger te leveren die volledig op het trekkend voertuig is afgestemd.

Het betreft een tweeassige plateau-oplegger waarvan de twee assen gestuurd zijn. De stuurassen zijn voorzien van een centraal smeersysteem. Het kopschot is voorzien van een opberging voor de evenaar.

Om de lading te kunnen borgen zijn zware ladingogen en rongposities gemonteerd. De rongen kunnen worden opgeborgen onder het randprofiel. Het chassis is volledig KTL behandeld (elektrostatische dompellak) om het te beschermen tegen alle weersinvloeden.

Wij bedanken Hans Bal voor de mooie opdracht en wensen hem veel plezier met de gehele combinatie!

Wij hebben een Lamberet Frigoline koel/vries laadbak geleverd aan groothandel VAV divers uit Etten-Leur. De basis is een Mercedes-Benz Sprinter.

Deze laadbak heeft een perfecte balans tussen eigen gewicht en isolatiewaarde. De koel/vries laadbak is voorzien van achterdeuren en zijdeur in combinatie met gordijnstroken. De temperatuur wordt bewaakt door een Carrier Xarios 350 MT.

J.P. Vis & Zn, onderdeel van de Hartman Groep, heeft 10 Ekeri koeltrailers bij Carrosserie Elenbaas besteld. De opleggers zijn inmiddels gedeeltelijk uitgeleverd en in bedrijf genomen. Het gaat om koeltrailers met zijdeuren in LZV-uitvoering.

De opleggers zijn van het type Ekeri FNA. Het Finse Ekeri is gespecialiseerd in dit type opleggers met zijdeuren. Uniek is de grote insteekhoogte vanaf de zijkant. Die is slechts 5 mm lager lager dan de 2700 mm inwendige hoogte waardoor beladen van de zijkant eenvoudig is.

A-symmetrisch chassis

De opleggers zijn aan de linkerzijde volledig te openen. Ekeri past om die reden een a-symetrisch chassis toe dat aan de linker zijde meer stevigheid biedt vanwege de deuren. De opleggers zijn goedgekeurd voor LZV-toepassing, zowel als volgtrailer op een dolly als voor toepassing met een middenas-aanhangwagen. Er is dan ook een vangmuil koppeling gemonteerd, in combinatie met een pneumatisch te bedienen achterbumper.

De opleggers zijn voorzien van Thermo King SLXi Spectrum 50 multitemp koelmachines met een S2 verdamper. De koeltrailers zijn verder voorzien van het eigen Ekeri ladingzekering systeem met rails in de vloer en in het dak. Om gewicht te besparen zijn er Alcoa Dura Bright wielen gemonteerd.

De opleggers worden ingezet voor het transport van groenten en fruit en bloemen en planten naar Scandinavië. Van de tien opleggers zijn er negen in de huisstijl van J.P. Vis & Zn. uitgevoerd. Eén exemplaar is in de Hartman kleuren afgeleverd.

Voor Reinier Looij Transport B.V. uit Middelharnis hebben wij deze MAN mogen voorzien van een tweezijdige PN kipper en een Epsilon Q170Z84TI Z-kraan.

De robuuste Palfinger kipper met een inhoud van 12 m3 is voorzien van een hydraulisch bedienbaar zijbord, hydraulisch bediende eenzijdige multikap en een Franse achterklep. De rechterdeur scharniert dubbel, zodat deze, wanneer de multikap geopend is, hier vlak tegenaan sluit. De achterklep wordt vergrendeld door pneumatisch bediende klauwen onder de achterbalk.

Epsilon Q170Z84TI kraan

Achter de cabine is een Epsilon Q170Z84TI kraan gemonteerd. De robuust uitgevoerde kraan behoort tot de B4 kraangroep voor extreem zware toepassingen. Met de hoge werk- en draaisnelheden is deze kraan uniek in zijn klasse. Voor het opvouwen is het unieke Easy Fold opvouwsysteem aangebracht. Dit zorgt ervoor dat de kraan in de lucht kan worden uit- en ingevouwen.

De kraan is standaard voorzien van Epslink; een systeem waarbij de kraankop kan draaien. Dit kan met behulp van een speciaal ontwikkeld kruisstuk met slangenpakket, zodat de grijpbak op de juiste manier kan opvouwen en centreren. De slangen voor de knijpbak lopen door de knikmast, zodat deze niet kunnen beschadigen.

De Z-kraan is voorzien van het standaard exclusieve KTL lakbehandeling systeem (Kathodische Dompelbad Lakbehandeling), net zoals alle andere Palfinger en Epsilon kranen.

Aan Bunnik Plants uit Bleiswijk hebben wij een tot in detail afgewerkte carrosserie geleverd.

De Lamberet geconditioneerde laadbak is opgebouwd op basis van een Scania P-serie. Voor het vervoer van bloemen en planten is de laadbak speciaal voorzien van een aluminium vloer met ingewerkte rails met een contra tegen het dak om de lading te borgen. De onderbouw is volledig afgewerkt met roestvrijstalen bumpers, spatschermen en dichte zijafscherming.

Voor het laden en lossen is een Dhollandia laadklep gemonteerd, die achter de bumper is weggewerkt. De binnenverlichting bestaat uit LED-dagverlichting inclusief timer in de laadbak. De achterzijde is voorzien van Lamberet Safelights. Die zorgen niet alleen voor veiligheid, maar ook voor werkgemak. De chauffeur heeft altijd voldoende licht in en rondom de auto.

Aan onze gewaardeerde klant Oliehandel Dekker uit Grijpskerke hebben wij opnieuw een open laadbak met meeneem-heftruckconstructie geleverd.

De traditioneel opgebouwde laadbak is in eigen huis geëngineerd en zo opgebouwd dat hij niet doorbuigt bij het meenemen van een meeneemheftruck. Door het gewicht kan een heftruck namelijk een extreme kracht uitoefenen op de achter-overbouw van het voertuig. In het randprofiel, de laadbak en in de harthoutenvloer met omega-profiel zijn zijmarkeringslampen ingebouwd. De onderbouw is voorzien van rvs-spatschermen en op maat gemaakte kisten.

Wij danken oliehandel Dekker wederom voor het gestelde vertrouwen!