Multifunctionele Lamberet SR2 Greenliner oplegger voor Nord Cargo BV uit Klundert

Nord Cargo BV, Klundert

Aan Nord Cargo BV uit Klundert hebben wij wederom een Lamberet koel/vries oplegger mogen leveren.

Nord Cargo BV is gespecialiseerd in internationaal wegtransport tussen Spanje, België, Nederland en vice versa. Met ondersteuning van een jong en divers trailerpark werkt Nord Cargo BV dagelijks aan het bieden van op maat gemaakte oplossingen. Nord Cargo is in 1997 opgericht in Spanje, maar kreeg in 1998 een eigen kantoor in Breda. In 2001 verhuisde het bedrijf naar Moerdijk.

Isolatie heeft topprioriteit

De opleggers van Nord Cargo rijden meestal in het warme zuiden. Een goede isolatie van de opleggers is daarom een topprioriteit. De keuze is daarom opnieuw op een oplegger van het merk Lamberet gevallen. Wij zien dat ook bij steeds meer transporteurs niet alleen de aanschafprijs meetelt in de beslissing, maar ook zeker de isolatiewaarde.

Een goede isolatie geeft een besparing op het brandstofverbruik en het onderhoud van de koelmachine. Het gewicht van de oplegger is van grote invloed op het brandstofverbruik van het trekkend voertuig. Het ontwerp van de oplegger is van grote invloed op de aerodynamica en schadegevoeligheid van de oplegger. De Greenliner oplegger van Lamberet biedt deze voordelen. Een dergelijke oplegger is daarmee zeer interessant in de ‘total cost of ownership’. Niet alleen qua aanschafprijs, maar ook zeker in de levensduur van de oplegger.

Uitvoering vol opties

Deze multi temp uitvoering is helemaal op maat gemaakt en is daarmee een echte special. De inwendige hoogte van de oplegger is 2750 mm. De oplegger is binnenin voorzien van een tweede laadvloersysteem en verplaatsbaar tussenschot. Het klimaat in de oplegger wordt beheerst door een Carrier Vector 1950 Multi-temp in low-noise uitvoering. De achterzijde is uitgevoerd met de kenmerkende achterdeuren van Lamberet. In verband met het tweede laadvloersysteem zijn vier inwendige sluitstangen gemonteerd. In geopende stand draaien de achterdeuren door middel van 270° scharnieren 160 mm weg van het achterkader. Dit verlaagt de kans op schades aan de achterdeuren en deurrubbers tot een minimum.

Huisstijl

De oplegger is volledig uitgevoerd in de kleurstelling van Nord Cargo en voorzien van aluminium X-Lite velgen met X-brite behandeling. Hier zijn Goodyear banden op gemonteerd in de maat 385-55-22.5. Boven de wielen zijn in kleur gespoten RVS spatschermen aangebracht. De Lamberet opleggers worden voorzien van polyester composiet panelen die voor een extreem goede isolatie zorgen. Beide opleggers zijn daarom voorzien van een FRC certificaat.

FRC en GDP gekeurd

Naast de FRC keuring zijn de opleggers GDP gekeurd. Dit houdt in dat de opleggers een volledig mapping op drie verschillende tempratuurzones zijn ondergaan. Om de inwendige luchtgeleiding goed te kunnen sturen is het IAFO luchtcirculatiesysteem gemonteerd (standaard in alle Lamberet opleggers). Deze voldoet aan de X15-140 norm (vereist door de farmaceutische sector). Om de temperatuur en positie op ieder moment te kunnen monitoren is een temperatuurregistratie-systeem van Euroscan volgens de GAMP-5 norm gemonteerd. Dit is met gekalibreerde voelers op de GDP voorgeschreven posities gedaan. Tussen de koelmachine en de Euroscan-unit is een communicatiekabel aangebracht zodat op het digitale portal ook de gegevens van de koelmachine uitgelezen kunnen worden. De gegevens worden overgedragen via IGPRS/GPS.

Carrosserie Elenbaas dankt Nord Cargo wederom voor de fijne samenwerking en wenst Nord Cargo veel veilige en winstgevende kilometers toe!

« Projectoverzicht